Nieuw hier met een Mini One

Stel je hier even voor.
Erikje
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid

Nieuw hier met een Mini One

21 feb 2007, 13:01

Ha, sinds gisteren eigenaar van een Mini One uit 2002 met Xenon, alarm, airco, in het rood. Ken dit forum nog niet dus ik stel nu ook nog geen vragen. Naast deze Mini rijd ik een Skoda Octavia 2 met alles erop en eran. Lijkt me geen veel voorkomende combi nu ik er zo over nadenk :-)
Arjan
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

21 feb 2007, 13:11

Hé Skoda-rijder :) (gelukkig ben nu niet meer de enige hier!!)

Welkom Erik, bij NewMINIclub.nl :)

Gefeliciteerd met je mooie aankoop! Dat wordt genieten hoor 8)

Ben heel benieuwd naar je foto's :))

Zou het leuk vinden je eens te ontmoeten bij een meeting. 18 maart en 22 april misschien? (zie topicdeel EVENTS)
Lekker touren met de MINI CLUBMAN D Sparkling Silver-Silver-Silver
Erikje
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid

21 feb 2007, 13:26

Da's mooi :-) Ga de foto's plaatsen. Ik wil het dak nog veranderen (wit spuiten of sticker erop). Iemand tips of pointers naar topics in dit forum?

Verder vallen met na de eerste 300km de volgende zaken al op, maar ik begrijp dat dat i.p. bij dit type mini's hoort/vaker voorkomt:
- airbaglampje brandt;
- stuurkolom kraakt even bij wegrijden;
- dashboard kraakt op binnenwegen;
- ik heb het gevoel dat ie in de 2e versnelling wat inhoudt maar dat kan ook onbekendheid met dit type auto zijn.
- verder ziet ie super uit en is mijn vrouw, de regelmatig berijder, zeer in haar nopjes!!!

a.s. woensdag wordt er dor de dealer een aankoopkeuring uitgevoerd, we zijn benieuwd!
Arjan
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

21 feb 2007, 13:30

Hoi Erik,

Ja deze zaken komen wel eens voor bij een MINI. De zoekfunctie op het forum (rechtsboven) geeft wel snel antwoord als je je lijstje daar invoert.

Dakbestickering kan je laten doen bij BadSmini. Hij plakt en maakt alles zoals jij het hebben wilt en nog goed(koop) ook.

http://www.newminiclub.nl/forum/viewtopic.php?t=94
Lekker touren met de MINI CLUBMAN D Sparkling Silver-Silver-Silver
Maaij
King of the Groupbuy
Contacteer:

21 feb 2007, 13:41

Welkom hier en gefeliciteerd met je MINI :)
Ries
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

21 feb 2007, 14:09

Welkom hier en ik kan je verzekeren, gaat niet snel vervelen! :lol:
emillio
Be Mini
Be Mini

21 feb 2007, 14:12

Hè hè...eindelijk weer eens een One erbij....al die S'jes dat weten we nu onderhand wel :mrgreen:

Maar welkom...en veel geluk bij de keuring...

Airbaglampje is wel een beetje vreemd :shock: ...niet toevallig de bijrijdersairbag uitgeschakeld???...anders zal er wel ergens iets los zitten...

Stuurkolom...ja helaas...let daar wel goed op...daar kun je nog een hoop ellende mee krijgen...hoorde van de week dat de reparatie bij vervanging €1100,- kost :shock

Kraken en piepjes...ja...daar moet je een beetje mee gaan leren leven...maar geen zorgen..dat lukt!
Berthil
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Nederland

21 feb 2007, 14:17

Welkom Erik.

Krakend stuur zou met wat vet geloof ik opgelost kunnen worden, mits het niet het bekende stuurkolom probeem is. Zoals al voorgesteld even de zoekfunctie gebruiken is het beste.

Veel plezier hier en misschien tot meets :rijden
Erikje
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid

21 feb 2007, 14:30

Heb gezocht maar niet direct kunnen vinden hoe het verschil waarneembaar is tussen een "echt" stuurkolomprobleem wat wellicht tot vervanging leidt en een invetactie.. Wie helpt?

Klopt het dat alleen de dealer de passagiersairbag kan uitschakelen? Wellicht dat dat inderdaad isgebeurd. Of kun je dat zelf ook? kam het niet vinden in het boekje.

En ja, inderdaad een One. Waarom? Vooral de prijs :), als ik 'm vergelijk met de gemiddelde vraagprijs op markplaats dan is de One toch zo'n 3000 euro goedkoper. Daarnaast kreeg ik een flinke inruilprijs voor mijn vorige 2e auto. En mijn vrouw is niet zo gevoelig voor One of Cooper en zo...
emillio
Be Mini
Be Mini

21 feb 2007, 14:43

Ik kan me herinneren dat de uitschakelbare airbag een optie is...moet je even kijken aan de passagieszijde of daar een contactslot zit waarmee je de airbag kan uitschakelen...

Het is denk ik erg moeilijk aan te geven wat voor probleem jouw stuurkolom heeft...die van mij is vervangen, maar daar zaten over de gehele stuuruitslag echt een paar knikken in....

Een One....daar maak je zo een Cooper van...qua looks en prestaties....wacht maar ens af wat een leuke dingen je allemaal aan je One kunt verspijkeren :mrgreen:
MINIJCW
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

21 feb 2007, 15:24

Welkom hier op het forum. Mooi kleurtje :D
Leef je lekker uit op het forum. Genoeg te vinden.

Hopelijk eens tot meets :wink:
Afbeelding

R56 Still fun but easier to live with
Erikje
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid

21 feb 2007, 15:35

Dank voor de reacties!

En inderdaad, ik wil deze One nog verder opleuken. Ik denk dan aan:
- luchtfilter K+N (of iets dergelijks)
- motortuning
- ander dak (wrs. sticker)
- lederen bekleding (heb ik ook in mijn Skoda laten inbouwen: erg mooi en duurzaam!
emillio
Be Mini
Be Mini

21 feb 2007, 15:47

Voor een paar mooie lederen zetels heeft Jonker in Huissen nog wel een mooie aanbieding...

Zie:
www.jonkerhuissen.net
Berthil
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Nederland

21 feb 2007, 16:58

Jonkers heeft alleen nog stoffen zetels.
Erikje
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid

21 feb 2007, 19:52

Iemand anders een advies qua stoelen? Zijn er stoelen speciaal voor de mini one in het leer met veel zijdelingse steun?

Terug naar “Who are U?”