Even voorstellen Bas

Stel je hier even voor.
Basreijnen
Nieuwsgierig
Nieuwsgierig

Even voorstellen Bas

13 mar 2012, 00:07

Volgens mij nog niet voorgesteld hier, dus nu maar even doen.

Ben bas 29 jaar oud en kom uit duiven. Heb nog geen mini ben me een beetje aan het orienteren.
Twijfel ook nog tussen een cooper S of een corsa opc.

Maar voordat het zover is moet ik ook nog eerst mijn eigen auto(s) verkopen.
Heb al een paar uitstapjes gemaakt naar andere merken, maar over het algemeen toch
een opel man.

Ben nu in het bezit van een astra coupe turbo uit 2001, een astra cabrio 2.2 uit 2003 en voor de fun
(die wordt ook niet verkocht) heb ik een astra F gsi uit "91 die voorzien is van een V6 uit een vectra,
die op dit moment plaats maakt voor een 3.0 V6 uit een omega die rond de 230Pk moet gaan hebben.

Heb al proefgereden in een paar coopers, en al achter gekomen dat de stoelen van de works te krap zijn >)

Vind de corsa eerlijk gezegd ook een mooiere auto, met een hele fijne motor die zich gemakkelijk laat tunen,
maar qua betrouwbaarheid heb ik mijn twijfels. en wil toch een auto waar 240Pk betrouwbaar te halen moet zijn.

ondertussen hier wat informatie verzamelen en foto's bekijken. Heb me een tijd geleden al aangemeld omdat er een
sportuitlaat te koop stond die een vriend van mij wilde kopen.
BRG
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

13 mar 2012, 11:23

Welkom Bas, moeilijke keuze een Corsa of een MINI...

Mijn zakelijke werkpaardje is een Astra '11, maar plezier heb ik met de MINI. Kijk maar goed rond op t forum, waarschijnlijk raak je snel besmet met het MINIvirus. groet, Huib
Ivo
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

13 mar 2012, 18:13

Welkom Bas! :)(

Ik kan me heel goed voorstellen dat het voor jou als Opel-liefhebber een lastige keuze is. Zo'n Corsa OPC is ook een gaaf scheurijzertje en zeker de versie van na de facelift schijnt heel goed te sturen. Maar iedereen hier (en jij waarschijnlijk zelf inmiddels ook) weet dat een Cooper S ook een fantastische hot hatch is. :rijden Naar wat voor type ben je aan het kijken? R53 (2002-2006) of R56 (2006-heden)? Qua karakter en motorisch verschillen die namelijk behoorlijk van elkaar.

Succes!
Afbeelding
cooperbol
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

13 mar 2012, 19:17

Hallo Bas,

Welkom bij de club en...

...............................succes-sterkte met de keuze van het merk... :? :P :) :D
Basreijnen
Nieuwsgierig
Nieuwsgierig

13 mar 2012, 19:57

bedank voor de verwelkomingen

Mocht het een Mini worden dan zeker een R56, de turbomotor. Vind het oud type motor met kompressor toch nog vrij tam. Een jaar of 4 geleden had ik een corsa 2.0 16V erbij afgesteld op 185 pk bij 1050 kilo en reed toen een gechipte coopers s (weet niet hoeveel pk meer dan de 163 die dan krijgt) toch wel behoorlijk zoek. en denk dat de turbo bij normaal met verkeer meerijden een stuk zuiniger is.
mini7benno
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

15 mar 2012, 22:49

Works stoelen te krap?

Kom je dan wel "in" een Corsa.

Sorry maar ik heb dan weer helemaal niets met Opels.

Reden? Er zijn er zo veel van, en ...
Basreijnen
Nieuwsgierig
Nieuwsgierig

15 mar 2012, 23:50

stoelen in de OPC zijn geweldig, pas ik met mijn 120 kilo perfect in.
De works stoelen zijn denk ik gemaakt tot een kilo of 90 want ik zit vol op het frame van de wangen, en dat is niet alleen zonde van de stoelen maar ook niet echt comfortabel.

Opel zie je idd veel, maar OPC's zie je niet elke dag. Hier in het dorp reed 1 zwarte opc (heeft nu een kapotte motor), maar die vallen ook niet heel erg op. Een blauwe corsa opc, heb ik in de omgeving nog niet zien rondrijden.

En hier rijden in het dorp al zeker 3 coopers S misschien wel 4. De corsa OPC is wel exclusiever dan een cooper S.

Heb ook al een setje 19 inch nieuwe velgen liggen voor onder de mini. Gekocht van een vriend die zijn mini verkocht met origineel. Wilde ze al te koop zetten hier omdat de ombouw van 2.5l naar 3.0l ook weer geld kost maar zag net dat je dan meer berichten moet hebben geplaatst dus die komen binnenkort wel op het forum te staan :wink:
Peter
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

15 mar 2012, 23:58

Welkom!

Maar het wordt volgens mij een hele wedstrijd om 240 betrouwbare PK's uit een R56 te halen....

Wellicht is de R53 van greycoopers een leuke MINI voor je? Weet niet of je in de stoelen past, maar dat is op te lossen. Mist alleen de xenon.... :mrgreen: :s :p
Basreijnen
Nieuwsgierig
Nieuwsgierig

18 mar 2012, 22:36

mooie auto, maar niet wat ik zoek. En moet ook eerst mijn auto verkopen.
Nu een beetje de topics doorlezen van de projecten.

maar 240 pk wordt dat al een hele opgave? bij de corsa is 260PK voor 2500
geregeld, andere uitlaat en grotere intercooler en chiptuning .

Voorkeur is toch een R56
S-67
Be Mini
Be Mini

18 mar 2012, 23:10

Welkom en succes naar je zoektocht!

Check deze site maar met tuning mogelijkheden : http://minispeed.nl/product.php?id=255&cat=38&model=2

240+ is dus wel te doen.
Peter
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

18 mar 2012, 23:18

S-67 schreef:Welkom en succes naar je zoektocht!

Check deze site maar met tuning mogelijkheden : http://minispeed.nl/product.php?id=255&cat=38&model=2

240+ is dus wel te doen.
Oooooh het hoeft niet heel te blijven...?! :roll:
Goed je huiswerk doen Bas anders kan het op een teleurstelling uitlopen en dat zou jammer zijn. :wink:
Basreijnen
Nieuwsgierig
Nieuwsgierig

18 mar 2012, 23:40

bedankt voor de link, er staan leuke spullen op.
Ik heb nog even de tijd om me wat meer te verdiepen.
Marcel Always Open
Cabrio-King

19 mar 2012, 00:47

Waarom ben je zo gefocust op het getal 240+? Is dat een bepaalde vergelijking met een ander merk?
Gr, Marcel
Why straight when you can corner?
"The UJ flag and the chrome add another 100HP"
mini cabrio
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

19 mar 2012, 13:03

Welkom Bas!

Veel plezier hier op het forum, en succes met de zoektocht! :D

+2 wat peter zegt ;)

Groet,

Mark
Basreijnen
Nieuwsgierig
Nieuwsgierig

19 mar 2012, 13:04

geen specifieke vergelijking, maar ik heb al een paar keer een auto gekocht en omdat ik een mooie tegenkwam die net te weinig pk's had en dan heb ik gelijk spijt. Ik rij meestal lekker rustig, maar af en toe hou ik er wel van gebruik te kunnen maen van het vermogen.

de laatste 2 voorbeelden, wilde een wat grotere auto hebben, luxe maar ook erg snel, was opzoek naar een E50 amg, en kwam toen een hele mooie E430 tegen, en dacht ook v8 en bijna 300pk is wel geneog, maar naar een week had ik er al spijt van.

ook toen ik deze had verkocht wilde ik een snelle cabrio, opzoek naar een astra coupe turbo en kwam ik mijn hele mooie 2.2 tegen met erg lage km stand en full options. Reed lekker en dacht is toch een auto lekker mee te rijden, maar toch niet wat ik zocht.

en een cooper S is is ook wel snel maar standaard niet snel genoeg voor mij.
moeilijk uit te leggen maar ik hou gewoon van snelheid.. :mrgreen:

Terug naar “Who are U?”