Even voorstellen Bas

Stel je hier even voor.
Marcel Always Open
Cabrio-King

19 mar 2012, 22:14

Bas, ik vraag me af of je in een Mini wel gaat vinden wat je zoekt. Als je PK's heeeeel erg belangrijk vind, is een Mini geen goed basismateriaal met z'n 1.6je in een motorontwerp dat zich niet heel erg voor extreme tuning leent.

Maar ik beschouw het als volgt: als je het snelst door de bochten gaat heb je daarna op de rechte stukken geen Pk's meer nodig voor accelleratie. :mrgreen:
Maar goed, 240pk is mogelijk , erg betrouwbaar blijft het niet, maar het kan met een "redelijke" betrouwbaarheid.
Gr, Marcel
Why straight when you can corner?
"The UJ flag and the chrome add another 100HP"
Peter
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

19 mar 2012, 22:24

Marcel Always Open schreef: Maar goed, 240pk is mogelijk , erg betrouwbaar blijft het niet, maar het kan met een "redelijke" betrouwbaarheid.
Wat zou jij als basis nemen Marcel? Een 1e of 2e generatie? Met een oliekoeler erop is een 1e gen toch wel meer dan "redelijk" betrouwbaar, toch?
Basreijnen
Nieuwsgierig
Nieuwsgierig

19 mar 2012, 22:25

Misschien had ik er idd wel wat meer van verwacht. Nu maak ik even de vergelijking naar de corsa (ook een 1,6 turbo) Daar kunnen ze 320Pk uit halen max, dezelfde aanpassing met 280 pk is verstandiger. Dit is met flinke interne aanpassingen uiteraard, 240Pk is met grotere intercooler, ander uitlaatsysteem en chippen gemakkelijk te halen, en rijden er al veel mee.
dus ging er een beetje vanuit dat dit bij de mini ook het geval is.

Kijk 240 is niet echt een must, mocht een stapje terug, zeg een pk of 215 volgens de experts hier de max is dan is er altijd over na te denken.
Marcel Always Open
Cabrio-King

20 mar 2012, 19:11

peter schreef:
Marcel Always Open schreef: Maar goed, 240pk is mogelijk , erg betrouwbaar blijft het niet, maar het kan met een "redelijke" betrouwbaarheid.
Wat zou jij als basis nemen Marcel? Een 1e of 2e generatie? Met een oliekoeler erop is een 1e gen toch wel meer dan "redelijk" betrouwbaar, toch?

Tja Peter, eigenlijk wilde ik Bas' topic niet wil ombuigen naar een hoe-krijg-ik-veel-pk topic.
Maar toch een korte reactie. Een MCS van Gen2 lijkt mij standaard al onvoldoende betrouwbaar met haar af-fabriek hitteproblemen en olie-smering problemen (dieselratels enz). Ik heb viperstriping op MCS Gen2 motorkappen gezien die gewoon verkleurt en loslaat door de hitte. Dus die R56 zou ik zeker niet aanpakken, lekker standaard laten en lekker rijden. De Gen2 turbo (tov compressor) impliceert gemakkelijker tunen, maar de hitteproblemen nekken deze auto.

Een Gen 1 dus, met een paar leuke opties is behoorlijk betrouwbaar te krijgen naar de 230, 235 pk of zo.
Wat ik ook laat meewegen is dat als je veel verder wilt gaan , allerlei onderdelen overmatig slijten dus moet je echt een shitload of money spenderen om dat weer aan te pakken. Daarna : Lampjes die regelmatig aangaan, motorproblemen , noodloop, slijtage, olieverbruik, etc.

Dus als je echt PK wilt, vind ik de auto's van Mini gewoon niet optimaal. Mini heeft al een high-powered motor erin zitten zoals die afgeleverd wordt. Daar valt weinig bij te plussen als je ook kijkt naar "economisch tunen".
Als je dit allemaal vergelijkt met hoe makkelijk je extra pk's uit golfjes, ibiza's , subaru's enzo krijgt... Technisch heeft MINI maar een pluspunt en dat is de bochtensnelheid.

Vandaar mijn eerdere statement. Niet iedereen zal het met me eens zijn (dat mag, beetje van gedachten wisselen is altijd OK en ik respecteer andermans' opinie).

(Ik weet overigens niet veel van Countryman techniek af. Daarover geen uitspraak van mij)
Gr, Marcel
Why straight when you can corner?
"The UJ flag and the chrome add another 100HP"

Terug naar “Who are U?”