Ik geloof iets van 130 pond ofzo..
Ja, het is een belemmering, maar het is ook niet de bedoeling dat je met die klep dicht gaat lopen vlammen. Er is rondom de klep 8 mm speling waar het uitlaatgas door weg kan, en dat is bij snelweg of rustig weggebruik gewoon voldoende. De auto waar je het daar op ziet zal binnenkort wel rond de 400 pk uit gaan komen
Dave's Turbo R53 Project
- BMX
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
Bericht
Zo'n klep kost ongeveer €100 in materiaal.. KLIK
Maar ga je dezelfde knop gebruiken?
Je hebt voor toch geen mistlichten meer.. miss kan je die knop gebruiken? mooier weggewerkt
Je hebt voor toch geen mistlichten meer.. miss kan je die knop gebruiken? mooier weggewerkt

MINI F57 JCW | middendemper-delete | BC-racing coilovers | 18x8 ET35 wheels | Loading...
MINI R56S | JCW-trim | H&R veren | einddemper delete? | Vriendin editie
Triumph Street Triple R 675cc | Leovince titanium exhaust (no dB-killer
) | bar-end mirrors
MINI R57S | FJCW catback | Moeders editie
MINI R56S | JCW-trim | H&R veren | einddemper delete? | Vriendin editie
Triumph Street Triple R 675cc | Leovince titanium exhaust (no dB-killer

MINI R57S | FJCW catback | Moeders editie
- Raymond
- Volledig MINI minded!
Bericht
Idd een mooie oplossing..
Waarom heb ik nu weer een Supersprint spruit, past echt niets op. Ook dit niet. Of ik moet het zelf passend maken ( met mijn twee linker handen) /een idem klep monteren op de de-cat. Heb nog tot november om voor de APK iets te bedenken.
Waarom heb ik nu weer een Supersprint spruit, past echt niets op. Ook dit niet. Of ik moet het zelf passend maken ( met mijn twee linker handen) /een idem klep monteren op de de-cat. Heb nog tot november om voor de APK iets te bedenken.

- Peter
- Volledig MINI minded!
Bericht
Schakelaartje zou ik in het vakje links naast het stuur doen of inderdaad de mistlichtschakelaar proberen te gebruiken. Zou ook een mooie oplossing zijn...
Maar die is niet elektrisch als het goed zie.BMX schreef:Zo'n klep kost ongeveer €100 in materiaal.. KLIK
Schakelaartje zou ik in het vakje links naast het stuur doen of inderdaad de mistlichtschakelaar proberen te gebruiken. Zou ook een mooie oplossing zijn...
- Daveke
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
Bericht
Eindelijk.. Ding maakte al behoorlijk kabaal, dus eigenlijk vond ik het wel prima zoals het was. Maar die middendemper is echt compleet aan geblazen, dus moest ik wel iets 
Ik moet geen TT-fiets meer, heb ik te weinig aan. En hard fietsen lukt met goed trainen ook op een aero-road frame. Maar ik wil eigenlijk wel iets aparts hebben, ben nog in dubio, haha!
Schakelaartje van het mistlicht zou ideaal zijn, binnenkort eens naar gaan kijken of dat wil lukken. Al vind ik een positie langs de handrem ook niet lelijk. Schutbord sowieso niet, want dat moet regelmatig even open

Ik moet geen TT-fiets meer, heb ik te weinig aan. En hard fietsen lukt met goed trainen ook op een aero-road frame. Maar ik wil eigenlijk wel iets aparts hebben, ben nog in dubio, haha!
Schakelaartje van het mistlicht zou ideaal zijn, binnenkort eens naar gaan kijken of dat wil lukken. Al vind ik een positie langs de handrem ook niet lelijk. Schutbord sowieso niet, want dat moet regelmatig even open
- Daveke
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
Bericht
Sinds gisteren heeft ie weer een jaartje APK erbij 
Standaard spruitstuk, lambdawaarde 1.00 en de rest van de zaken 0.00, uitstekend volgens de keurmeester!
Plannetjes:
- Scoop, Orciari's, Scuttles, Tankdop, Deurgrepen, Grilles en Ruitenwissers naar de spuiter brengen zaterdag en daarna monteren
- Twee gaten in het dak van de oude spoiler strak maken en zwart laten spuiten
- Aeroskirts monteren wanneer ze binnen zijn
- Pa heeft nieuwe ophangpunten voor de GP spoiler gemaakt, dus wanneer het dak zwart gespoten is gaat die terug erop
- PLX digitale olietemp en AFR meter installeren
- Middendemper verwijderen, Janspeed terugplaatsen en vlinderklep in de uitlaat monteren
- CAE shifter monteren als de uitlaat er toch onderuit ligt
- Nog een laatste tripje Engeland voor een aanpassing aan de aanzuigbuis van de sprintex, een groter gasklephuis, 60 mm pulley op de sprintexvoorste draagarmrubbers, stuurhuisrubber, voorste stabilisatiestangrubbers en een set draagarmspacers
- Knipperlicht en ruitenwisserhendels zwart spuiten
Na reisje Aruba:
- Versnellingsbakrevisie en nieuw LSD erin (de bak maakt af en toe toch wat vreemde geluidjes, en is meteen de aangwezen mogelijkheid om er een Quaife in te laten vallen)

Standaard spruitstuk, lambdawaarde 1.00 en de rest van de zaken 0.00, uitstekend volgens de keurmeester!
Plannetjes:
- Scoop, Orciari's, Scuttles, Tankdop, Deurgrepen, Grilles en Ruitenwissers naar de spuiter brengen zaterdag en daarna monteren
- Twee gaten in het dak van de oude spoiler strak maken en zwart laten spuiten
- Aeroskirts monteren wanneer ze binnen zijn
- Pa heeft nieuwe ophangpunten voor de GP spoiler gemaakt, dus wanneer het dak zwart gespoten is gaat die terug erop
- PLX digitale olietemp en AFR meter installeren
- Middendemper verwijderen, Janspeed terugplaatsen en vlinderklep in de uitlaat monteren
- CAE shifter monteren als de uitlaat er toch onderuit ligt
- Nog een laatste tripje Engeland voor een aanpassing aan de aanzuigbuis van de sprintex, een groter gasklephuis, 60 mm pulley op de sprintexvoorste draagarmrubbers, stuurhuisrubber, voorste stabilisatiestangrubbers en een set draagarmspacers
- Knipperlicht en ruitenwisserhendels zwart spuiten
Na reisje Aruba:
- Versnellingsbakrevisie en nieuw LSD erin (de bak maakt af en toe toch wat vreemde geluidjes, en is meteen de aangwezen mogelijkheid om er een Quaife in te laten vallen)
- Raymond
- Volledig MINI minded!
Bericht
Dit moet ik dus ook doen (weer).
Eerst zou Dave ff mijn spruitje terug plaatsen voor de APK, maar die ligt dan nog bij te bruinen. ( als je net zo bruin bent als tosti Hans van Willigenburg, moet je stoppen met zonnen)!
Hoe vet, half jaartje sabbatical ?
Misschien moet ik maar een Milltek of een Janspeed ( spruit en sport cat) kopen i.p.v dat Supersprint spruit wat ik nu heb.
Eerst zou Dave ff mijn spruitje terug plaatsen voor de APK, maar die ligt dan nog bij te bruinen. ( als je net zo bruin bent als tosti Hans van Willigenburg, moet je stoppen met zonnen)!
Hoe vet, half jaartje sabbatical ?

Misschien moet ik maar een Milltek of een Janspeed ( spruit en sport cat) kopen i.p.v dat Supersprint spruit wat ik nu heb.

- Daveke
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
Bericht
Janspeed doen, als je wil wisselen. Dan kun je nl zoals hierboven ontzettend makkelijk wisselen tussen decat en cat mocht je dat willen. Wil je sowieso met cat rijden maakt het niet uit welke van de twee je neemt..
Mocht je nog hulp nodig hebben met het wisselen van die spruit, gewoon effe PM-en of via FB effe een berichtje sturen
Nee, niet direct een Sabbatical. Ik ga daar een half jaar werken op de Intensive Care, en heb bij mijn huidige werk een half jaar onbetaald verlof kunnen krijgen. Nu ben ik dus alles aan het regelen om hier mn vaste lasten, mn appartement e.d. allemaal te regelen dat daar geen problemen rond ontstaan en dan ga ik in oktober een half jaartje overwinteren
Mocht je nog hulp nodig hebben met het wisselen van die spruit, gewoon effe PM-en of via FB effe een berichtje sturen

Nee, niet direct een Sabbatical. Ik ga daar een half jaar werken op de Intensive Care, en heb bij mijn huidige werk een half jaar onbetaald verlof kunnen krijgen. Nu ben ik dus alles aan het regelen om hier mn vaste lasten, mn appartement e.d. allemaal te regelen dat daar geen problemen rond ontstaan en dan ga ik in oktober een half jaartje overwinteren

- Raymond
- Volledig MINI minded!
Bericht
Toch een mooi avontuur. Even een half jaar daar werken, met dat fijne klimaat. Zal wel even wennen zijn, maar goed, alles is te doen he.
Ja, ik heb al een Janspeed gezien voor weinig op Ebay. Dat wordt 'm misschien. Of een van mijn oem spruitjes opofferen met mijn de cat om daar maar een van te maken. Bij Milltek en Janspeed etc is het een makkie, maar die Supersprint heeft zo'n raar eindstuk. Gezien ik in november mijn apk heb gaat 'm dat niet worden of hoeveel weken vooraf kun je een apk laten doen (6 wkn toch )? Dan pm ik je even t.z.t. even
.
Aruba is werken toch halve dagen? Dus...Daveke schreef:Janspeed doen, als je wil wisselen. Dan kun je nl zoals hierboven ontzettend makkelijk wisselen tussen decat en cat mocht je dat willen. Wil je sowieso met cat rijden maakt het niet uit welke van de twee je neemt..

Ja, ik heb al een Janspeed gezien voor weinig op Ebay. Dat wordt 'm misschien. Of een van mijn oem spruitjes opofferen met mijn de cat om daar maar een van te maken. Bij Milltek en Janspeed etc is het een makkie, maar die Supersprint heeft zo'n raar eindstuk. Gezien ik in november mijn apk heb gaat 'm dat niet worden of hoeveel weken vooraf kun je een apk laten doen (6 wkn toch )? Dan pm ik je even t.z.t. even

.
Onze sponsors