Fre's MCS Clubman: announcement

Plaats hier de foto's en specs van je trots.
Fred
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

22 mar 2012, 00:37

Tja ik kan niet klagen he, het gebeurt allemaal onder garantie, ik heb zolang als nodig is een vervangwagen, en met al die nieuwe onderdelen heb ik straks terug een nieuwe auto. Alleen dat wachten >:( :D
Ivo
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

22 mar 2012, 00:40

Wat een gedoe allemaal, maar op zulke momenten is het wel erg lekker dat je nog garantie hebt.

Hopelijk staat die dikke Clubman snel weer in topconditie voor de deur. 8)
Afbeelding
mushrop
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

22 mar 2012, 07:46

Ik moet eerlijk zeggen dat mijn beide S-jes stiekem een stuk mooier liepen en lekkerder (minder "gestrest") reden zonder tuning dan met. Ik zou het ook niet meer aandurven iig. Sterker; Rosalie wil mss ook weer een MINI maar een R56 S durven we eigenlijk niet aan...

Hoe dan ook Fred; flink balen maar je wordt iig goed geholpen! Even op je tanden bijten en voor je het weet heb je je ride weer terug.
MINI Dubman '07 PureSilver

So far: * JCW Recaro seats * JCW leather/alcantara steering wheel * carbon dashpanels * S frontbumper * JCW upper grill with chrome surroundings * chromeline undergrill * S fuel cap * Cobra Evo1 coilovers * Cooper S rear bumper * Cooper S exhaust * RH ZW1 17x8 front/17x8,5 rear * stage2 tuning BR performance 152pk/330Nm * open downpipe * Porsche diesel logo's * ekte fake Akrapovic uitlaattips *

To do: * wilwood brakes front * HardRace adjustable camberlinks * camberplates * powerflex draagarmrubbers * LED dagrijverlichting * M7 anti-mushroomingplates * Direnza Intercooler *

Project2 Performance www.facebook.com/project2performance

Afbeelding
speedy
NMC Legend
NMC Legend

22 mar 2012, 08:02

Succes Fred!
Fred
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

22 mar 2012, 18:15

Zo zie je maar weer... vertrouw nooit een rammmel...

Zopas zelf eens wezen kijken bij de garage. Motorruimte zag er behoorlijk leeg uit. Ondertussen weten ze wel al wat meer.

Inlaatkleppen krijgen teveel speling en vertonen rare plekken, uitlaatkleppen zijn abnormaal vervuild. Als ik het allemaal zag vond ik het vreemd dat ik nooit meer gemerkt heb :shock:.

Anywho, kudo's voor garage monserez. Ze nemen het echt wel serieus op, toch een geruststelling als je weet dat je auto in goeie handen is...
jbcola
Brugse zot

22 mar 2012, 18:25

Fred schreef: Anywho, kudo's voor garage monserez. Ze nemen het echt wel serieus op, toch een geruststelling als je weet dat je auto in goeie handen is...
Dat mag je wel zeggen! De meeste doen alsof hun neus bloed... :?
mushrop
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

22 mar 2012, 18:59

ja, die koolafzetting had ik bij Klaas ook al eens voorbij zien komen. Dat is niet bepaald nieuw. Maar idd goed dat je zo goed geholpen wordt!

So far: * JCW Recaro seats * JCW leather/alcantara steering wheel * carbon dashpanels * S frontbumper * JCW upper grill with chrome surroundings * chromeline undergrill * S fuel cap * Cobra Evo1 coilovers * Cooper S rear bumper * Cooper S exhaust * RH ZW1 17x8 front/17x8,5 rear * stage2 tuning BR performance 152pk/330Nm * open downpipe * Porsche diesel logo's * ekte fake Akrapovic uitlaattips *

To do: * wilwood brakes front * HardRace adjustable camberlinks * camberplates * powerflex draagarmrubbers * LED dagrijverlichting * M7 anti-mushroomingplates * Direnza Intercooler *

Afbeelding
frankie
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

22 mar 2012, 19:17

De koolafzetting hadden ze toch met de camera ook kunnen zien? Hebben ze ook een compressietest gedaan en zo ja wat kwam daaruit?

In ieder geval weer een paar stapjes verder naar een oplossing Fred, hoop dat je hem snel weer terug hebt.
MiniBeardie XL
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

22 mar 2012, 19:52

Balen Fred, hoop dat het goed wordt opgelost.
Fred
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

22 mar 2012, 20:28

Hopelijk heb ik em in de loop van volgende week terug. Ze hebben verschillende metingen gedaan, die telkens normale waarden opbrachten. Uitstoot van de uitlaat is getest, tubodruk, oliedruk, denk wel dat ie het ook over een compressietest heeft gehad. Niets wees erop dat er wat mis wis. Cilinderwanden heb ik gezien, niets mis mee. Het zijn echt de kleppen en inlaatkanalen...

Ik weet er allemaal te weinig van, wat kan de reden zijn voor die koolafzetting?

Heb er goeie hoop op dat ie straks weer als nieuw rijdt. Alleen jammer dat ik met dat mooi weer niet ff kan een rondje rijden :(.
frankie
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

22 mar 2012, 20:34

Fred schreef: Ik weet er allemaal te weinig van, wat kan de reden zijn voor die koolafzetting?
Simpelweg het feit dat het een directe injectie motor is. Veel merken hebben daar problemen mee. Door de directe injectie komt de benzine (met reinigende additieven) daar niet meer langs. Tel daar bij op de EGR die voor milieudoeleinden tegenwoordig toegepast wordt en je hebt bingo.
mushrop
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

22 mar 2012, 20:38

x2

Afbeelding
Fred
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

22 mar 2012, 20:39

Ik dacht altijd, als je af en toe eens doortrapt, dan "blaas" je al het roet eruit... Wel, tis blijven plakken bij mij :D

Heeft zo'n reinigingskit dan wel zijn nut?
mushrop
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

22 mar 2012, 20:40

als je het toevoegd aan je brandstof niet echt, want die komt nauwelijks op de plekken waar het zou moeten reinigen omdat het directe injectie is. Ik heb van Klaas een keer iets gehad en bij de turbo ingespoten. Dat hielp destijds wel redelijk om het inhouden op te lossen.

Afbeelding
frankie
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

22 mar 2012, 21:16

Er zijn wel speciale methoden om het schoon te maken, maar daarvoor zal het inlaat spruitstuk los/eraf moeten. Op NAM hebben ze het over speciale "walnut blasting" :roll: En de Seafoam filmpjes heb je vast zelf al eens gezien (maar of dat echt helpt...........)

Terug naar “Show your ride”