Plasti Dip

De buitenkant, van bonnet stripes tot bodykits.
audissimo
Mod virus alert!
Mod virus alert!

Plasti Dip

01 feb 2012, 21:37

Kwam dit al surfend tegen op het net. In nederland nog niet zo bekend maar de amerikanen gebruiken het veelvuldig op hun auto's om logo's, chrome randen en velgen van een ander kleurtje te voorzien.

Plasti dip is een spuitbare wrap. dit is dus ook weer te verwijderen als je het na een tijdje beu bent. Op youtube zijn een hoop filmpjes te bekijken.
Zelf heb ik het nog niet geprobeerd maar zou het wel eens op een setje velgen willen proberen.
MartijnGizmo
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

01 feb 2012, 21:59

Een kennis van me had ergens een spuitbus geregeld om de grill van z'n Octavia RS te doen. Uiteindelijk heeft ie em voor €25 ergens laten wrappen, dus ik weet nog steeds niet hoe goed het spul écht werkt... :mrgreen:
mushrop
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

02 feb 2012, 10:32

er is hier al iemand geweest (ben z'n naam even kwijt, rode R52 had 'ie) die z'n deurhandels etc ermee behandeld had. Op zich mooi spul, maar ik denk dat je het voor hetzelfde geld laat wrappen...

Maar je kan het een keer proberen natuurlijk..
MINI Dubman '07 PureSilver

So far: * JCW Recaro seats * JCW leather/alcantara steering wheel * carbon dashpanels * S frontbumper * JCW upper grill with chrome surroundings * chromeline undergrill * S fuel cap * Cobra Evo1 coilovers * Cooper S rear bumper * Cooper S exhaust * RH ZW1 17x8 front/17x8,5 rear * stage2 tuning BR performance 152pk/330Nm * open downpipe * Porsche diesel logo's * ekte fake Akrapovic uitlaattips *

To do: * wilwood brakes front * HardRace adjustable camberlinks * camberplates * powerflex draagarmrubbers * LED dagrijverlichting * M7 anti-mushroomingplates * Direnza Intercooler *

Project2 Performance www.facebook.com/project2performance

Afbeelding
frankie
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

02 feb 2012, 10:42

Je kunt je velgen er ook mee doen, dus het is best een veelzijdig goedje. Op het carclean forum is iemand die het al een maandje of 7 onbeschadigd (ook na wasbeurten) op z'n velgen heeft.

Ik heb uit betrouwbare bron :roll: dat Jero Design tegenwoordig Nederlands importeur van dat spul is.
Rein
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd

08 feb 2012, 14:46

mushrop schreef:er is hier al iemand geweest (ben z'n naam even kwijt, rode R52 had 'ie) die z'n deurhandels etc ermee behandeld had. Op zich mooi spul, maar ik denk dat je het voor hetzelfde geld laat wrappen...

Maar je kan het een keer proberen natuurlijk..
Ik denk minipino

Afbeelding
BMW 118d / Audi S3 8V / Cooper S Roadster
Gone: Peugeot 106 / R53 Pure Silver / R52 S Chili Red / Range Rover Evoque SD4 Dynamic
mushrop
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

08 feb 2012, 14:53

ja, die bedoel ik idd.

So far: * JCW Recaro seats * JCW leather/alcantara steering wheel * carbon dashpanels * S frontbumper * JCW upper grill with chrome surroundings * chromeline undergrill * S fuel cap * Cobra Evo1 coilovers * Cooper S rear bumper * Cooper S exhaust * RH ZW1 17x8 front/17x8,5 rear * stage2 tuning BR performance 152pk/330Nm * open downpipe * Porsche diesel logo's * ekte fake Akrapovic uitlaattips *

To do: * wilwood brakes front * HardRace adjustable camberlinks * camberplates * powerflex draagarmrubbers * LED dagrijverlichting * M7 anti-mushroomingplates * Direnza Intercooler *

Afbeelding
PeterkePan
4 op een rij!
4 op een rij!

26 mar 2012, 20:31

deze eens chekklen , staat heleboel op
DipYourCar
Raj
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

27 mar 2012, 00:09

Heb het gisteren gekocht,

Vandaag de side scuttle's gespoten en de tankdop.
Raar spul maar wel lekker!

Of het makkelijk eraf te pulken is weet ik niet, ik ga er wel van uit, maar het werkt wel en is zeer snel overspuitbaar (voor die andere lagen) en snel uitgehard!

Ook kun je het makkelijk bijspuiten als er een beschadiging op is gekomen. Ik zou bijna zeggen dat het druiper-proof is.
BurnoutBram
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

27 mar 2012, 15:35

Zijn grote vlakken ook mogelijk of krijg je dat niet mooi egaal? Wil mijn wielkastranden wel eens proberen, altijd mooi zwart!
mushrop
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

27 mar 2012, 16:50

Je kan zelfs je hele auto ermee overspuiten, dus wielbogen moet ook wel lukken.

Afbeelding
Maichel
Be Mini
Be Mini

27 mar 2012, 16:57

Had toevallig van de week ook iemand op plastidip gewezen ivm de Keskin velgen van Luke.

Op een ander forum waar ik actief ben heeft iemand het op zijn auto gebruikt.

Voor
Afbeelding

Na
Afbeelding

Voor
Afbeelding

Na
Afbeelding

Hij was erg tevreden en ook hij vertelde dat het erg goed werkt.
na het spuiten lijkt er sinaasappelhuid te zitten maar het droogt volledig strak op.
frankie
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

27 mar 2012, 17:04

Wel even helpen hoor, want ben niet zo thuis in die Ibiza's (dat weet ik dan nog net....). Wat is er dan precies geplastidipt?
frankie
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

27 mar 2012, 17:05

Oh, zie het al. Achterspoilert en voorbumpert.

Werd afgeleid door die glimmende gril....... :roll:
Maichel
Be Mini
Be Mini

27 mar 2012, 17:09

Die metalizers zijn ook wel erg gaaf trouwens.

Die filmpjes op dipyourcar zijn echt tof.

Terug naar “Exterieur”