Nieuw hier ;)

Stel je hier even voor.
MiniCooperSMarianneN
Nieuw Lid
Nieuw Lid
Contacteer:

Nieuw hier ;)

01 apr 2012, 17:09

Sinds 2 dagen in bezit van gloednieuwe Mini Cooper S automaat. Ben benieuwd als ik sommige horror-motorverhalen lees.
Voorgaande Mini One uit 2003 na 9 jaar trouwe dienst bij dealer Renova ingeleverd. Heeft het altijd prima gedaan, alleen laatste half jaar kapotte stuurbekrachtiging (dure reparatie). Jaar ervoor kapotte rechterkoplam, incl. inbouw, elektr. deel, lamp ging niet meer omhoog uit zichzelf bij automatisch aangaan bij start. Verder die auto alleen accu vervangen, rest prima in orde. Hoop van nieuwe auto ook veel plezier te hebben, maar moet nog wennen aan alle elektronische snufjes. Heel wat anders als mijn eerste Mini uit 1980 ;), die slurpte olie op het laatst. Bij die 'oude' Mini was het elektronische dashboardgedeelte zeer gevoelig voor vocht: grote regenbui en alle lampjes hielden er mee op ... maar ja... dat Mini gevoel he...:)

Kan iemand zeggen of het normaal is dat rode lampje P (van automaat) blijft branden als alles is uitgezet en afgesloten? Verbruikt dat geen accu?

Verder vond ik het belachelijk dat ze bij de dealer afleveren zeggen: u moet zelf de olie blijven controleren, want daar is geen voorziening lees lampje op dashboard voor. Willen ze soms juist dat de motor in de soep loopt? Cq reparatie enz?

Marketing is wel geweldig van de Mini, het afleveren: hoesje over auto en tadaaaaa Super!

Groeten, M.
BMX
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

Re: Nieuw hier ;)

01 apr 2012, 17:18

Welkom hier op t foum!

Wat voor een MINI heb je? Een R53 of een R56? Ik gok op de laatste maar voor de zekerheid ;)
MiniCooperSMarianneN schreef:
Verder vond ik het belachelijk dat ze bij de dealer afleveren zeggen: u moet zelf de olie blijven controleren, want daar is geen voorziening lees lampje op dashboard voor. Willen ze soms juist dat de motor in de soep loopt? Cq reparatie enz?
Maar goed dat ze t zeggen ;)
Want ALS het lampje aan gaat dan ben je te laat :(
Dus afhankelijk van de afstanden die je rijdt ff elke 1000km je olie checken.
Mijn R53 doet 1liter elke 10.000km

Weet dat we allemaal gek zijn op foto's dus laat ze maar snel komen! ;)
MINI F57 JCW | middendemper-delete | BC-racing coilovers | 18x8 ET35 wheels | Loading...
MINI R56S | JCW-trim | H&R veren | einddemper delete? | Vriendin editie
Triumph Street Triple R 675cc | Leovince titanium exhaust (no dB-killer >) ) | bar-end mirrors
MINI R57S | FJCW catback | Moeders editie
jmq
4 op een rij!
4 op een rij!
Contacteer:

01 apr 2012, 17:21

Welkom bij de club en heel veel rijplezier in de mini.

Dat lampje die blijft branden zou ik niet weten, misschien iemand anders hier die automaat rijdt :lol:

Betreft de olie lampje die zit er in en moet werken maar dan kan het slecht af lopen!, maar de olie gebruik kan hoog zijn bij de mini ik heb dat probleem namelijk :(
MiniCooperSMarianneN
Nieuw Lid
Nieuw Lid
Contacteer:

01 apr 2012, 17:36

Weet nog niet goed hoe ik moet 'antwoorden' op dit forum, dus even proberen ;)
Waar kan ik ergens vinden of het een R... of een R... nog wat is?
Identificatienummer groene kaart? Ergens anders?
BMX
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

01 apr 2012, 17:40

Je kan rechts op "quote" klikken, dan wijst het zich zelf wel (hoop ik) haha

Maar je bourjaar zegt het meeste :) Al doen foto's ook een hoop! :)
MINI F57 JCW | middendemper-delete | BC-racing coilovers | 18x8 ET35 wheels | Loading...
MINI R56S | JCW-trim | H&R veren | einddemper delete? | Vriendin editie
Triumph Street Triple R 675cc | Leovince titanium exhaust (no dB-killer >) ) | bar-end mirrors
MINI R57S | FJCW catback | Moeders editie
Marcel Always Open
Cabrio-King

01 apr 2012, 17:43

Gr, Marcel
Why straight when you can corner?
"The UJ flag and the chrome add another 100HP"
MiniCooperSMarianneN
Nieuw Lid
Nieuw Lid
Contacteer:

01 apr 2012, 17:47

Dacht bij 'quotes' aan 'spreuken citeren van anderen' LOL niet aan antwoorden ;)
moet nu goed gaan.
Bouwjaar 2012 Mini Cooper S automaat, gloedjenieuw.

BMX schreef:Je kan rechts op "quote" klikken, dan wijst het zich zelf wel (hoop ik) haha

Maar je bourjaar zegt het meeste :) Al doen foto's ook een hoop! :)
moinu
Mod virus alert!
Mod virus alert!

Welkom!!!!

01 apr 2012, 18:43

Allereerst welkom,

Ook ik ben pas vanaf vandaag ingeschreven bij newminiclub!

Om op je onderstaande vraag te antwoorden:
Kan iemand zeggen of het normaal is dat rode lampje P (van automaat) blijft branden als alles is uitgezet en afgesloten?

Ook bij mijn nieuwe Mini clubman zag ik het lichtje nog branden, toen de auto was afgesloten en stelde me dezelfde vraag.
Enige tijd later ben ik nogmaals gaan kijken, gelukkig was toen het lichtje uit. :D

Veel rijplezier !!!
h v gestel
One wheel wonder
One wheel wonder

01 apr 2012, 18:51

Lampje van de automaat gaat na een half uur uit, zojuist gekeken bij mijn eigen automaat.

Goete Henk.

MiniCooperSMarianneN schreef:Sinds 2 dagen in bezit van gloednieuwe Mini Cooper S automaat. Ben benieuwd als ik sommige horror-motorverhalen lees.
Voorgaande Mini One uit 2003 na 9 jaar trouwe dienst bij dealer Renova ingeleverd. Heeft het altijd prima gedaan, alleen laatste half jaar kapotte stuurbekrachtiging (dure reparatie). Jaar ervoor kapotte rechterkoplam, incl. inbouw, elektr. deel, lamp ging niet meer omhoog uit zichzelf bij automatisch aangaan bij start. Verder die auto alleen accu vervangen, rest prima in orde. Hoop van nieuwe auto ook veel plezier te hebben, maar moet nog wennen aan alle elektronische snufjes. Heel wat anders als mijn eerste Mini uit 1980 ;), die slurpte olie op het laatst. Bij die 'oude' Mini was het elektronische dashboardgedeelte zeer gevoelig voor vocht: grote regenbui en alle lampjes hielden er mee op ... maar ja... dat Mini gevoel he...:)

Kan iemand zeggen of het normaal is dat rode lampje P (van automaat) blijft branden als alles is uitgezet en afgesloten? Verbruikt dat geen accu?

Marketing is wel geweldig van de Mini, het afleveren: hoesje over auto en tadaaaaa Super!

Groeten, M.
WimS
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

01 apr 2012, 18:54

Welkom en heel veel plezier met de mini :lol:
MCS 2004
MiniCooperSMarianneN
Nieuw Lid
Nieuw Lid
Contacteer:

Re: Welkom!!!!

01 apr 2012, 19:02

Jij ook welkom ;)
Dank voor je antwoord.
moinu schreef:Allereerst welkom,

Ook ik ben pas vanaf vandaag ingeschreven bij newminiclub!

Om op je onderstaande vraag te antwoorden:
Kan iemand zeggen of het normaal is dat rode lampje P (van automaat) blijft branden als alles is uitgezet en afgesloten?

Ook bij mijn nieuwe Mini clubman zag ik het lichtje nog branden, toen de auto was afgesloten en stelde me dezelfde vraag.
Enige tijd later ben ik nogmaals gaan kijken, gelukkig was toen het lichtje uit. :D

Veel rijplezier !!!
MiniCooperSMarianneN
Nieuw Lid
Nieuw Lid
Contacteer:

01 apr 2012, 19:04

dat is geruststellend, dankjewel

[quote="h v gestel"]Lampje van de automaat gaat na een half uur uit, zojuist gekeken bij mijn eigen automaat.

Goete Henk.
Zeeuws meisje
Enthousiast
Enthousiast

01 apr 2012, 20:06

Marcel Always Open schreef:Mini Nummersysteem uitgelegd
:icon_top:
BRG
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

01 apr 2012, 20:45

Hoi Marianne, welkom bij dit leerzame forum :D .
veel plezier met je auto-maat.
Groet, Huib
JosCountrymanCooper
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd

01 apr 2012, 21:03

Welkom en gefeliciteerd met je BRG , eindelijk weer een spannende kleur.

Een S met automaat (en schakelflippers ? ) , echt fantastisch. De meesten weten niet wat ze missen.
MiniCooperSMarianneN schreef:Heel wat anders als mijn eerste Mini uit 1980 Wink,
Ook een Classic Mini fan ? Ik bespeur nog enige weemoed.

Het oliepeil zou ik me niet te druk over maken, heb na 10000 km nog niets bijgevuld. Wel de eerste 2000 km. de kick-down niet (te veel) gebruiken en netjes de motor opwarmen voor je echt gas gaat geven.

Terug naar “Who are U?”