Shag's Pure Silver R53
- Cannuccia
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
- franklyn85
- Volledig MINI minded!
- Ragnar
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
- Woosh!
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
Bericht
Gefeli!!

The Transporter - "Always on a mission.."
The exes:
- Subaru Forester 2.0XT AWD A/T (04/2003)
- Mazda MX-5 1.8i 16V Touring (05/2000)
The one that started it all...
- MINI One D (11/2009)

The exes:
- Subaru Forester 2.0XT AWD A/T (04/2003)
- Mazda MX-5 1.8i 16V Touring (05/2000)
The one that started it all...
- MINI One D (11/2009)

- mini cabrio
- Volledig MINI minded!
- Shag
- Volledig MINI minded!
Bericht
hehe thanks!
Zojuist 4 nieuwe naafkapjes besteld voor op de R90's. R90's drop ik morgen @ Wheelcare. Randen worden netjes gepolijst. Eind volgende week als het goed is klaar, dan laat ik ze meteen monteren!
Ook de 2 bumper inserts besteld bij de dealer voor op de Aero bumper, haal ik ook eind volgende week op.
Stay tuned!

Zojuist 4 nieuwe naafkapjes besteld voor op de R90's. R90's drop ik morgen @ Wheelcare. Randen worden netjes gepolijst. Eind volgende week als het goed is klaar, dan laat ik ze meteen monteren!

Ook de 2 bumper inserts besteld bij de dealer voor op de Aero bumper, haal ik ook eind volgende week op.
Stay tuned!

- Adrenalin Junkie
- Volledig MINI minded!
Bericht
Damn nice!
Ik ben ook een tijdje op zoek geweest om de randen van mn velgen te laten polijsten, maar zoveel verschillende reacties gehad...
Het ene bedrijf raadde het compleet af, de andere zei alleen polijsten en geen blanke lak, volgens weer een andere kon blanke lak weer wel...
Wat ga jij laten doen? Polijsten + blanke lak?
Kan je ook een aantal foto's plaatsen?

Ik ben ook een tijdje op zoek geweest om de randen van mn velgen te laten polijsten, maar zoveel verschillende reacties gehad...
Het ene bedrijf raadde het compleet af, de andere zei alleen polijsten en geen blanke lak, volgens weer een andere kon blanke lak weer wel...
Wat ga jij laten doen? Polijsten + blanke lak?
Kan je ook een aantal foto's plaatsen?
MINI COOPER S R53 pre-facelift

- Shag
- Volledig MINI minded!
Bericht
Polijsten zonder blanke lak.
Wat ik heb geconcludeerd (ook aan de hand van de vele verschillende verhalen) is dat je beter kunt laten polijsten zonder blanke lak, aangezien je dan A. mooier resultaat krijgt, althans, de randen mooier glimmen, en B. de randen goed bij te houden zijn.
Wanneer er een blanke laklaag overheen zit en je krijgt bijv. steenslag of een kleine schade, zal er onder de laklaag weer snel oxidatie optreden. Zonder blanke laklaag kun je het gepolijste oppervlak goed schoonhouden en invetten en hiermee oxidatie voorkomen. Zijn zelfs sommige kenners die hebben gesteld dat het vet houden niet eens noodzaak is, mits je de randen goed schoon houdt (zonder blanke laklaag dus).
Dus mijns inziens: polijsten zonder blanke laklaag = the way to go!
Zal zeker foto's droppen als ze klaar zijn
Wat ik heb geconcludeerd (ook aan de hand van de vele verschillende verhalen) is dat je beter kunt laten polijsten zonder blanke lak, aangezien je dan A. mooier resultaat krijgt, althans, de randen mooier glimmen, en B. de randen goed bij te houden zijn.
Wanneer er een blanke laklaag overheen zit en je krijgt bijv. steenslag of een kleine schade, zal er onder de laklaag weer snel oxidatie optreden. Zonder blanke laklaag kun je het gepolijste oppervlak goed schoonhouden en invetten en hiermee oxidatie voorkomen. Zijn zelfs sommige kenners die hebben gesteld dat het vet houden niet eens noodzaak is, mits je de randen goed schoon houdt (zonder blanke laklaag dus).
Dus mijns inziens: polijsten zonder blanke laklaag = the way to go!

Zal zeker foto's droppen als ze klaar zijn

Onze sponsors