White Chocolate > Still enjoying!
- franklyn85
- Volledig MINI minded!
- Locatie: heemskerk
Bericht
Hahaha die Mark wat ben joj goed beZig pik damnnnnnn ik kom voor MU he....... Lol
burn rubber not your soul


- BMX
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
- Locatie: Rosmalen
Bericht
WAUW!
Volgende keer ff een before foto maken
Dan weet je hoe hard en waarvoor je gewerkt hebt 
Maar jij polijst dus met de hand, niet machinaal? Want wat ik hier vaker heb gehoord is dat het resultaat minder is enzo.. maar als ik dat zo zie.. DAMN!
Maar heb je nu xtra spieren gekweekt of is het routine voor jou?
Volgende keer ff een before foto maken


Maar jij polijst dus met de hand, niet machinaal? Want wat ik hier vaker heb gehoord is dat het resultaat minder is enzo.. maar als ik dat zo zie.. DAMN!
Maar heb je nu xtra spieren gekweekt of is het routine voor jou?

MINI F57 JCW | middendemper-delete | BC-racing coilovers | 18x8 ET35 wheels | Loading...
MINI R56S | JCW-trim | H&R veren | einddemper delete? | Vriendin editie
Triumph Street Triple R 675cc | Leovince titanium exhaust (no dB-killer
) | bar-end mirrors
MINI R57S | FJCW catback | Moeders editie
MINI R56S | JCW-trim | H&R veren | einddemper delete? | Vriendin editie
Triumph Street Triple R 675cc | Leovince titanium exhaust (no dB-killer

MINI R57S | FJCW catback | Moeders editie
- mini cabrio
- Volledig MINI minded!
Bericht
@ Willem
@ Jeffery, Mijn agenda is redelijk vol, maar stuur me maar een PM/e-mail/sms/whatsapp/ansichtkaart of een postduif, dr valt vast wel wat af te spreken
@ Geo, De beltline is er redelijk makkelijk weer in terug de plaatsen, die druk je zo vast over de rand van het plaatwerk. het is alleen een beetje prutsen met de afstand tussen de verschillende delen, maar dat is gewoon een beetje heen en weer schuiven tot t goed zit
@ Maichel Thnx!
ik heb ook al eens gedacht aan trim restorer inderdaad, maar ik ga denk ik toch maar eens iets van black wow proberen ofzo als mn flesje van meguiars leeg is... 
Ik vind de Poorboys klei heel fijn, het is een stuk stugger en harder als die van meguiars, en neemt naar mijn gevoel meer vuil op... ook blijft deze minder aan mn vingers plakken als die van meguiars
@ Rene en Joyce, nee volgens mij ben ik niet echt iets vergeten...
Krassen tijdens het waxen zou in pirnciepe niet moeten gebeuren nee, was de auto wel volledig schoon en droog, en je doeken? En zag je die krassen ontstaan na het uitpoetsen van de wax? of tijdens het aanbrengen?
@ Boris, gelukkig staat de auto hier thuis onder de carpoort maar alsnog, helaas ook vol met zwarte, gele en groene spikkels. al scheelt het wel dat ik er regelmatig een goede waxlaag overheen gooi, en dat soort vuil dus niet echt kan hechten aan de lak. Vrijwel alles kan je dan eraf halen met klei, en de hars enzo kan je eventueel doen met een HEEEL schone zachte microvezel doek met spiritus. en dan voorzichtig met iets kracht boenen
@ Franklyn, je staat al in mn agenda maat!

@ BMX Ja das zeker waar, helaas bedacht ik me halverwege pas om eens wat foto's te maken
Met machinaal polijsten schijn je inderdaad nog betere resultaten te kunnen boeken, maar ik heb zo'n machine nog niet omdat deze voor mij als armoedig student gewoon verschrikkelijk duur zijn (en als ik wat koop, wil ik natuurlijk ook wel het beste )veelal duurste) hebben
) En aangezien ik eigenlijk ook wel heel tevreden ben met de huidige resultaten heb ik er ook nog niet zo'n haast mee om een machine te gaan kopen.
polijsten is nog niet echt een routine, doe het maar 2 a 3 keer per jaar, maar kleien en waxen gebeurt veel vaker, dus mn armen zijn er allemaal wel wat aan gewend inmiddels


@ Jeffery, Mijn agenda is redelijk vol, maar stuur me maar een PM/e-mail/sms/whatsapp/ansichtkaart of een postduif, dr valt vast wel wat af te spreken

@ Geo, De beltline is er redelijk makkelijk weer in terug de plaatsen, die druk je zo vast over de rand van het plaatwerk. het is alleen een beetje prutsen met de afstand tussen de verschillende delen, maar dat is gewoon een beetje heen en weer schuiven tot t goed zit

@ Maichel Thnx!


Ik vind de Poorboys klei heel fijn, het is een stuk stugger en harder als die van meguiars, en neemt naar mijn gevoel meer vuil op... ook blijft deze minder aan mn vingers plakken als die van meguiars
@ Rene en Joyce, nee volgens mij ben ik niet echt iets vergeten...

Krassen tijdens het waxen zou in pirnciepe niet moeten gebeuren nee, was de auto wel volledig schoon en droog, en je doeken? En zag je die krassen ontstaan na het uitpoetsen van de wax? of tijdens het aanbrengen?
@ Boris, gelukkig staat de auto hier thuis onder de carpoort maar alsnog, helaas ook vol met zwarte, gele en groene spikkels. al scheelt het wel dat ik er regelmatig een goede waxlaag overheen gooi, en dat soort vuil dus niet echt kan hechten aan de lak. Vrijwel alles kan je dan eraf halen met klei, en de hars enzo kan je eventueel doen met een HEEEL schone zachte microvezel doek met spiritus. en dan voorzichtig met iets kracht boenen

@ Franklyn, je staat al in mn agenda maat!


@ BMX Ja das zeker waar, helaas bedacht ik me halverwege pas om eens wat foto's te maken

Met machinaal polijsten schijn je inderdaad nog betere resultaten te kunnen boeken, maar ik heb zo'n machine nog niet omdat deze voor mij als armoedig student gewoon verschrikkelijk duur zijn (en als ik wat koop, wil ik natuurlijk ook wel het beste )veelal duurste) hebben

polijsten is nog niet echt een routine, doe het maar 2 a 3 keer per jaar, maar kleien en waxen gebeurt veel vaker, dus mn armen zijn er allemaal wel wat aan gewend inmiddels

- franklyn85
- Volledig MINI minded!
- Locatie: heemskerk
Bericht
Pfffff lucky me prik jij ff een dagje of aantal als optie ik kan niet in jou drukke studdie leven kijken.... 

burn rubber not your soul


- mini cabrio
- Volledig MINI minded!
Bericht
Inderdaad, die Monello Perfetto detailler spray heb ik op jou aanraden gekocht, en t is inderdaad top spul 

- GeoBem007
- Volledig MINI minded!
- Locatie: Mortsel, Antwerpen
Bericht
En het uithalen? Gaat dat ook gemakkelijk? Anders overweeg ik precies toch eerder om mijn beltline te laten spuiten ipv terug te plakken. Of het plakken doen met de stukken los..mini cabrio schreef:@ Geo, De beltline is er redelijk makkelijk weer in terug de plaatsen, die druk je zo vast over de rand van het plaatwerk. het is alleen een beetje prutsen met de afstand tussen de verschillende delen, maar dat is gewoon een beetje heen en weer schuiven tot t goed zit![]()
- mini cabrio
- Volledig MINI minded!
Bericht
het loshalen is ook heel eenvoudig, gewoon een kwestie van goed vastpakken, en naar boven trekken, en bij een hoekje voorzichtig beginnen met loswrikken.
- mini cabrio
- Volledig MINI minded!
- speedy
- NMC Legend
- Locatie: Deventer
Bericht
Gaaf man
ziet er super strak uit , en wat rijd die daarna lekker he
Je had alle chrome gedaan met metal polisch
Of heb ik dat verkeerd begrepen ? Is namelijk helemaal niets echt chrome aan de auto en je bent binnnen no time door die chrome laag heen
Ja spreek uit ervaring 
??


Je had alle chrome gedaan met metal polisch



??
Laatst gewijzigd door speedy op 07 apr 2012, 18:40, 1 keer totaal gewijzigd.
- speedy
- NMC Legend
- Locatie: Deventer
Bericht
De beltline van het voorraam en boven de side scuttles kun je zo verwijderen maar de rest is allemaal eroverheen geschoven en is niet zo makkelijk te verwijderen als die van het voorraam.GeoBem007 schreef:En het uithalen? Gaat dat ook gemakkelijk? Anders overweeg ik precies toch eerder om mijn beltline te laten spuiten ipv terug te plakken. Of het plakken doen met de stukken los..mini cabrio schreef:@ Geo, De beltline is er redelijk makkelijk weer in terug de plaatsen, die druk je zo vast over de rand van het plaatwerk. het is alleen een beetje prutsen met de afstand tussen de verschillende delen, maar dat is gewoon een beetje heen en weer schuiven tot t goed zit![]()
- mini cabrio
- Volledig MINI minded!
Bericht
Gebeurt maar 2x per jaar, en als ik er doorheen ben bestellen we wel nieuw spul...
t gaat er wel goed van glimmen namelijk 
Thnx voor de tip! ik zal er rekening mee houden
Ja dat heb ik allemaal met Metall Polish gedaanspeedy schreef:Gaaf manziet er super strak uit , en wat rijd die daarna lekker he
![]()
Je had alle chrome gedaan met metal polischOf heb ik dat verkeerd begrepen ? Is namelijk helemaal niets echt chrome aan de auto en je bent binnnen no time door die chrome laag heen
Ja spreek uit ervaring
??



Thnx voor de tip! ik zal er rekening mee houden

- reneenjoyce
- Enthousiast
- Locatie: Velserbroek
Bericht
@ Rene en Joyce, nee volgens mij ben ik niet echt iets vergeten... 
Krassen tijdens het waxen zou in pirnciepe niet moeten gebeuren nee, was de auto wel volledig schoon en droog, en je doeken? En zag je die krassen ontstaan na het uitpoetsen van de wax? of tijdens het uitpoetsen?
De krassen die ik "zag" was na het uitpoetsen. De auto was en gewassen en volledig droog met een droogdoek. Mij lijkt het ook raar dat je van een potje waxen krassen krijgt. Neemt niet weg dat ik toch wel terughoudend ben om het nog te gebruiken en überhaupt de auto te poetsen. En ik heb er zo zin in !
Wel had ik de auto eerst gewassen met een hele zachte borstel ( nagel nieuw uit de doos) die op de tuinslang kan. Maar dit heb ik eigenlijk voornamelijk heel zachtjes gebruikt om de ergste laag vuil van de achterkant weg te halen en ik verwacht niet dat dit die krassen heeft veroorzaakt. Ik moet wel zeggen dat ik de "krassen" wel zie en mijn vrouw en wie dan ook niet. Oja en ik heb geen bril met daar krassen in
! Mischien toch s een über poetser raadplegen.
Groet Rene

Krassen tijdens het waxen zou in pirnciepe niet moeten gebeuren nee, was de auto wel volledig schoon en droog, en je doeken? En zag je die krassen ontstaan na het uitpoetsen van de wax? of tijdens het uitpoetsen?
De krassen die ik "zag" was na het uitpoetsen. De auto was en gewassen en volledig droog met een droogdoek. Mij lijkt het ook raar dat je van een potje waxen krassen krijgt. Neemt niet weg dat ik toch wel terughoudend ben om het nog te gebruiken en überhaupt de auto te poetsen. En ik heb er zo zin in !
Wel had ik de auto eerst gewassen met een hele zachte borstel ( nagel nieuw uit de doos) die op de tuinslang kan. Maar dit heb ik eigenlijk voornamelijk heel zachtjes gebruikt om de ergste laag vuil van de achterkant weg te halen en ik verwacht niet dat dit die krassen heeft veroorzaakt. Ik moet wel zeggen dat ik de "krassen" wel zie en mijn vrouw en wie dan ook niet. Oja en ik heb geen bril met daar krassen in

Groet Rene
- mini cabrio
- Volledig MINI minded!
Bericht
Ik ben bang dat de krassen toch van de borstel komen, als de auto nog vuil is, is een borstel zeker niet de beste manier om het eerste vuil te verwijderen, dat is namelijk hetzelfde als het kras-straat effect
het beste kan je de auto eerst natmaken, bij voorkeur afspuiten met een hogedruk reiniger om al het los zittende vuil te verwijderen, dan zou je met een emmer sop en een goede natte spons (bij voorkeur een microvezel washandschoen) de auto geheel wassen met voldoende water. Dan zou er in principe geen krassen moeten kunnen ontstaan. Deze swirls zijn echter mischhien nog wel weg te polijsten met een goede machine (die ik nog niet heb)....
Mocht je een keer een workshop willen ben je altijd welkom om eens langs te komen als ik met een auto bezig ben, of desnoods een afspraak maken om jou auto te poetsen
Groet,
Mark
Hoi Rene,reneenjoyce schreef:Wel had ik de auto eerst gewassen met een hele zachte borstel ( nagel nieuw uit de doos) die op de tuinslang kan. Maar dit heb ik eigenlijk voornamelijk heel zachtjes gebruikt om de ergste laag vuil van de achterkant weg te halen en ik verwacht niet dat dit die krassen heeft veroorzaakt. Ik moet wel zeggen dat ik de "krassen" wel zie en mijn vrouw en wie dan ook niet. Oja en ik heb geen bril met daar krassen in! Mischien toch s een über poetser raadplegen.
Groet Rene
Ik ben bang dat de krassen toch van de borstel komen, als de auto nog vuil is, is een borstel zeker niet de beste manier om het eerste vuil te verwijderen, dat is namelijk hetzelfde als het kras-straat effect

het beste kan je de auto eerst natmaken, bij voorkeur afspuiten met een hogedruk reiniger om al het los zittende vuil te verwijderen, dan zou je met een emmer sop en een goede natte spons (bij voorkeur een microvezel washandschoen) de auto geheel wassen met voldoende water. Dan zou er in principe geen krassen moeten kunnen ontstaan. Deze swirls zijn echter mischhien nog wel weg te polijsten met een goede machine (die ik nog niet heb)....
Mocht je een keer een workshop willen ben je altijd welkom om eens langs te komen als ik met een auto bezig ben, of desnoods een afspraak maken om jou auto te poetsen

Groet,
Mark
Onze sponsors