Verlaging van de R56, merk en ervaring

frankie
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

08 apr 2012, 22:19

Gewoon ff op de site kijken he, dan weet je het.... :roll:

http://www.minispeed.nl/categorie.php?cat=30&model=2
S-67
Be Mini
Be Mini

08 apr 2012, 23:14

Elke autozaak kan wel een schroefsetjes monteren, dat moet geen probleem zijn, op internet kan je ze tevens ook kopen overal, maar nog geen antwoord op mijn vraag helaas :D

Heb inmiddels AP zelf een mailtje verzonden, hopelijk morgen / dinsdag antwoord.. volgens hun officiele site past hun schroefset op elk r56 model ongeacht welke motor.
BlueCooperS
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

08 apr 2012, 23:23

S-67 schreef:Elke autozaak kan wel een schroefsetjes monteren, dat moet geen probleem zijn, op internet kan je ze tevens ook kopen overal, maar nog geen antwoord op mijn vraag helaas :D

Heb inmiddels AP zelf een mailtje verzonden, hopelijk morgen / dinsdag antwoord.. volgens hun officiele site past hun schroefset op elk r56 model ongeacht welke motor.
Volgens de site van GKB niet...

http://catalogus.gkb-import.nl/zoekapschroef/
Gr. Johnny

.......... _\_____
.......... /__|___\__
......... (O)____(O)_\
S-67
Be Mini
Be Mini

08 apr 2012, 23:28

BlueCooperS schreef:
S-67 schreef:Elke autozaak kan wel een schroefsetjes monteren, dat moet geen probleem zijn, op internet kan je ze tevens ook kopen overal, maar nog geen antwoord op mijn vraag helaas :D

Volgens de site van GKB niet...

http://catalogus.gkb-import.nl/zoekapschroef/
Daarom ook de verwarring bij mij, volgens hun eigen site dus wel :

http://www.ap-sportsuspensions.com/ap-g ... t-171.html

achja, wacht gewoon ff antwoord van hun af denk ik.
speedy
NMC Legend
NMC Legend

09 apr 2012, 10:03

Op de site van beek staat toch dat de ap er voor de r56 s is :roll:
Gewoon bestellen dan !!
CooperSCabrio
Enthousiast
Enthousiast

Verlagen

31 mar 2013, 11:19

Hallo, ik zit een beetje rond te kijken hoe ik de mini het beste kan verlagen, 18" zonder verlaging is minder mooi mijns inziens.

eigenlijk wil ik hem voornamelijk 3 - 4 cm lager hebben, zie vaak voor iets lager, staat de mini standaard omhoog ?

Eigenlijk heb ik geen schroefset nodig, gebruik ik niet.
Alleen veren ben ik bang dat hij erg stuiterig wordt...of valt dat mee ?

Dus wat wil ik....
Lager ;)
Als het kan het comfort behouden....Koni FSD ?? maar met welke veren dan ??

De 18"wielen worden geleverd zonder RF banden, dat scheelt alweer begrijp ik....

Heb hier flink rond zitten lezen, maar kom er niet uit.....

Wil ook geen 1500 uitgeven KW V1, eerder de helft, maar lees dat goedkopere setjes drama zijn, erg hard en slechtere wegliging soms.

Dus welke combi 18"hebben jullie met verlaging, en wat rijd lekker.
mushrop
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

31 mar 2013, 15:04

Als je je comfort wilt behouden moet je iig geen verlagingsveren nemen. Kies dan voor een goede eenvoudige schroefset van bijv. AP of Cobra. Dat kost je dan ongeveer een 500/600 maar dan rij je er nog lekker in en het staat veel mooier. Ik heb ook een eenvoudige Conra Evo 1 set onder de Dubman en dat is zelfs op mijn rijhoogte nog comfortabeler dan het originele onderstel.

Afbeelding
MINI Dubman '07 PureSilver

So far: * JCW Recaro seats * JCW leather/alcantara steering wheel * carbon dashpanels * S frontbumper * JCW upper grill with chrome surroundings * chromeline undergrill * S fuel cap * Cobra Evo1 coilovers * Cooper S rear bumper * Cooper S exhaust * RH ZW1 17x8 front/17x8,5 rear * stage2 tuning BR performance 152pk/330Nm * open downpipe * Porsche diesel logo's * ekte fake Akrapovic uitlaattips *

To do: * wilwood brakes front * HardRace adjustable camberlinks * camberplates * powerflex draagarmrubbers * LED dagrijverlichting * M7 anti-mushroomingplates * Direnza Intercooler *

Project2 Performance www.facebook.com/project2performance

Afbeelding
louisvdd76
De Scheurende Rechter
Contacteer:
Nederland

31 mar 2013, 19:29

Ik ga dinsdag mijn Cobra Evo-R set onder de Roadster laten steken. Er zit nu af fabriek JCW onderstel onder dus 10mm lager dan standaard. Denk dat hij nu nog eens 30mm lager gaat. Schijnt dat het JCW onderstel behoorlijk hard is in vergelijking met de schroefset dus dan zal de vrouw niet heel hard klagen >)
CooperSCabrio
Enthousiast
Enthousiast

31 mar 2013, 20:06

Bedankt voor de antwoorden allemaal.

Nog meer mensen met de Cobra EVO 1 set ?? Die is redelijk betaalbaar bij beek, ben wel benieuwd naar het comfort.

Terug naar “Motor- en onderstel (tuning)”