Wel of niet kopen Cooper 2003? Tips gevraagd.

Van alles over de 1ste generatie MINI.
MiniPiet
Nieuw Lid
Nieuw Lid

Wel of niet kopen Cooper 2003? Tips gevraagd.

10 apr 2012, 08:36

Goedemorgen allemaal,

Mijn naam is Pieter en ik ben al een tijdje aan het rondkijken voor een Mini. Afgelopen donderdag een proefrit gemaakt in een groene Cooper uit 2003 met slechts 65.000km op de teller. Behalve het fluitende geluid van de stuurbekrachtigingspomp geen problemen met schakelen of roest: Mini Cooper 2003 Groen

Nu heb ik nog wat verder rond gekeken i.v.m. de 6 maanden Bovag-garantie die gegeven wordt en zie dat de inkoop- of inruilprijs (inkooprichtprijs) hoger is dan de vraagprijs bij de garage...... vind ik zelf vreemd. De verkooprichtprijs ligt ruim 2000 euro hoger dan de vraagprijs. De auto ziet er keurig verzorgd uit, zowel van binnen als buiten en onder de motorkap, maar technisch kan ik het zelf niet beoordelen, behalve dan via de gemaakte proefrit waarbij er niets opviel.
Graag tips om te voorkomen dat ik een kat in de zak koop.......

Groeten, Pieter
speedy
NMC Legend
NMC Legend

10 apr 2012, 08:39

Met jou link krijg ik geen resultaat :wink:
MiniPiet
Nieuw Lid
Nieuw Lid

10 apr 2012, 08:45

speedy schreef:Met jou link krijg ik geen resultaat :wink:
Dacht dat het linkje wel werkte.....dan maar zo: http://www.bovag.nl/auto/details/?searc ... STC=&sort=

Of: http://www.veenings.nl/index2.html occasions, mini...... :D
speedy
NMC Legend
NMC Legend

10 apr 2012, 09:05

Gezien ! Zou gewoon een dekra keuring aanvragen dan weet je aardig hoe de staat is :wink: Kost je misschien 200 euro maar op zo'n bedrag valt dat ook wel mee als je zeker weet dat je een goede auto koopt.
MiniPiet
Nieuw Lid
Nieuw Lid

10 apr 2012, 09:43

speedy schreef:Gezien ! Zou gewoon een dekra keuring aanvragen dan weet je aardig hoe de staat is :wink: Kost je misschien 200 euro maar op zo'n bedrag valt dat ook wel mee als je zeker weet dat je een goede auto koopt.
Is inderdaad een goede "investering" om wat meer zekerheid te hebben. De vraagprijs voor de auto is scherp, maar lees nogal wat over de versnellingsbakproblemen bij de pre-facelift-modellen en dat geeft toch wat onrustige gedachten.
Ik ga eerst maar eens uitzoeken/opvragen wat een Dekra-keuring kost.
MiniPiet
Nieuw Lid
Nieuw Lid

10 apr 2012, 09:47

speedy schreef:Gezien ! Zou gewoon een dekra keuring aanvragen dan weet je aardig hoe de staat is :wink: Kost je misschien 200 euro maar op zo'n bedrag valt dat ook wel mee als je zeker weet dat je een goede auto koopt.
Op http://www.dekra-claims-and-expertise.n ... r/318.html de kosten gevonden: €255,- Is op de vraagprijs van €6950 wel de investering waard.
speedy
NMC Legend
NMC Legend

10 apr 2012, 11:23

Ik heb ook een keer een dekra keuring laten uitvoeren en ik vond het bijzonder uitgebreid !! Natuurlijk kunnen ze niet in de motor kijken maar zijn wel mensen met verstand van auto's.
Versnellingsbakken zijn veel voorkomend probleem bij de cooper dus dat is wel ff een aandachts puntje ( misschien jaartje garantie eisen op de versnellings bak :wink: )
Ben niet echt thuis in de prijzen voor een cooper uit 2003 maar als het echt behoorlijk fors onder andere aanbieders ligt zou ik toch zeker inspectie laten uitvoeren want misschien koop je anders wel een kat in de zak.
Km stand vind ik erg laag maar alles kan natuurlijk.
MiniPiet
Nieuw Lid
Nieuw Lid

10 apr 2012, 12:02

boris_brznjef schreef:in de regel geldt altijd. Is het te mooi om waar te zijn dan is dat ook zo!
Maar er zit wel 6 maanden bovag op. Als het goed is heb je dan 6 maanden garantie op de volledige auto en kan je altijd terug komen voor kostenlose reparatie.
Bedankt voor je reactie! Heb zelf ook een beetje te mooi om waar te zijn, maar misschien is het wel echt gewoon heeeel mooi en een gelukje voor me. Net een klein rondje in een 2007-Cooper van een vriend van me gemaakt en dat rijdt toch wel anders dan de 2003, iets meer build-quality en geen bijgeluiden......misschien toch maar even geduld hebben en verder kijken....keuzes, keuzes, moeilijk, moeilijk......
speedy
NMC Legend
NMC Legend

10 apr 2012, 12:20

Denk dat die al verkocht is want wou ff kenteken checken maar staat er niet meer op !! ( vanochtend nog wel )
MiniPiet
Nieuw Lid
Nieuw Lid

10 apr 2012, 13:22

speedy schreef:Denk dat die al verkocht is want wou ff kenteken checken maar staat er niet meer op !! ( vanochtend nog wel )
Ze hebben'm tijdelijk van de site gehaald omdat ik'm gereserveerd had, staat nog wel op autotrack, kenteken 95-LZ-VH.
Heb ze wel laten weten dat ik nog het een en ander aan het uitzoeken ben en eventueel een Dekra-keuring zou willen laten doen. Er zijn wel meer geinteresseerden hebben ze laten weten dus 't kan zijn dat ik straks te laat ben, maar wil zelf geen overhaaste beslissing nemen....... :?
Geerth
4 op een rij!
4 op een rij!

10 apr 2012, 13:59

MiniPiet schreef:
speedy schreef:Denk dat die al verkocht is want wou ff kenteken checken maar staat er niet meer op !! ( vanochtend nog wel )
Ze hebben'm tijdelijk van de site gehaald omdat ik'm gereserveerd had, staat nog wel op autotrack, kenteken 95-LZ-VH.
Heb ze wel laten weten dat ik nog het een en ander aan het uitzoeken ben en eventueel een Dekra-keuring zou willen laten doen. Er zijn wel meer geinteresseerden hebben ze laten weten dus 't kan zijn dat ik straks te laat ben, maar wil zelf geen overhaaste beslissing nemen....... :?
Het is altijd lastig, prijs is wel aan de goede kant. Zelf nu 3 mini's gehad en je kan er geen touw aan vast knopen.
Mijn ervaring is wel, hebben ze iets, is het nooit voor minder dan 100 euro opgelost ... Je kan zelf alleen
goed luisteren naar rammels of vreemde geluiden.
Mini... Exciting to the very last drop.

Terug naar “MINI-talk”