Rick's Porsche 944S2 - 1989

Laat hier je (andere) niet MINI trots zien.
hendrikjj
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid

Rick's Porsche 944S2 - 1989

17 apr 2012, 12:09

Dag daar,

Gister voorgesteld in het voorstel topic. Hier ook even een zeer korte intro voor mensen die daar niet willen lezen.
Rick, 22 jaar. Vriendin (26) bezit MINI cooper 2003. Rick bezit Porsche 944S2 uit 1989 (zelfde afleverjaar als hijzelf). Omdat mensen wellicht een beetje nieuwsgierig zijn hier dus ook maar een topic over mijn auto. Vriendin rijdt tenslotte in die van haar en een fotoshoot laat nog even op zich wachten. (auto moet gepoetst worden)

[Nutteloze informatie alert]
Rick had ooit een achter oom in Zeeland (ik spreek over een jaar of 15 geleden) en de beste heer restaureerde tal van Porsche 911’s. Ik vond het altijd een genot om daar naartoe te gaan. Ik weet amper hoe de mensen waren en dat maakte me toen ook niet echt iets uit. Het ging mij om het materiaal dat er stond. Kan me nog als de dag van gister herinneren dat ik een stukje mee mocht rijden in de witte 911 Turbo (bj. Omstreeks 1979).
Afbeelding
Iets als deze...
We reden als een gek over de smalle weggetjes en Rick greep zich vast aan de handvatten. Kon net over het dashboard heen kijken en zat bijna op een nat stoeltje. Maaginhoud klotste lekker heen en weer en Rick stapte achteraf als een super blij, verliefd mannetje uit de auto. Verliefd. Dat was hij. Rick zou later, als hij groot was, ook een Porsche bezitten.
Had het helemaal uitgedacht, op mijn achttiende direct beginnen met de rijlessen en zo snel mogelijk geld bij elkaar sparen voor een Porsche. Maar moest het dan een 924, 944 of 911 worden? Na wat speurwerk besloten dat het een 944 moest worden. Of pa mij even wilde sponsoren, want dat ging natuurlijk wel geld kosten. Is tot op de dag van vandaag nog niet gebeurt overigens…
Het liep anders. Druk met school, vervolgens studie in Arnhem en na hiermee gestopt te zijn een jaartje werken tot nieuwe studie. Dus mooi tijd om te lessen en te sparen. Op mijn negentiende dat pasje behaald en toen zoeken naar een geschikte auto. Een Porsche als eerste auto? En die deuken dan? Dat werd hem niet. Eerst dus twee jaar gereden in een auto (durf het haast niet te noemen…Ford SportKa, geinig ding maar niks voor mij) samen met broer en moeders. Rij-ervaring opgedaan en geen brokken gemaakt.
In mei 2010 voor de gein eens gaan kijken bij een Porsche 944 handelaar. Toen bijna een N/A (2,5l, 163pk) gekocht maar auto was niet ‘matching numbers’. Toen begon de zoektocht. Het was tijd voor mijn droom auto. Ik wilde een goed onderhouden model, aangezien ik niet sleutelvaardig ben. Moest daardoor snel van het wegenbelasting vrije afstappen, wat de keus veel groter maakte en er nettere modellen voor redelijkere bedragen in zicht kwamen. In augustus 2010 mijn droomauto gevonden en gekocht na enige overweging. Ik ben immers student en het is geen goedkope auto, niet in aanschaf en ook niet in onderhoud. Toch gedaan en nog geen moment spijt van gehad.
Goed, nu dus over de auto in kwestie
[Nuttigere informatie alert]
We hebben het hier over een Porsche 944 S2. Porsche begon ooit met de 924, ontwikkeld voor audi en later door Porsche zelf op de markt gebracht. Lag een simpele 2.0 liter motor in van Audi. Daarna doorontwikkeld naar de 944. Lag een halve V8 in van de 928. Dus een viercilinder, 2,5 liter achtklepper met 163pk. Hierna kwam er nog een aantal modellen om in 1989 af te sluiten met de 944S2. Nog steeds een viercilinder, maar nu 3,0 liter inhoud en zestienklepper met 211pk.
Auto in kwestie:
Porsche 944 S2 - 1989
3.0 liter 16V
280Nm @ 4000rpm
1280kg

Targadak
Cruise control
Electrische ramen, stoelen, spiegels etc.
Porsche 10-speaker sound system
Winterset Cup2 velgen
Imperial
En nog het e.e.a.

Sinds ik de auto in mijn bezit heb, heb ik een behoorlijke interesse ontwikkeld in het detailen van auto’s. Dus heb een sh*tload aan poetsspullen en een polijstmachine aangeschaft en ben de auto beetje bij beetje op gaan knappen.

Nu tijd voor foto’s

Met de winterset, meest recente foto’s
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Hier met een ouder broertje op de foto
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Met de zomerset, originele velgen.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Afbeelding
Het normale targadak kan kantelen, maar kan er ook uit.
Afbeelding
En kan gepolijst worden
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Heerlijk voor de warme dagen. Er is ook ooit door ‘Saratoga tops’ een glazen targadak gemaakt. Zeer lastig te vinden en eigenlijk alleen in de USA, voor de hoofdprijs. Ik vond er vorig jaar eentje op marktplaats voor een zeer gunstige prijs, dus meteen gekocht. Foto van interieur met het glazen dak.
Afbeelding
Afbeelding

Na polijstwerk:
Afbeelding
Afbeelding

Als mensen meer foto’s willen zien. Dat kan, heb er zat. Binnenkort een fotoshoot met de MINI ernaast :)
Laatst gewijzigd door hendrikjj op 17 apr 2012, 12:13, 1 keer totaal gewijzigd.
Marcel Always Open
Cabrio-King

17 apr 2012, 12:11

... heb genoten van het verhaal... 8) 8)
Gr, Marcel
Why straight when you can corner?
"The UJ flag and the chrome add another 100HP"
Blue Chaser
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

17 apr 2012, 12:17

Mooi ding man en ziet er zeker gezien zijn leeftijd echt nog fantastisch uit ..
Iets om trots op te zijn , very nice ..
Vindt zowieso de oudere porsche modellen erg gaaf ..
Zat jaren geleden ook aan een oud model 911 te denken , had ik dat toen maar gedaan want een goede is nu niet meer te betalen ..
Cor
Be Mini
Be Mini

17 apr 2012, 13:22

leuke foto's weer Rick. 8)
ook leuk zijn de foto's met mijn ex witte 944,
die ik 10 jaar in mijn bezit heb gehad. :lol:
ook die ziet er nog steeds goed uit. :wink:
hendrikjj
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid

17 apr 2012, 14:20

Thanks.
Interieur is bordeauxrood :) Erg 80's, lekker fout en toch ook weer niet. Geen kans gehad nog om zelf in een 930 te rijden. Misschien maar goed ook want ding is heel listig. Wordt ook wel de widowmaker genoemd.
Zelf uberhaupt nog nooit in een 911 gereden, hoor van velen dat een 944 toch een stuk prettiger rijdt :) dus wellicht gaat deze er nooit uit.
GeoBem007
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

17 apr 2012, 14:58

280Nm en 211pk.. geen slechte cijfers! Vooral dat koppel!

En hij ziet er supergoed uit!

Veel plezier :)
rem.
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd

17 apr 2012, 15:19

zeer onderschatte porsche... ikzelf ben er wel altijd zot van geweest :)
deze ziet er prachtig uit, in een prachtige kleurencombinatie :wink: succes ermee !

grtz r.
Basreijnen
Nieuwsgierig
Nieuwsgierig

17 apr 2012, 15:30

Mooi Exemplaar. Rijden er veel rond die toch behoorlijk afgetrapt zijn.
Heb toen ik een jaar of 19 was ook samen met een vriend een 944 gekocht (2.5) voor erbij als projectje. Het rijdt wel heerlijk, al vind ik een 911 '02 en boxter beter rijden maar zijn natuurlijk veel jonger. Heb nooit in een 911 van hetzelfde bouwjaar gereden.

Het is echt een liefhebbers auto geworden en een auto die je geweldig vind of helemaal niks. Dat maakt voor mij een auto bijzonder, omdat het een echt karakter heeft. Maar neemt niet weg dat ik er nooit weer 1 zou kopen, dan wordt het toch echt een 911.

Ben meer van de schaap in wolfskleren dan andersom. Want ik had destijds ook een kadett gsi 16v en die was al een stuk sneller dan de 944.

Neemt niet weg dat het een mooie auto is! Veel plezier ermee.
GreyCooperS
Forum Junky

17 apr 2012, 15:35

8) ..Welkom, en mooie machine! Echt een liefhebbers auto zo te zien!

Enjoy!

Er is binnenkort (nog geen datum bekend) een meet bij Beek Auto Racing in Den Haag, zijn zeer begaan met Porsche..mss leuke aanleiding om een langs te komen met je trots?

zie hiervoor het events 2012 topic
Laatst gewijzigd door GreyCooperS op 17 apr 2012, 17:30, 1 keer totaal gewijzigd.
AfbeeldingAfbeelding

2008 | R56 Cooper S | Chili Red

Beek Stage 1 | Forge Dump Valve | 17" Intra 7,5J 225-45-17 | Custom Red Recaro CS | GP Gordels | Scangauge II | Aero | Navi | Xenon | Pano | Antracite Hemel | Keyless Go

2002 | e39 540i Touring | Messing Metallic

2000 | e53 X5 4.4i | Tiag
mini7benno
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

17 apr 2012, 17:10

Leuke hut zeg, mag je mee gezien worden.
Ooit heeft een maatje van mij zo'n platte Passat (sorry) gehad.
Deze werd op een dag door de RDW en de pliesie voor zijn deur opgeladen.
Bleek een gestolen Spaanse te zijn. Na veel vijven en zessen heeft hij kunnen bewijzen dat hij hem te goeder trouw had gekocht, en dus niets wist van de historie van de Porsche. Uiteindelijk heeft hij hem retour gekregen.
Inmiddels niet meer in zijn bezit.
BMX
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

17 apr 2012, 17:25

GreyCooperS schreef:8) ..Welkom, en mooie machine! Echt een leifhebbers auto zo te zien!

Enjoy!

Er is binnenkort (nog geen datum bekend) een meet bij Beek Auto Racing in Den Haag, zijn zeer begaan met Porsche..mss leuke aanleiding om een langs te komen met je trots?

Kan je ook meteen laten kijken hoeveel paardjes er nog over zijn 8)

Maar wat een ride!
Heerlijk! Vooral het dak! :o Dat ziet er echt heeeeel lekker uit!
Kan die alleen kantelen of ook openschuiven?
MINI F57 JCW | middendemper-delete | BC-racing coilovers | 18x8 ET35 wheels | Loading...
MINI R56S | JCW-trim | H&R veren | einddemper delete? | Vriendin editie
Triumph Street Triple R 675cc | Leovince titanium exhaust (no dB-killer >) ) | bar-end mirrors
MINI R57S | FJCW catback | Moeders editie
mini cabrio
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

17 apr 2012, 17:53

Wat een mooi ding zeg! En glimt verdomde goed ook!! :icon_top:

Ik vind dit ook echt een heel gave auto om te zien 8)
(van mij mag je dan ook best meer foto's posten hoor :lol: )
hendrikjj
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid

17 apr 2012, 18:41

BMX schreef:
GreyCooperS schreef:8) ..Welkom, en mooie machine! Echt een leifhebbers auto zo te zien!

Enjoy!

Kan je ook meteen laten kijken hoeveel paardjes er nog over zijn 8)

Maar wat een ride!
Heerlijk! Vooral het dak! :o Dat ziet er echt heeeeel lekker uit!
Kan die alleen kantelen of ook openschuiven?
Dak kan kantelen. Kan hem niet schuiven maar geheel uitnemen. Kan dan achterin liggen. Bijna het cabrio gevoel. Ik heb dus twee daken. Een glazen en een dichte in carosseriekleur
Hier even een wazige foto van auto zonder dak:
Afbeelding

@ Rest, thanks voor de complimenten. Dat bij Beek zou ik eens moeten kijken. Hoeveel pk's er over zijn boeit mij niet zo. (hij is nog vlot zat) maar misschien wel het chiptunen van de coopert van vriendin.
Hij glimt inderdaad behoorlijk, mede door het polijstwerk. Van de zomer weer een sessie doen voor het echte optimale.

Er rijden er inderdaad best wat afgetrapte van rond, al zijn dat vaker de N/A's, dit is meer de liefhebbersauto. Gaat mij niet zozeer om het vermogen, vooral om het soort auto. (het vermogen is wel fijn :):))

ps. Heb ook mooie retro zonnebril erin liggen voor het tijdsbeeld :)
Afbeelding

Terug naar “Bevriende rides, je andere ride”