Trekhaak plaatsen bij verstraeten.
De trekhaak had ik zelf reeds geplaatst, enkel nog de
elektrische bedrading moesten ze aansluiten.
Daarvoor vragen ze 1000 eur omdat dit 9 uren zou duren
Dit omdat ze het interieur volledig zouden moeten ontmantelen.
Weet iemand anders een goeie garage waar ze
niet zot zijn en wel een draadje kunnen trekken voor minder
dan 1000eur.
Plaatsen trekhaak Verstraeten Lochristi 1000eur 9uren
- Bartie
- Leerling Mini lid
- mini cabrio
- Volledig MINI minded!
Bericht
als het zo simpel is als ''niet zot zijn en ff een draadje trekken'', waarom doe je het dan zelf niet??
ik kan me best voorstellen dat een dealer dit gewoon netjes wil regelen (dus met de juiste aansluitingen(contactslot, direct van accu, schakelspanning, gebruiksspanning etc) , verzekeringen, kabeldiktes, relais' etc etc) hier een geruime tijd mee bezig is....
ik kan me best voorstellen dat een dealer dit gewoon netjes wil regelen (dus met de juiste aansluitingen(contactslot, direct van accu, schakelspanning, gebruiksspanning etc) , verzekeringen, kabeldiktes, relais' etc etc) hier een geruime tijd mee bezig is....

- mushrop
- Volledig MINI minded!
Bericht
maar 1000 euro is wel wat erg veel geld. Dat kost het normaal gesproken incl trekhaak. Dus ben het met je eens dat 1000 euri wel erg zot is...
Of kost het dat bij de Kia ook Mark?
Of kost het dat bij de Kia ook Mark?
MINI Dubman '07 PureSilver
So far: * JCW Recaro seats * JCW leather/alcantara steering wheel * carbon dashpanels * S frontbumper * JCW upper grill with chrome surroundings * chromeline undergrill * S fuel cap * Cobra Evo1 coilovers * Cooper S rear bumper * Cooper S exhaust * RH ZW1 17x8 front/17x8,5 rear * stage2 tuning BR performance 152pk/330Nm * open downpipe * Porsche diesel logo's * ekte fake Akrapovic uitlaattips *
To do: * wilwood brakes front * HardRace adjustable camberlinks * camberplates * powerflex draagarmrubbers * LED dagrijverlichting * M7 anti-mushroomingplates * Direnza Intercooler *
Project2 Performance www.facebook.com/project2performance

So far: * JCW Recaro seats * JCW leather/alcantara steering wheel * carbon dashpanels * S frontbumper * JCW upper grill with chrome surroundings * chromeline undergrill * S fuel cap * Cobra Evo1 coilovers * Cooper S rear bumper * Cooper S exhaust * RH ZW1 17x8 front/17x8,5 rear * stage2 tuning BR performance 152pk/330Nm * open downpipe * Porsche diesel logo's * ekte fake Akrapovic uitlaattips *
To do: * wilwood brakes front * HardRace adjustable camberlinks * camberplates * powerflex draagarmrubbers * LED dagrijverlichting * M7 anti-mushroomingplates * Direnza Intercooler *
Project2 Performance www.facebook.com/project2performance

- mini cabrio
- Volledig MINI minded!
Bericht
KIA is the power to suprise, maar ik moet je eerlijk zeggen dat ik geen idee heb wat het kost om achteraf een volledige kabelboom aan te sluiten voor een trekhaak...
- GreyCooperS
- Forum Junky
Bericht
De dealer doet alles echt 100% volgens t boekje..was met de xenon retrofit bij mn 5 serie ook...
Ze bouwen alles in op zo'n manier alsof je t af fabriek besteld..
Dus niet bij de dealer laten doen, maar gewoon een reguliere garage, waar ze t wel veilig doen, maar de kabels bv gewoon langs een gootje of zo laten lopen..
Ze bouwen alles in op zo'n manier alsof je t af fabriek besteld..
Dus niet bij de dealer laten doen, maar gewoon een reguliere garage, waar ze t wel veilig doen, maar de kabels bv gewoon langs een gootje of zo laten lopen..
- JJJJ
- Volledig MINI minded!
Bericht
Ik heb ook t idee dat de dealer het liever niet wil doen, het achteraf inbouwen.
Ik heb ook geinformeerd maar dan ging je al gauw over de €1150,00 heen. Zonder modules etc.
Uiteindelijk heb ik t bij Carloma laten doen voor €760,86
Bij de R56 was/is er geen trekhaak af fabriek te krijgen (pas bij de clubman geloof ik weer beschikbaar)
Maar de openingen in het chassis zaten er wel, de bedrading is via een canbus-module aan de bestaande bedrading aangesloten.
Dus bij de modellen R50/52/53 zou je toch verwachten dat er geen extra kabelboom getrokken hoeft te worden!?
informeer anders even bij Carloma, misschien de moeite waard. En om de hoek de tram naar Antwerpen centrum...
Succes ermee
Ik heb ook geinformeerd maar dan ging je al gauw over de €1150,00 heen. Zonder modules etc.
Uiteindelijk heb ik t bij Carloma laten doen voor €760,86
Bij de R56 was/is er geen trekhaak af fabriek te krijgen (pas bij de clubman geloof ik weer beschikbaar)
Maar de openingen in het chassis zaten er wel, de bedrading is via een canbus-module aan de bestaande bedrading aangesloten.
Dus bij de modellen R50/52/53 zou je toch verwachten dat er geen extra kabelboom getrokken hoeft te worden!?
informeer anders even bij Carloma, misschien de moeite waard. En om de hoek de tram naar Antwerpen centrum...

Succes ermee
- Bartie
- Leerling Mini lid
Bericht
Heb een westfalia trekhaak met afneembare haak.
Kzou eerst zelf de kabelboom installeren die ik erbij
gekregen had, maar die moet aangesloten worden
via de canbus protocol (sturing van de lichten, electro)
Volgens westfalia gewoon een draadje aansluiten op
positie 12 van de blauwe stekker van de module.
Enig probleem is dat niet gewoon een stekkertje
bijsteken is. Module is niet gebruiksvriendelijk.
Dus wou ik dat laten doen door een bmw garage.
Dacht voor 200 eur wel zou lukken.
Niet dus.
PS oude post op dit forum
IK heb je reactie gelezen maar ben toch wel wat verbaasd. In de Mini Cooper Accessoire prijlijst staat nml op pag. 71 een vermelding van een afneembare trekhaak. De prijs hiervoor is € 566,00 Hier komt naast de montage ook nog eens een bedrag van € 217,00 voor een "set electrische aanbouwdelen" bij. Deze zal toch vast wel goedgekeurd zijn. (staat een afbeelding bij van een Mini. Ook brink heeft een EU goedgekeurde trekhaak met afneembare kogel en wegdraaibare stekkerdooshouder. Deze wordt nu op diverse sites aangeboden voor € 325,00 excl. montage. Hier wordt echter niets vermeld over die electrische aanbouwdelen. Op de site van Brink wordt zelfs een type goekeuringsnummer vermeld en is een installatiehandleiding beschikbaar. Ik weet alleen niet hoe en wat met de electrische aansluiting en mogelijk instellingen in de electronica van de auto.
http://www.newminiclub.nl/forum/about11557.html
Kzou eerst zelf de kabelboom installeren die ik erbij
gekregen had, maar die moet aangesloten worden
via de canbus protocol (sturing van de lichten, electro)
Volgens westfalia gewoon een draadje aansluiten op
positie 12 van de blauwe stekker van de module.
Enig probleem is dat niet gewoon een stekkertje
bijsteken is. Module is niet gebruiksvriendelijk.
Dus wou ik dat laten doen door een bmw garage.
Dacht voor 200 eur wel zou lukken.
Niet dus.
PS oude post op dit forum
IK heb je reactie gelezen maar ben toch wel wat verbaasd. In de Mini Cooper Accessoire prijlijst staat nml op pag. 71 een vermelding van een afneembare trekhaak. De prijs hiervoor is € 566,00 Hier komt naast de montage ook nog eens een bedrag van € 217,00 voor een "set electrische aanbouwdelen" bij. Deze zal toch vast wel goedgekeurd zijn. (staat een afbeelding bij van een Mini. Ook brink heeft een EU goedgekeurde trekhaak met afneembare kogel en wegdraaibare stekkerdooshouder. Deze wordt nu op diverse sites aangeboden voor € 325,00 excl. montage. Hier wordt echter niets vermeld over die electrische aanbouwdelen. Op de site van Brink wordt zelfs een type goekeuringsnummer vermeld en is een installatiehandleiding beschikbaar. Ik weet alleen niet hoe en wat met de electrische aansluiting en mogelijk instellingen in de electronica van de auto.
http://www.newminiclub.nl/forum/about11557.html
Onze sponsors