R50

Plaats hier de foto's en specs van je trots.
Daveke
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

01 apr 2012, 20:08

jmq schreef:Hmmm oke ik geloof jullie wel dan ben ik een beetje blij gemaakt met een dode mus? maar goed dan wordt het gewoon wat er is gezegt een S kopen :D :D , ik heb wel een S gezien niet alte duur misschien kan ik die wel een revisie geven en gelijk alles laten aanpassen??

Een s heeft toch een compressor?
Een S heeft een compressor ja, en zelfs die is zeer lastig op 300 pk te krijgen. De 200 is makkelijk te halen, de 220 ook nog, de 240 vraagt al wat meer, en alles daar boven gaat serieus geld kosten. Bedenk goed wat het je gaat kosten voor je zegt dat je 300 pk wil hebben.. Dat loopt nl aardig uit ;) Ook een Turbo op een R53 schroeven is dus niet zomaar gedaan, zie de vorige post.

Ik ben ook begonnen zoals jij, met een cooper, en ook wilde plannen. Dat is inmiddels 3 jaar geleden. Cooper verkocht, S gekocht en daar ben ik nu al 2 jaar aan aan het sleutelen om hem te krijgen waar ik wil. En dat is net zoals Berthil niet zonder slag of staat gegaan en is er regelmatig wat gesneuveld..

In het fietswereldje werd er altijd gezegd; Dont Race with what you can't replace.

Koop geen dure dingen die je niet kan veroorloven om te vervangen als ze kapot gaan.. ;)
jmq
4 op een rij!
4 op een rij!
Contacteer:

01 apr 2012, 20:17

Kijk dat is een duidelijk verhaal dus een afrader!! ja duidelijker kan niet bedankt hiervoor!! 8)

Maaaar is er wel een mogelijkheid om toch iets eruit te halen met een uitlaat systeem? chipen? filter?

Een S heeft geen reservewiel toch, maar er zit wel een ruimte ervoor toch? als je bijvoorbeeld de uitlaat anders maak kan er wel een wiel onder?
BMX
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

01 apr 2012, 20:32

jmq schreef:
Maaaar is er wel een mogelijkheid om toch iets eruit te halen met een uitlaat systeem? chipen? filter?
Chip, CAI en uitlaat zijn allemaal mogelijk..
Maar als je vermogen wilt moet je toch voor een S-je gaan kijken :) Dan zit je al vrij snel rond de 200pk.. Dat haal je niet zomaar met een cooper.
Een S heeft geen reservewiel toch, maar er zit wel een ruimte ervoor toch? als je bijvoorbeeld de uitlaat anders maak kan er wel een wiel onder?
Een S heeft standaard dacht ik runflat banden. Maar dr is geen ruimte voor een reservewiel, daar zit de accu. Je kan voor nood, als je geen RF hebt schuim oid kopen bij nood.
MINI F57 JCW | middendemper-delete | BC-racing coilovers | 18x8 ET35 wheels | Loading...
MINI R56S | JCW-trim | H&R veren | einddemper delete? | Vriendin editie
Triumph Street Triple R 675cc | Leovince titanium exhaust (no dB-killer >) ) | bar-end mirrors
MINI R57S | FJCW catback | Moeders editie
Daveke
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

01 apr 2012, 20:39

Een S heeft geen reservewiel. Op die plek zit de accubak omdat er voorin plek nodig is voor de Luchtfilter en andere zaken.

Ik denk dat als jij een S zou willen tunen naar 300 pk, je niet moet willen zeuren om een reservewiel en gewoon lid worden van ANWB :)

Om bij een R50 iets eruit te halen zijn meerdere opties, maar een luchtfilter en uitaat doen zo goed als niks, die werken op geluid en rijbeleving. Wil je PK's uit een R50 moet je eerst een goeie bak erin leggen (midlands weg en getrag 6 speed erin). Daarna kun je denken aan:
- Cilinderkop flowen
- Andere, snelle, nokkenas
- Softwaretuning

Dan zou ik als je dat van plan bent wel rekening houden dat je een goed luchtfilter koopt (AFE bijvoorbeeld, Gizmo heeft deze ook) en dat je een uitlaat kiest met een brede diameter pijp, die je daarna matcht aan een spruit met dezelfde diameter. Dan denk ik aan een Borla uitlaat met een Janspeed spruit oid. Dan haal je het maximale uit een R50 en kun je met een goede softwaretuning en grotere injectoren (en kouderen bougies) ongeveer de waardes van een S halen. Zo'n 160 pk. Maar dan kijk je wel tegen een Rev-limit aan van 7500 toeren, en daar kunnen de R50 blokjes niet zo goed tegen...

Mocht je dus 160 pk willen en een cooper uiterlijk zou ik zeggen; koop een S, zet er een watergekoelde IC op, vervang de motorkap en bumpers door die van een One/Cooper, haal de spoiler eraf en presto. Een One/Cooper uiterlijk met S-Performance (waar je dan nog meer uit kan halen!)
jmq
4 op een rij!
4 op een rij!
Contacteer:

01 apr 2012, 20:44

Ja dat is bij mij altijd een probleem ik krijg geen lekke band maar die scheuren ik heb dat zo vaak gehad dat ik pech stond met een gescheurde band :? ik heb liever een lekke band dan!
jmq
4 op een rij!
4 op een rij!
Contacteer:

01 apr 2012, 20:49

Daveke schreef:Een S heeft geen reservewiel. Op die plek zit de accubak omdat er voorin plek nodig is voor de Luchtfilter en andere zaken.

Ik denk dat als jij een S zou willen tunen naar 300 pk, je niet moet willen zeuren om een reservewiel en gewoon lid worden van ANWB :)

Om bij een R50 iets eruit te halen zijn meerdere opties, maar een luchtfilter en uitaat doen zo goed als niks, die werken op geluid en rijbeleving. Wil je PK's uit een R50 moet je eerst een goeie bak erin leggen (midlands weg en getrag 6 speed erin). Daarna kun je denken aan:
- Cilinderkop flowen
- Andere, snelle, nokkenas
- Softwaretuning

Dan zou ik als je dat van plan bent wel rekening houden dat je een goed luchtfilter koopt (AFE bijvoorbeeld, Gizmo heeft deze ook) en dat je een uitlaat kiest met een brede diameter pijp, die je daarna matcht aan een spruit met dezelfde diameter. Dan denk ik aan een Borla uitlaat met een Janspeed spruit oid. Dan haal je het maximale uit een R50 en kun je met een goede softwaretuning en grotere injectoren (en kouderen bougies) ongeveer de waardes van een S halen. Zo'n 160 pk. Maar dan kijk je wel tegen een Rev-limit aan van 7500 toeren, en daar kunnen de R50 blokjes niet zo goed tegen...

Mocht je dus 160 pk willen en een cooper uiterlijk zou ik zeggen; koop een S, zet er een watergekoelde IC op, vervang de motorkap en bumpers door die van een One/Cooper, haal de spoiler eraf en presto. Een One/Cooper uiterlijk met S-Performance (waar je dan nog meer uit kan halen!)
Ook weer een duidelijk verhaal dan houdt echt op helaas, het wordt dan tegen die tijd een S :wink: dat wordt sparen :D
jmq
4 op een rij!
4 op een rij!
Contacteer:

02 apr 2012, 18:35

De eerste terug koppeling en inderdaad een af rader zoals hier al paar is gezegt!

Jeffrey,

Het is mogelijk, maar tegelijkertijd ook sterk af te raden omdat er meerdere zwakke plekken zijn aan te wijzen in de Mini Cooper. De versnellingsbak is bijvoorbeeld een erg zwakke plek, en gaat standaard al kapot. Een turbokit zal al snel tussen de 4000,- en 5000,- Euro gaan kosten als goede basis, en hier zal je dan zo'n pk of 60-70 mee kunnen winnen.

Ik zou je sterk aanraden de Mini Cooper in te ruilen voor een Cooper-S, en daar kan je dan wel nog wat aan tunen. Deze heeft standaard al 163pk en is met ons performance package stage 2.1 (625,- incl. btw ex. montage) al over de 200pk te tunen. Met een intercooler upgrade en wat andere dingen nog een leuk stukje verder, en je hoeft niet bang te zijn dat je versnellingsbak eronderuit valt, omdat hier een sterke 6-bak achter zit.

Kind regards,
jmq
4 op een rij!
4 op een rij!
Contacteer:

02 apr 2012, 22:09

Graag een mening ik heb een S op het oog uit 2003 met 145000 op de klok is dat wat? en verstandig?
Daveke
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

02 apr 2012, 22:11

Hangt van meerdere dingen af, en die zijn uitgebreid te vinden hier op het forum :)
jmq
4 op een rij!
4 op een rij!
Contacteer:

03 apr 2012, 20:33

Ik heb er 3 gezien maar zal toch eerst de mijne moeten verkopen :)
jmq
4 op een rij!
4 op een rij!
Contacteer:

09 apr 2012, 21:35

Zijn de versnellingsbakken van een S uit 2002 en 2003 goed.
BMX
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

09 apr 2012, 21:37

die zijn perfect! :)
MINI F57 JCW | middendemper-delete | BC-racing coilovers | 18x8 ET35 wheels | Loading...
MINI R56S | JCW-trim | H&R veren | einddemper delete? | Vriendin editie
Triumph Street Triple R 675cc | Leovince titanium exhaust (no dB-killer >) ) | bar-end mirrors
MINI R57S | FJCW catback | Moeders editie
jmq
4 op een rij!
4 op een rij!
Contacteer:

20 apr 2012, 20:07

Na lang denken hebben we toch maar besloten om de mini te houden aangezien er heel veel dingen zijn vervangen en vernieuwd vinden we het zonden om de mini weg te doen, maar qua uiterlijk gaan er wel dingen veranderen.
JosCountrymanCooper
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd

20 apr 2012, 20:59

Wijs besluit !

Je kan veel beter geld uitgeven aan uiterlijke en innerlijke zaken, dan aan het tunen van je motor, waar je meestal ellende mee krijgt.
De velgen is al een grote verbetering geweest.
Daveke
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

20 apr 2012, 21:00

JosCountrymanCooper schreef:Wijs besluit !

Je kan veel beter geld aan het tunen van je motor, waar je meestal ellende mee VEEL PLEZIER VAN krijgt.
EFA

Terug naar “Show your ride”