R53; Goodbye my friend! P97

Plaats hier de foto's en specs van je trots.
BMX
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

21 apr 2012, 19:40

Schroefset bevalt echt heeeeeel goed!
De look zijn beter, ik heb m niet te laag dus het lijkt OEM.
Tijdens de APK vroegen ze zelfs of die verlaagd is. Toen ik zei dat ie 5cm lager staat geloofde hij me niet :P
Af en toe schraapt de onderste lip wel, maar dat is zelden. Die kan ik dr nog af dremelen.
Ik heb momenteel de dempers op zn zachts staan, rijdt lekker soepel. Miss dat ik de achterkant nog wel wat straffer ga zetten, heb het gevoel dat ik de bumpstops raak.
MINI F57 JCW | middendemper-delete | BC-racing coilovers | 18x8 ET35 wheels | Loading...
MINI R56S | JCW-trim | H&R veren | einddemper delete? | Vriendin editie
Triumph Street Triple R 675cc | Leovince titanium exhaust (no dB-killer >) ) | bar-end mirrors
MINI R57S | FJCW catback | Moeders editie
Daveke
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

21 apr 2012, 21:11

Ik heb ze achter juist helemaal dicht staan.. Dan krijg je dat echte go-kart gevoel :)
Raymond
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

21 apr 2012, 21:17

BMX schreef:Schroefset bevalt echt heeeeeel goed!
De look zijn beter, ik heb m niet te laag dus het lijkt OEM.
Tijdens de APK vroegen ze zelfs of die verlaagd is. Toen ik zei dat ie 5cm lager staat geloofde hij me niet :P
Af en toe schraapt de onderste lip wel, maar dat is zelden. Die kan ik dr nog af dremelen.
Ik heb momenteel de dempers op zn zachts staan, rijdt lekker soepel. Miss dat ik de achterkant nog wel wat straffer ga zetten, heb het gevoel dat ik de bumpstops raak.
Ik weet niet meer wat ik heb, maar het was redelijk zwoegen om er wat meer speling in te krijgen. Handig was het iig niet aan de achterste veren om deze wat meer de lucht in te krijgen. Past nog geen vinger tussen. Ik heb de dempers opende helft staan, maar kreeg op de snelweg wel wat raken klappen. De huidige combi is nog niet echt best.
BMX
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

21 apr 2012, 21:38

Huh?
Als de achterste veren er al in zitten om ze dan nog te verstellen?
En welke speling?

Maar ik ga denk ik ook voor halverwegen ongeveer.. denk 20clicks
MINI F57 JCW | middendemper-delete | BC-racing coilovers | 18x8 ET35 wheels | Loading...
Triumph Street Triple R 675cc | Leovince titanium exhaust (no dB-killer >) ) | bar-end mirrors
mushrop
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

21 apr 2012, 21:39

Achterzijde op z'n hardst zetten en voorzijde lekker zacht :wink:
MINI Dubman '07 PureSilver

So far: * JCW Recaro seats * JCW leather/alcantara steering wheel * carbon dashpanels * S frontbumper * JCW upper grill with chrome surroundings * chromeline undergrill * S fuel cap * Cobra Evo1 coilovers * Cooper S rear bumper * Cooper S exhaust * RH ZW1 17x8 front/17x8,5 rear * stage2 tuning BR performance 152pk/330Nm * open downpipe * Porsche diesel logo's * ekte fake Akrapovic uitlaattips *

To do: * wilwood brakes front * HardRace adjustable camberlinks * camberplates * powerflex draagarmrubbers * LED dagrijverlichting * M7 anti-mushroomingplates * Direnza Intercooler *

Project2 Performance www.facebook.com/project2performance

Afbeelding
Raymond
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

22 apr 2012, 11:02

BMX schreef:Huh?
Als de achterste veren er al in zitten om ze dan nog te verstellen?
En welke speling?

Maar ik ga denk ik ook voor halverwegen ongeveer.. denk 20clicks
Idd.
Vooral links bijna geen ruimte om te werken. Gaat vrij stroef allemaal.
BMX
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

01 mei 2012, 19:30

Morgen is het zover! 8)

handen uit de mouwen en zwarte vingers kweken.. voor Sam dan :P haha
Ik zal kijken of ik er een paar leuke foto's van kan maken :) Maar wie weet ga ik ook nog wat doen :P
sander_r53
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

02 mei 2012, 00:07

Ben benieuwd :)
R53 2005, -17% compressorpulley, custom K&N hybrid airbox, GRS IC, Milltek-catback, M2 header (decat), AP-coilovers, Silverline camberplates, camberlinks, Porsche 964 seats, custom alcantara
Raymond
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

03 mei 2012, 00:10

Huh, ik zag m nog bij beek. Nette ride heeft ie zeg.
Was je snel klaar of moest je even uitslapen en ging je 's middags klussen?
Daveke
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

03 mei 2012, 00:10

Hoorde van Sam dat alles weer liep en netjes gelukt was :)
Raymond
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

03 mei 2012, 00:13

Relax
BMX
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

03 mei 2012, 00:19

Zo!
Ik ben weer thuis!
Het hele land moeten doorkruisen om aldaar De Man te ontmoeten.
Ruim een uur in de auto gezeten en kwam enigzins versufd aan omdat ik ziekjes aan het worden ben :(

Eenmaal beide op de locatie aangekomen en de telefoons opgehangen, we waren beide ff centrale aant spelen.. Gingen we koelvloeistof halen.
Nou.. die koelvloeistof halen ging heeeeeeeeeeel rap!
f**king hell! Wat is dat ding snel! WAUW!
Het gegil/gejank van de charger en uitlaatgeluid is mooi in balans. Prachtig!

Uiteindelijk mijn MINI de brug op en toen begon het wachten voor mij.
De intercooler, luchtfilter, ontsteking en kleppendeksel wilde er wel af. Het inlaatspruitstuk had iets minder zin.. Maar ook die gaf zich gewonnen.
Afbeelding
Afbeelding
Vervolgens kon de kop er af.
Wat bleek: alles zag er goed uit! Zowaar perfect, geen rare slijtages. Alleen hetgeen wat je na 2ton kan verwachten, maar dan mild. Sam zei dat hij blokken met minder dan de helft van de kilometerstand heeft gezien in compleet andere condities.
Dat was een pak van mn hart!
Afbeelding
Toen de kop er eenmaal af was, was te zien dat hij zn tijd heeft gehad. Aan de koppakking die er boven ligt is goed te zien dat ik echt nét optijd was! Tussen de 3e en 4e cilinder zat zo goed als geen pakking meer. Ik zat op het randje van een lekke versie ervan.
Afbeelding
Gelukkig stond de vervanger al klaar! Een prachtige JCW versie 8)
Sam heeft me meteen ook uitgelegd waaraan ik kan zien dat deze echt JCW is. Allemaal van die kleine maar wel nuttige weetjes.
Op de foto is ook te zien dat de uitlaatpoorten van de JCW een stuk groter zijn dan de OEM versie.
Ter vervanging van de pakking is een iets dunnere versie voor in de plaats gekomen. Hierdoor is de compressie iets hoger.
Afbeelding
Daarna ging t allemaal zeer snel en zat alles er weer op voordat ik het wist.. .. ..bij wijze van :P

En omdat alles zo lekker rookt als het nieuw is.. een foto:
Afbeelding

Tijdens de rit naar huis lekker rustig gereden. Het viel me echt heel erg op dat de motor soepeler loopt. Als ik de boordcomputer mag geloven ook nog een stuk zuiniger! 0,5L/100km.
Vervolgens na een kleine 100km de snelweg af en eens kijken of ik de xtra peekaa's zou merken.
Wat ik heb gemerkt:
1000-2000rpm; voelt was suffer aan, iets minder soepel? heeft het zwaar? Door hogere compressie?
2000-3000rpm; absoluut soepeler! rotonde af rijden en BAM! gaan! En ook met half gas wil die er echt van door.
3000-4500rpm; iets meer roffel in/uit de uitlaat.
4500-6500rpm; de power kikt er echt in en absoluut te merken dat er meer vermogen aanwezig is! Vanaf 5000rpm vliegt die echt op zn begrenzer af in 2e en 3e versnelling.
Overal; Het rijden voelt soepeler aan, ook op de snelweg. Ineens volgas voelt bruter aan maar toch soepel. Uitlaat snerpt minder maar klinkt nu mooi vol.

De vervolgstappen zijn ook al bedacht.
Zelf een 17% pully + riem bestellen.
ff Langs beek voor de juiste software en dan knalt Sam de pully er ff op 8)

Van mij wag de rollerbankdag wel komen! Ben benieuwd wat ik nu heb :lol:
Laatst gewijzigd door BMX op 03 mei 2012, 01:18, 2 keer totaal gewijzigd.

Terug naar “Show your ride”