My 53
- Daveke
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
Bericht
Besef alleen wel dat een Rotrex een circuit charger is, en pas werkt vanaf 4000 toeren, je hebt dus niet de boost die een turbo of Sprintex je wel in je kladden duwt. Bovenin is de Rotrex echter wel een stuk sterker en efficienter, maar het rijden is helemaal anders
- hardtailracer
- 4 op een rij!
Bericht
en idd vorige eigenaar had wel wat muntjes, was een succesvolle fulltime daytrader. Tuning is ook al meer als 6 jaar geleden gebeurd, dus
mss was het aanbod beperkter?
alvast bedankt voor de nuttige info!
peace
thx voor de info, zal deze opties eens uitpluizen! wat heb jij +/- uitgegeven voor 300pk als ik vragen mag? incl of excl. plaatsing?Daveke schreef:Kinderachtig? Niks kinderachtig aan:hardtailracer schreef:ga hier echt niks bewijzen voor een wagen die niet eens van mij is!
weet ook dat hij er niet om liegt, ken de 1ste eigenaar van de wagen ook
die heeft dat bij BBR laten tunen en kon het blijkbaar WEL betalen...
17500 is veel geld maar, is wel iets anders dan wat tuning eh, motor volledig aangepakt,
remmen, versnellingsbak, LSD, 15 werkdagen,... check de inhoud mss eerst op
http://www.morego.co.uk/bbr-gti/mini.php voor je commentaar gaat geven
stage VII tuning (250pk) voor mijn GP bij beek is ook +8000euro
(heb dit zwart op wit op mail staan van Klaas) vind ik in verhouding
wel een pak minder value for money.
Laat de kinderachtige reacties maar komen!
grtz
Motor volledig aanpakken, samen met een sper inbouwen kost gewoon geen 17500 euro! klaar!
Zelfs niet als ze er remmen van 800 pond bij doen, of een set leuke bandjes
Stuur eens een mailtje naar andere tuners, om 300 pk te halen, dan ben je veel goedkoper klaar dan 17500 euro op tafel te leggen
Ik zeg:
RMW kop + Rotrex + software + spruitstuk + onderblok benodigheden + injectoren + nokkenas (ofwel, het volledige RMW pakket)
Andere optie:
Thumper kop, Sprintex, CatCam, 550's, Janspeed, Dave F, GRS cooler, nog wat zaken en custom software. Zit je ook aan de 300 pk en zeker geen 17500 euro want dat heb ik er niet voor betaald.
Stage VII bij beek vind ik ook duur (IMHO), voor enkel een kop, pulley, software, nokkenas, spruitstuk. Of de IC daar bij zit weet ik niet uit mn hoofd. En dan heb je 250-260 pk.
Gaat er mij ook niet om dat je iets moet bewijzen, ik wil alleen maar zeggen dat de vorige eigenaar waarschijnlijk veel muntjes had en gewoon iets heeft gepakt zonder echt te kijken naar value for money
en idd vorige eigenaar had wel wat muntjes, was een succesvolle fulltime daytrader. Tuning is ook al meer als 6 jaar geleden gebeurd, dus
mss was het aanbod beperkter?
alvast bedankt voor de nuttige info!
peace
- Daveke
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
Bericht
Toen was het aanbod idd beperkter, nu haal je met een turbo nl 350 WIELpk's.
Dat komt overeen met 400 pk. 312 op de crank valt dus best mee..
Tel maar uit,
Sprintex kost 2800 pond ex plaatsing
Thumper TPR2R+spruitstuk+pakkingen+kopbouten+drijfstangbouten+ATI krukaspulley 2800 dollar ex plaatsing
DaveF 150 pond
550 cc injectoren 275 pond ex plaatsing
GRS motorsport IC 425 pond
1320 software 425 pond
Janspeed decat 350 pond ex plaatsing
CatCam nokkenas 315 pond ex plaatsing
Je zit nu denk ik rond de 8K in euro's maar wat wat tweaking van de jongens van 1320 halen ze hier wel 300 pk uit. Ik zit nu op 290, en ga volgende maand de 300 wel halen met wat er nu op de plank ligt
Dat komt overeen met 400 pk. 312 op de crank valt dus best mee..
Tel maar uit,
Sprintex kost 2800 pond ex plaatsing
Thumper TPR2R+spruitstuk+pakkingen+kopbouten+drijfstangbouten+ATI krukaspulley 2800 dollar ex plaatsing
DaveF 150 pond
550 cc injectoren 275 pond ex plaatsing
GRS motorsport IC 425 pond
1320 software 425 pond
Janspeed decat 350 pond ex plaatsing
CatCam nokkenas 315 pond ex plaatsing
Je zit nu denk ik rond de 8K in euro's maar wat wat tweaking van de jongens van 1320 halen ze hier wel 300 pk uit. Ik zit nu op 290, en ga volgende maand de 300 wel halen met wat er nu op de plank ligt
- hardtailracer
- 4 op een rij!
Bericht
lees op de site van sprintex dat die ook geschikt is voor std blokken, misschien is dat een relatief goedkope
oplossing voor mijn gp (+ remap)? enkel heb ik schrik van de beperkte garantie (12 000 mijl)
misschien hierover een apart topic maken, want we gaan zwaar offtopic?
grtz
oplossing voor mijn gp (+ remap)? enkel heb ik schrik van de beperkte garantie (12 000 mijl)

misschien hierover een apart topic maken, want we gaan zwaar offtopic?
grtz
- hardtailracer
- 4 op een rij!
Bericht
hoeveel mag je met zo'n sprintex + remap verwachten?
gezonde 50pk? liever wat minder, dan risico dat de boel uiteenspat...
vind weinig info omtrent levensduur icm ori jcw/gp blok,
vind het wel een mooie gain voor dat geld. Nu nog zien dat ze niet
moeilijk beginnen doen over dat opschrift sprintex op de belgische keuring!
grtz
gezonde 50pk? liever wat minder, dan risico dat de boel uiteenspat...
vind weinig info omtrent levensduur icm ori jcw/gp blok,
vind het wel een mooie gain voor dat geld. Nu nog zien dat ze niet
moeilijk beginnen doen over dat opschrift sprintex op de belgische keuring!
grtz
- Daveke
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
Bericht
Er zit weinig verschil in een standaard, jcw of GP blok.
Levensduur is nog niet veel over bekend, omdat de kit nog niet zo lang op de markt is. Als je enkel een Sprintex zou steken, plus een remap.. Zul je sowieso grotere injectoren moeten steken (en zou ik ook een CatCam as doen). Dan denk ik dat je de 270-275 wel moet kunnen halen
Levensduur is nog niet veel over bekend, omdat de kit nog niet zo lang op de markt is. Als je enkel een Sprintex zou steken, plus een remap.. Zul je sowieso grotere injectoren moeten steken (en zou ik ook een CatCam as doen). Dan denk ik dat je de 270-275 wel moet kunnen halen
- cooperke s
- Bijna verslaafd
- cooperke s
- Bijna verslaafd
Bericht
Lol,ik ben perfect in orde!jbcola schreef:Al die foto's hier de laatste tijd Tom?? Voel je je niet goed of zo??
- cooperke s
- Bijna verslaafd
Onze sponsors