Nieuwe voorruit

Van alles over de 1ste generatie MINI.
Berthil
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Nederland

20 feb 2007, 12:29

Zal vast goed gaan Sepp, ze kennen je auto onderhand toch wel :)

Van mij mag er ook een dikke steen opvliegen (niet van een viaduct).
Ik heb er ook allemaal kleine putjes in zitten en drie sterren.
PPCS
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

20 feb 2007, 12:32

TIP. Ga eens wat vaker achter vrachtwagens rijden. Vooral die zandwagens die geladen rijden en net van een bouwsite vandaan komen. Dan heb je zo'n beetje 70% kans. Ik gruwel die dingen als ik ze weer moet inhalen.
emillio
Be Mini
Be Mini

20 feb 2007, 12:47

Ja, butsen en sterren mag ik ook niet over klagen...maar de doorslaggevende is nog niet gekomen...

Wel in de motorkap...elke week wel weer een putje erbij...afgelopen week is de motorkap opnieuw gespoten..2 uur later...buts in de lak :evil: :evil: :evil: :evil:
new mini
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

20 feb 2007, 13:03

Nou Emillio dat is ook weer balen net terug dan die weer terug :(
emillio
Be Mini
Be Mini

20 feb 2007, 13:09

new mini schreef:Nou Emillio dat is ook weer balen net terug dan die weer terug :(
Ach...zo'n Mini houd je portemonnee lekker in beweging :mrgreen:

Hij mag volgende week weer even terug naar de schade afdeling...zijn een paar plekjes vergeten...
Sepp
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

20 feb 2007, 16:41

Ik heb wel het idee dat de ring Rotterdam met z'n vele vrachtverkeer en bouwverkeer de kans op voorruitschade extreem verhoogd. Je zou bijna ergens anders gaan werken of wonen zo gestoord word ik van die A15.
Mijn motorkap vertoont helaas ook al genoeg witte puntjes. Gelukkig niks groots, maar als de zon er vol op staat kun je met mijn donkere kleur wel janken. Daar helpt een liter Meguiar's niet meer tegen. Heb ook nog steeds deuken in m'n dak waarvan ik vermoed dat dit komt doordat de huidige voorruit er onder teveel spanning is ingezet, dus wees maar niet jaloers op al die ruitvervangingen. Het kost bakken vol geld om je karretje een beetje mooi te houden. Maar ja...hobbie hè? :wink:
Afbeelding
"We've got a thing that's called...MINI love"
Sepp
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

26 feb 2007, 18:35

Zo de 3e voorruit zit er inmiddels weer in. Net als de 2e wederom bij de Glasgarage (ditmaal vestiging Barendrecht).
Ik heb daar weer enkele uurtjes zitten wachten met zweetplekken onder de oksels (maar uiterlijk de relaxtheid zelf)
of het allemaal wel goed zou komen, maar het is allemaal goed gegaan gelukkig.
Afbeelding
Nexus
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd

27 mar 2007, 22:59

Heb sinds kort ook een barst in de voorruit :(

(42.000km en nog steeds de originele ruit 8) )

Nu moet ik van de leasemij naar Carglass of Autotaalglas.

Iemand ervaringen in de regio Eindhoven-Tilburg? Waar kan ik het beste naartoe met de MINI?
am
amokjeeh

27 mar 2007, 23:28

Nexus schreef:Heb sinds kort ook een barst in de voorruit :(

(42.000km en nog steeds de originele ruit 8) )

Nu moet ik van de leasemij naar Carglass of Autotaalglas.

Iemand ervaringen in de regio Eindhoven-Tilburg? Waar kan ik het beste naartoe met de MINI?
Toevallig vorige week de boel laten fixen bij Autotaalglas vlakbij Haarlem. Na een belletje kon ik binnen twee uur terecht om de sterretjes en putjes verzameling te laten fixen. 20 minuutjes wachten met een kop koffie en een krant en alles was weer prima in orde.

Neem aan dat die grote ketens over de hele linie hetzelfde werk afleveren ongeacht plaats.
Nexus
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd

28 mar 2007, 15:09

Heb al paar putjes/sterretjes laten fixen bij Autotaalglas in Tilburg en dat was op zich prima (denk ook niet dat er hier veel verschil zit tussen de autoglasbedrijven).

Maar moet nu denk ik toch wel de ruit laten vervangen met die barst. Is bij de MINI sowieso al lastig om het netjes te doen, maar ik heb ook nog eens voorruitverwarming en regensensor. Heb dus liefst iemand die ervaring met de MINI heeft, vandaar dat ik er even naar vroeg.
krouw001
Nieuw Lid
Nieuw Lid

Al de 3e nieuwe voorruit!

30 apr 2007, 12:10

Ik ben ook al aan mijn derde voorruit toe, het is wel typisch dat het bij mijn Mini's steeds raak is, want heb bij mijn vorige auto's nog nooit een voorruit hoeven vervangen, maar het is en blijft een juweeltje die Mini!!!!
Sepp
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

30 apr 2007, 16:56

Tja...ik durf het bijna niet te vertellen, maar a.s. vrijdag gaat voorruit nr. 4 erin!!!! Ik kreeg vorige week een behoorlijke steeninslag precies voor mijn gezichtsveld. De vorige ruit (door de Glasgarage) zit er nog maar een paar maanden in, maar eigenlijk niet naar mijn zin geplaatst. Hij zit iets teveel naar rechts, waardoor hij waarschijnlijk aan 1 kant niet goed aansluit en daardoor aan de passagierskant veel windgeruis veroorzaakt. Ook de zwarte plastic afdekking van de A-stijl sluit door de slordige montage niet helemaal goed aan. Bovendien verdenk de ruitenplaatser ervan dat hij het witte plastic isolatiemateriaal niet onder de A-stijl afdekkingen heeft teruggeplaatst met extra windgeruis tot gevolg. Ook heb ik allerlei vage deuken in m'n dak door ruw in- en uitplaatsen van voorruiten door niet-MINI dealers of door het onder teveel spanning plaatsen van de voorruit. Daarom heb ik deze keer besloten om de 4e voorruit te laten plaatsen door de MINI dealer (Breeman-Zuid). Daarna ga ik de deuken in het dak laten uitdeuken door de huisschadehersteller van Breeman (Schade Techniek Rotterdam). En na dit alles komt er nooit meer iemand anders dan de dealer zelf aan mijn MINI!
Afbeelding
Ralph-cooper
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

30 apr 2007, 18:04

@sepp: hoe heb je dat geregeld met je verzekering, want het is waarschijnlijk wel wat duurder?
krouw001
Nieuw Lid
Nieuw Lid

30 apr 2007, 18:06

Bij mij zit het gewoon in de verzekering, ik heb geen eigen risico en laat het dan ook lekker bij de Dealer doen, vind ik toch wel zo prettig!
Sepp
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

30 apr 2007, 23:26

@Ralph-cooper: Ik heb een all-risk verzekering met nog eens extra ruitschade meeverzekerd. Uit navraag bij mijn verzekering bleek dat het enige verschil met een ruit vervangen bij de dealer of bij een Carglass/Autotaalglas-soort bedrijf was het eigen risico. Als ik het bij een bedrijf a la Carglass laat doen betaal ik de helft van m'n eigen risico, bij de dealer het volledige eigen risico. That's all! Het is wel zo dat de dealer de ruitvervanging eerst aan mij berekent. Ik moet het dus eerst voorschieten en op de verzekeraar verhalen. Dit was voorheen wat ff niet zo goed uit kwam, maar na alle ellende van voorgaande ruitvervangers heb ik het er voor over.
Afbeelding

Terug naar “MINI-talk”