x2MartijnGizmo schreef:Mooi dat het nu werkt!
Floor-is' GP0064 [verkocht]
- Ragnar
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
- Daveke
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
Bericht
Had ff gebeld, had je veel tijd gespaard
Maarre, nice dat alles het weer doet man!
Die moet inderdaad gecomprimeerd worden voor het onluchten, hebben pa en ik ook flink mee zitten stoeien bij mijn blokwissel!Floor-is schreef:Vanmorgen 8:45 begonnen, net testritje gemaakt. Moet heel erg wennen aan het single mass vliegwiel, maar dat komt denk ik wel goed
De hulpcylinder die er in zat bleek lek, die ik had gekocht had een kromme zuiger. Het bloeden van de koppelingscylinders bleek achterlijk veel werk omdat we dat niet goed hadden uitgezocht. (Kan dus heel eenvoudig, maarja daar kom je dan achter als je al bijna anderhalf uur bezig bent..)
Het druklager was finaal kapot trouwens, die viel direct uit elkaar toen we hem van de as af haalden.
Had ff gebeld, had je veel tijd gespaard

Maarre, nice dat alles het weer doet man!
- Floor-is
- Volledig MINI minded!
Bericht
De koppeling is nog een beetje wennen, hij grijpt veel harder aan en het single vliegwiel is daarbij ook wat minder vergevend. 
Op de volgende, wasbox, plaatjes kan je zien dat ik inmiddels de zwarte spiegels, scuttles en bumper-inserts heb zitten. Vind het zelf wel mooi, maar het dak nu niet meer echt in het plaatje passen... Daar moet ik dus nog even over nadenken.

Niet helemaal kleur-correct, moet echt enorm wennen aan het bewerken van JPG bestanden na jaaaren met RAW's te hebben gewerkt. Ben ook niet bepaald tevreden of de beeldkwaliteit.. Maar ik was dan ook wel wat gewend.

Op de volgende, wasbox, plaatjes kan je zien dat ik inmiddels de zwarte spiegels, scuttles en bumper-inserts heb zitten. Vind het zelf wel mooi, maar het dak nu niet meer echt in het plaatje passen... Daar moet ik dus nog even over nadenken.

Niet helemaal kleur-correct, moet echt enorm wennen aan het bewerken van JPG bestanden na jaaaren met RAW's te hebben gewerkt. Ben ook niet bepaald tevreden of de beeldkwaliteit.. Maar ik was dan ook wel wat gewend.
GP0064 met KW's, Janspeed spruit met racecat. Optische aanpassingen.
Mijn vrouw rijdt een R53 DS met Cravenspeed CAI, PlayMini cat-back, JCW BBK (Tarox discs en blokken)
Mijn vrouw rijdt een R53 DS met Cravenspeed CAI, PlayMini cat-back, JCW BBK (Tarox discs en blokken)
- BMX
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
Bericht
Het ziet er wel heel netjes uit! Net een tikje agressiever. Ben benieuwd hoe het wordt straks als het dak ook klaar is.
Wat doe je met de 'ring' rond de scoop? gaat die zwart of weg?
MINI F57 JCW | middendemper-delete | BC-racing coilovers | 18x8 ET35 wheels | Loading...
MINI R56S | JCW-trim | H&R veren | einddemper delete? | Vriendin editie
Triumph Street Triple R 675cc | Leovince titanium exhaust (no dB-killer
) | bar-end mirrors
MINI R57S | FJCW catback | Moeders editie
MINI R56S | JCW-trim | H&R veren | einddemper delete? | Vriendin editie
Triumph Street Triple R 675cc | Leovince titanium exhaust (no dB-killer

MINI R57S | FJCW catback | Moeders editie
- Floor-is
- Volledig MINI minded!
Bericht
Die wordt sowieso niet zwart, dus die zal (op termijn althans) wel verdwijnen.. Moet alleen uit zien te vinden of ik daar nog wel een vervanger voor kan krijgen en daar heb ik nog geen tijd in gestoken. Ik wil hem immers wel weer helemaal terug naar stock kunnen brengenBMX schreef:Het ziet er wel heel netjes uit! Net een tikje agressiever. Ben benieuwd hoe het wordt straks als het dak ook klaar is.

- Floor-is
- Volledig MINI minded!
Bericht
Hier alvast plaatjes van het nieuwe interieur 

Pook-gator zal ik nog ff rechttrekken zo en de deuren moet ik dus nog doen zoals je ziet

Pook-gator zal ik nog ff rechttrekken zo en de deuren moet ik dus nog doen zoals je ziet

Laatst gewijzigd door Floor-is op 06 mei 2012, 15:47, 1 keer totaal gewijzigd.
- Floor-is
- Volledig MINI minded!
Bericht
Peter: Ieder zijn voorkeuren niet? 
Wat het vliegwiel betreft: Nadeel is dat het (veel) minder vergevend is en dat door het mindere gewicht je de bak meer 'klappen' geeft bij het schakelen. Voordeel is dat het véél beter oppakt.
In de file is het dus geen fun 

Wat het vliegwiel betreft: Nadeel is dat het (veel) minder vergevend is en dat door het mindere gewicht je de bak meer 'klappen' geeft bij het schakelen. Voordeel is dat het véél beter oppakt.

- Daveke
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
Bericht
Alstu 
The dual mass systems are designed to transmit less engine vibration to the driveline, and give a better more car like driving experience. They also reduce some of the jarring and stress on the transmission and remainder of the drivetrain. They work fine as long as the engine remains unmodified and the vehicle is not used/abused beyond manufacturers recommendations.
As soon as you start to increase the engine power over stock, or load the vehicle beyond design parameters, you run into problems. Dual mass flywheels are tuned systems and must be matched to the engine torque curve, engine resonant characteristics, vehicle load curves (including axle ratio/tire size calculations). They work by having a set of springs inserted between two rotating masses (thus dual mass). The springs are sized to soak up some of the resonant vibration from the engine under load conditions. A dual mass fly wheel generally also contains an over torque friction release, so if it gets suddenly overloaded, rather than damage the springs, it slips. This works fine as a safety valve, but if it does it much it burns up. In short, overloaded they burn up and the springs get destroyed and they are worse than if it were a single mass FW.
The single mass part WILL tend to transmit more engine pulse (vibration) tot he drivetrain, and will seem a bit rougher. But it is straight forward to design a single mass flywheel and clutch package for pretty much any engine torque curve and vehicle loading combo you can come up with. Drives more direct, but has much better reliability at extreme use levels.

The dual mass systems are designed to transmit less engine vibration to the driveline, and give a better more car like driving experience. They also reduce some of the jarring and stress on the transmission and remainder of the drivetrain. They work fine as long as the engine remains unmodified and the vehicle is not used/abused beyond manufacturers recommendations.
As soon as you start to increase the engine power over stock, or load the vehicle beyond design parameters, you run into problems. Dual mass flywheels are tuned systems and must be matched to the engine torque curve, engine resonant characteristics, vehicle load curves (including axle ratio/tire size calculations). They work by having a set of springs inserted between two rotating masses (thus dual mass). The springs are sized to soak up some of the resonant vibration from the engine under load conditions. A dual mass fly wheel generally also contains an over torque friction release, so if it gets suddenly overloaded, rather than damage the springs, it slips. This works fine as a safety valve, but if it does it much it burns up. In short, overloaded they burn up and the springs get destroyed and they are worse than if it were a single mass FW.
The single mass part WILL tend to transmit more engine pulse (vibration) tot he drivetrain, and will seem a bit rougher. But it is straight forward to design a single mass flywheel and clutch package for pretty much any engine torque curve and vehicle loading combo you can come up with. Drives more direct, but has much better reliability at extreme use levels.
- GreyCooperS
- Forum Junky
Bericht
Nice
Zwarte binnenkant is ook gaaf man...goed bezig!
(heb jij trouwens die strepen getrokken?
)

Zwarte binnenkant is ook gaaf man...goed bezig!
(heb jij trouwens die strepen getrokken?

- MartijnGizmo
- Volledig MINI minded!
- franklyn85
- Volledig MINI minded!
Bericht
Zonde van de brake ducks voor derest geef je je eigen draai eraan en dat is goed en nooit meer zeggen dat hij orgineel moet blijven 

burn rubber not your soul

Onze sponsors