R53; Goodbye my friend! P97
- PepperWhite
- Volledig MINI minded!
- sander_r53
- Volledig MINI minded!
Bericht
Super nieuws kerel!! En maar 0,5L/100km! Als je die waardes kan halen kun je met gemak volgende week even naar MU komen dacht ik zo... kost je niks !BMX schreef:Tijdens de rit naar huis lekker rustig gereden. Het viel me echt heel erg op dat de motor soepeler loopt. Als ik de boordcomputer mag geloven ook nog een stuk zuiniger! 0,5L/100km.
R53 2005, -17% compressorpulley, custom K&N hybrid airbox, GRS IC, Milltek-catback, M2 header (decat), AP-coilovers, Silverline camberplates, camberlinks, Porsche 964 seats, custom alcantara
- BMX
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
Bericht

Het was al laat..
0,5L/100km minder dan voorheen
Bij constante snelheid
Zo beter?!
Grapjessander_r53 schreef:Super nieuws kerel!! En maar 0,5L/100km! Als je die waardes kan halen kun je met gemak volgende week even naar MU komen dacht ik zo... kost je niks !BMX schreef:Tijdens de rit naar huis lekker rustig gereden. Het viel me echt heel erg op dat de motor soepeler loopt. Als ik de boordcomputer mag geloven ook nog een stuk zuiniger! 0,5L/100km.

Het was al laat..
0,5L/100km minder dan voorheen

Zo beter?!

MINI F57 JCW | middendemper-delete | BC-racing coilovers | 18x8 ET35 wheels | Loading...
MINI R56S | JCW-trim | H&R veren | einddemper delete? | Vriendin editie
Triumph Street Triple R 675cc | Leovince titanium exhaust (no dB-killer
) | bar-end mirrors
MINI R57S | FJCW catback | Moeders editie

- BMX
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
Bericht
nope.. Op de heenweg bij constante snelheid ±120 per uur had ik 7,3/7,5 op 100km
Nu had ik 6,5/6,8 op 100km
Nu het weer wat warmer is is 1:11 weer goed haalbaar
Nu had ik 6,5/6,8 op 100km
Nu het weer wat warmer is is 1:11 weer goed haalbaar

MINI F57 JCW | middendemper-delete | BC-racing coilovers | 18x8 ET35 wheels | Loading...
) | bar-end mirrors

- franklyn85
- Volledig MINI minded!
Bericht
Nou mooi kerel dat die weer lekker soepel loopt en dat je tevreden ben 

burn rubber not your soul

- BMX
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
Bericht
Wat een verschil is dat zeg, die JCW-kop!
De eerste dag dacht ik wel te merken dat die iets vlotter is.. gister heb ik het even 'bewezen'
Bij de oprit naar de A73 gister bij Nijmegen kwam ik een stock R53 tegen.
Omdat er 'iemand' vindt dat je maar met 50 de snelweg mag beginnen.. staat er een flitskast. Dit geeft weer wel de mogelijkheid voor een 'gecontroleerde' rolling start.
50 in 2e versnelling. Hij alleen in de auto, ik samen met mn vriendin.
Ik was iets sneller in de 2e versnelling maar niet noemenswaardig. Toen ik eenmaal in de 3e zat begon t feest. Ik had zomaar een autolengte voorsprong!
In de 4e versnelling bleef de MINI ook maar gaan en gaan, daar waar die voorheen toch wat lui werd. GEWELDIG! Moest van mn vriendin stoppen bij 170/180 want ze vond t eng
haha
Tijdens deze run en nog een paar andere daarna had ik "Torque" aan en uiteraard wat gegevens bijgehouden
Buitentemp: 9,5 graden celcius.
Intaketemp: 16 graden celcius.
max PSI: 10,3
En vooral die laatste waarde viel mij heel hard tegen! Met de vorige kop haalde ik veelal 12+PSI. Nu moet ik wel zeggen dat voorheen de intaketemp omhoog schoot bij een sprintgeintje zoals verteld. Dit was nu dus niet.
Ik denk/hoop dat het komt dat de flow in de kop beter is. Er kan alleen druk worden opgebouwd als er een tegendruk is uiteraard. Dus als de flow goed is kan je lastig druk opbouwen.
De SC hoor ik helaas iets minder nu
Maar nu hoor ik in een tunnel mijn uitlaat ipv alleen de intake 
De uitlaat pruttelt uberhaupt weer zoals voorheen. Ik dacht dat het kwam dat ik eraan begon te wennen en dus minder hoorde/opviel. Maar nu knalt de PlayMini er weer goed op los!
Ben zoooo blij met die kop! Sam, je bent een HELD!
Nu snel sparen voor de volgende upgrade!
De eerste dag dacht ik wel te merken dat die iets vlotter is.. gister heb ik het even 'bewezen'

Bij de oprit naar de A73 gister bij Nijmegen kwam ik een stock R53 tegen.
Omdat er 'iemand' vindt dat je maar met 50 de snelweg mag beginnen.. staat er een flitskast. Dit geeft weer wel de mogelijkheid voor een 'gecontroleerde' rolling start.
50 in 2e versnelling. Hij alleen in de auto, ik samen met mn vriendin.
Ik was iets sneller in de 2e versnelling maar niet noemenswaardig. Toen ik eenmaal in de 3e zat begon t feest. Ik had zomaar een autolengte voorsprong!
In de 4e versnelling bleef de MINI ook maar gaan en gaan, daar waar die voorheen toch wat lui werd. GEWELDIG! Moest van mn vriendin stoppen bij 170/180 want ze vond t eng

Tijdens deze run en nog een paar andere daarna had ik "Torque" aan en uiteraard wat gegevens bijgehouden

Buitentemp: 9,5 graden celcius.
Intaketemp: 16 graden celcius.
max PSI: 10,3
En vooral die laatste waarde viel mij heel hard tegen! Met de vorige kop haalde ik veelal 12+PSI. Nu moet ik wel zeggen dat voorheen de intaketemp omhoog schoot bij een sprintgeintje zoals verteld. Dit was nu dus niet.
Ik denk/hoop dat het komt dat de flow in de kop beter is. Er kan alleen druk worden opgebouwd als er een tegendruk is uiteraard. Dus als de flow goed is kan je lastig druk opbouwen.
De SC hoor ik helaas iets minder nu

De uitlaat pruttelt uberhaupt weer zoals voorheen. Ik dacht dat het kwam dat ik eraan begon te wennen en dus minder hoorde/opviel. Maar nu knalt de PlayMini er weer goed op los!

Ben zoooo blij met die kop! Sam, je bent een HELD!
Nu snel sparen voor de volgende upgrade!

) | bar-end mirrors

- MartijnGizmo
- Volledig MINI minded!
- Ragnar
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
- PepperWhite
- Volledig MINI minded!
Bericht
Naar mijn weten is er geen frees aan te pas gekomenMartijnGizmo schreef:Lekkere upgrade hoor! Heb je nu een standaard JCW-kop of issie nog verder bewerkt?
Low , lower , lowest ...
- BMX
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
Bericht

Met de kop is verder niets gebeurd, dus die is nog stock. Is zo ook al goed genoeg voor mij
Was idd ff leuk om te zien/merken/voelen wat het verschil tussen stock en deze aanpassingen isRagnar schreef:Zo'n verhaal.. Daar doe je het dus voor.. mooie upgrade.

Met de kop is verder niets gebeurd, dus die is nog stock. Is zo ook al goed genoeg voor mij

) | bar-end mirrors

Onze sponsors