R53; Goodbye my friend! P97

Plaats hier de foto's en specs van je trots.
PepperWhite
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: hoog en droog
Berichten: 1551
Lid geworden op: 18 jun 2010, 21:35

03 mei 2012, 08:50

Was ff gezelllig toch , mini is weer in orde .... En net op tijd :icon_top:
Low , lower , lowest ...
sander_r53
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Nijmegen
Berichten: 1514
Lid geworden op: 18 apr 2010, 23:04

03 mei 2012, 09:20

BMX schreef:Tijdens de rit naar huis lekker rustig gereden. Het viel me echt heel erg op dat de motor soepeler loopt. Als ik de boordcomputer mag geloven ook nog een stuk zuiniger! 0,5L/100km.
Super nieuws kerel!! En maar 0,5L/100km! Als je die waardes kan halen kun je met gemak volgende week even naar MU komen dacht ik zo... kost je niks !
R53 2005, -17% compressorpulley, custom K&N hybrid airbox, GRS IC, Milltek-catback, M2 header (decat), AP-coilovers, Silverline camberplates, camberlinks, Porsche 964 seats, custom alcantara
Gebruikersavatar
Raymond
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Nijmegen
Berichten: 5253
Lid geworden op: 04 mar 2006, 22:59

03 mei 2012, 10:10

:mrgreen:
BMX
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:
Locatie: Rosmalen
Berichten: 6531
Lid geworden op: 17 nov 2016, 13:12

03 mei 2012, 11:46

sander_r53 schreef:
BMX schreef:Tijdens de rit naar huis lekker rustig gereden. Het viel me echt heel erg op dat de motor soepeler loopt. Als ik de boordcomputer mag geloven ook nog een stuk zuiniger! 0,5L/100km.
Super nieuws kerel!! En maar 0,5L/100km! Als je die waardes kan halen kun je met gemak volgende week even naar MU komen dacht ik zo... kost je niks !
Grapjes :lol:
Het was al laat..
0,5L/100km minder dan voorheen ;) Bij constante snelheid
Zo beter?! :P
MINI F57 JCW | middendemper-delete | BC-racing coilovers | 18x8 ET35 wheels | Loading...
MINI R56S | JCW-trim | H&R veren | einddemper delete? | Vriendin editie
Triumph Street Triple R 675cc | Leovince titanium exhaust (no dB-killer >) ) | bar-end mirrors
MINI R57S | FJCW catback | Moeders editie
Gebruikersavatar
Raymond
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Nijmegen
Berichten: 5253
Lid geworden op: 04 mar 2006, 22:59

03 mei 2012, 21:30

Dus 10 op 100 km?
BMX
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:
Locatie: Rosmalen
Berichten: 6531
Lid geworden op: 17 nov 2016, 13:12

03 mei 2012, 21:51

nope.. Op de heenweg bij constante snelheid ±120 per uur had ik 7,3/7,5 op 100km
Nu had ik 6,5/6,8 op 100km

Nu het weer wat warmer is is 1:11 weer goed haalbaar ;)
MINI F57 JCW | middendemper-delete | BC-racing coilovers | 18x8 ET35 wheels | Loading...
MINI R56S | JCW-trim | H&R veren | einddemper delete? | Vriendin editie
Triumph Street Triple R 675cc | Leovince titanium exhaust (no dB-killer >) ) | bar-end mirrors
MINI R57S | FJCW catback | Moeders editie
franklyn85
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: heemskerk
Berichten: 7793
Lid geworden op: 19 sep 2010, 16:37

03 mei 2012, 22:47

Nou mooi kerel dat die weer lekker soepel loopt en dat je tevreden ben :D
burn rubber not your soul

Afbeelding
BMX
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:
Locatie: Rosmalen
Berichten: 6531
Lid geworden op: 17 nov 2016, 13:12

06 mei 2012, 13:19

Wat een verschil is dat zeg, die JCW-kop!

De eerste dag dacht ik wel te merken dat die iets vlotter is.. gister heb ik het even 'bewezen' :P
Bij de oprit naar de A73 gister bij Nijmegen kwam ik een stock R53 tegen.
Omdat er 'iemand' vindt dat je maar met 50 de snelweg mag beginnen.. staat er een flitskast. Dit geeft weer wel de mogelijkheid voor een 'gecontroleerde' rolling start.
50 in 2e versnelling. Hij alleen in de auto, ik samen met mn vriendin.
Ik was iets sneller in de 2e versnelling maar niet noemenswaardig. Toen ik eenmaal in de 3e zat begon t feest. Ik had zomaar een autolengte voorsprong!
In de 4e versnelling bleef de MINI ook maar gaan en gaan, daar waar die voorheen toch wat lui werd. GEWELDIG! Moest van mn vriendin stoppen bij 170/180 want ze vond t eng :P haha

Tijdens deze run en nog een paar andere daarna had ik "Torque" aan en uiteraard wat gegevens bijgehouden :)
Buitentemp: 9,5 graden celcius.
Intaketemp: 16 graden celcius.
max PSI: 10,3
En vooral die laatste waarde viel mij heel hard tegen! Met de vorige kop haalde ik veelal 12+PSI. Nu moet ik wel zeggen dat voorheen de intaketemp omhoog schoot bij een sprintgeintje zoals verteld. Dit was nu dus niet.
Ik denk/hoop dat het komt dat de flow in de kop beter is. Er kan alleen druk worden opgebouwd als er een tegendruk is uiteraard. Dus als de flow goed is kan je lastig druk opbouwen.

De SC hoor ik helaas iets minder nu :( Maar nu hoor ik in een tunnel mijn uitlaat ipv alleen de intake :P
De uitlaat pruttelt uberhaupt weer zoals voorheen. Ik dacht dat het kwam dat ik eraan begon te wennen en dus minder hoorde/opviel. Maar nu knalt de PlayMini er weer goed op los! :D

Ben zoooo blij met die kop! Sam, je bent een HELD!

Nu snel sparen voor de volgende upgrade! 8)
MINI F57 JCW | middendemper-delete | BC-racing coilovers | 18x8 ET35 wheels | Loading...
MINI R56S | JCW-trim | H&R veren | einddemper delete? | Vriendin editie
Triumph Street Triple R 675cc | Leovince titanium exhaust (no dB-killer >) ) | bar-end mirrors
MINI R57S | FJCW catback | Moeders editie
MartijnGizmo
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Almere
Berichten: 5707
Lid geworden op: 08 mar 2011, 11:48

06 mei 2012, 14:32

Lekkere upgrade hoor! Heb je nu een standaard JCW-kop of issie nog verder bewerkt?
Gebruikersavatar
Ragnar
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:
Berichten: 7216
Lid geworden op: 28 apr 2008, 19:19

06 mei 2012, 14:43

Zo'n verhaal.. Daar doe je het dus voor.. mooie upgrade.
:s RARA JONGENS DIE DESIGNERS :s
PepperWhite
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: hoog en droog
Berichten: 1551
Lid geworden op: 18 jun 2010, 21:35

06 mei 2012, 14:50

MartijnGizmo schreef:Lekkere upgrade hoor! Heb je nu een standaard JCW-kop of issie nog verder bewerkt?
Naar mijn weten is er geen frees aan te pas gekomen
Low , lower , lowest ...
BMX
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:
Locatie: Rosmalen
Berichten: 6531
Lid geworden op: 17 nov 2016, 13:12

06 mei 2012, 15:50

Ragnar schreef:Zo'n verhaal.. Daar doe je het dus voor.. mooie upgrade.
Was idd ff leuk om te zien/merken/voelen wat het verschil tussen stock en deze aanpassingen is 8)

Met de kop is verder niets gebeurd, dus die is nog stock. Is zo ook al goed genoeg voor mij ;)
MINI F57 JCW | middendemper-delete | BC-racing coilovers | 18x8 ET35 wheels | Loading...
MINI R56S | JCW-trim | H&R veren | einddemper delete? | Vriendin editie
Triumph Street Triple R 675cc | Leovince titanium exhaust (no dB-killer >) ) | bar-end mirrors
MINI R57S | FJCW catback | Moeders editie
Daveke
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:
Berichten: 6699
Lid geworden op: 16 jul 2009, 23:12

06 mei 2012, 15:53

Dat je minders PSI's draait met een grotere kop is normaal.. Kun je je voorstellen wat een 17% nu gaat doen ;)

Terug naar “Show your ride”