Wtf Dit is echt te zonde voor woorden!!!sander_r53 schreef:Tja... het is even stil geweest hier....
Motor zit weer in de soep.
Tijdens de heenweg naar MU mooi de olie gechecked in Grenoble om vervolgens de bergen in te gaan door de nationale parken. Fantastische rit. Uren lang slingeren, gassen etc. En toen ineens ratel ratel op ruim 2000 m hoogte.
Het geluid ken ik als geen ander. Motor stil gezet, oliepeil gekeken en je raad het al. Geen drup aan de stok. ALLES in een enkele dag verdwenen. Nergens sporen van lekkage.
We hebben de olie weer gevuld, want ik had natuurlijk een volle kan met trechter mee in zo'n onbewoond gebied.
Helaas is de ratel er niet meer verdwenen, boven de 3500 toeren begint ie rauw te tikken. Verschrikkelijk gewoon. Ik heb er zitten janken, maar wilde perse verder de weg vervolgen. Uiteindelijk heb ik er nog 2000 km mee gereden naar Monaco, Nice, Cannes, Le Castellet en weer retour naar huis. Radio wat harder.
Resultaat is wel dat ik WEER een nieuw blok moet... nog steeds een raadsel hoe dit is gekomen.
Zucht... motor nummer 3.... trek dit slecht. K*t-motoren. Ben helemaal klaar met MINI.
Dit is toch te flut* voor woorden... Als ik je ergens ooit mee kan helpen... let me know..