CV, bijrijderskant doet niet mee

De 1e generatie waar het allemaal mee begon in 2001
Automatico
One wheel wonder
One wheel wonder

CV, bijrijderskant doet niet mee

15 mei 2012, 07:48

Zomaar, 'out of the blue' doet de bijrijdersdeur niet meer mee met de centrale vergrendeling.

Gisteravond nog wel geprobeerd en toen deed hij het twee keer wel, maar vanochtend bleef de deur gewoon lekker dicht zitten. Ook ontgrendelen met de knop op het dashboard werkt niet.

Mechanisch probleem... elektronisch probleem?

Ik heb wel het idee dat er iets gebeurt in die deur, het is niet zo dat het aan die kant dus helemaal 'dood' is. Druk ik op de ont-/vergrendelingsknop dan voel/hoor ik daar wel wat bewegen/klikken.

Nog wel gezocht op het Forum, maar niet echt veel te vinden. Weet nu in ieder geval wel alvast waar het verborgen boutje van het deurpaneel zit :wink:

Anyway... moet ik er toch maar gewoon vanuit gaan dat het motortje van de cv stuk is... of zijn er andere problemen bekend?
spenki
Sponsor
Contacteer:

15 mei 2012, 09:17

Hoi.

Meestal complete slot vervangen en probleem opgelost.

Gr roy
Automatico
One wheel wonder
One wheel wonder

15 mei 2012, 13:24

Quanta Costa?

En natuurlijk... is dat ergens online te bestellen. Naar de dealert hier 'om de hoek' ga ik liever niet.

Overigens... nog even wat van de symptomen:

- bij het vergrendelen met de AB gaat het knopje wel naar beneden, maar bij ontgrendelen met de AB dus niet omhoog
- automatisch sluiten bij 16 km/u werkt alleen maar bij de bestuurdersdeur
Automatico
One wheel wonder
One wheel wonder

16 mei 2012, 16:33

En het werkt weer...!

Ik kon het niet laten om het deurpaneel te demonteren en proberen het slot er uit te halen. Kost wel een paar vloeken en zuchten, maar het is gelukt!

Als eerste gewoon de drie schroeven van het slot losgedraaid, dan het bowdenkabeltje van de deurgreep buiten losgehaald en de clipjes waarmee de binnenste bowdenkabel aan de deur zit losgehaald. Raamgeleider aan de onderzijde helemaal los en aan de bovenzijde (bout achter het rubber dopje) iets los gedraaid. Op die manier kan je hem een beetje opzij schuiven. Dan met veel moeite het slot zo gedraaid dat ik de elektra en binnenste bowdenkabel los kon halen en het slot er tussenuit gehaald.

Stekker weer aangesloten, zwarte kap er afgehaald en kijken wat er gebeurde. Vervolgens met enige logica (wat schuift in wat) hier en daar wat palletjes omgezet en hop... het deed het weer.

Snel weer in elkaar gezet en tot nu toe doet het allemaal nog wat het moet doen!

Oorzaak van dit alles.... schoonmoeders had de deur op de ouderwetse manier dichtgedaan. Je weet wel... knopje naar benee, buitenste deurgreep inknijpen... en hop, de deur dicht :O
Mat
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid

Heb het zelfde euvel..

20 mei 2012, 17:59

Heb met mijn Cooper Cabrio het zelfde euvel. Wel met de AB naar beneden maar het palletje schiet met het openen niet omhoog. Kan de deur met de greep wel openen. Met het open en dicht met de AB hoor je het mechanisme wel werken. Ben zelf niet erg handig, mocht je nog wat meer toelichting/uitleg kunnen geven dan hoor ik het graag :D Dan toch maar een poging wagen om het zelf te repareren.
tvw79
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid

13 jul 2012, 09:08

Hoi Automatico!

Ik heb exact hetzelfde probleem en ben al heel ver gekomen met jouw duidelijke handleiding. Alleen loop ik vast op het feit dat ik het slot er niet uit gehaald krijg. De raamgeleider beneden heb ik helemaal los gehaald maar toch krijg ik het slot er niet uit, de haak linksboven zit behoorlijk in de weg (die in verbinding staat met de deurklink).

Heb jij nog tips?

Bedankt!

Groet,
Tom

Automatico schreef:En het werkt weer...!

Ik kon het niet laten om het deurpaneel te demonteren en proberen het slot er uit te halen. Kost wel een paar vloeken en zuchten, maar het is gelukt!

Als eerste gewoon de drie schroeven van het slot losgedraaid, dan het bowdenkabeltje van de deurgreep buiten losgehaald en de clipjes waarmee de binnenste bowdenkabel aan de deur zit losgehaald. Raamgeleider aan de onderzijde helemaal los en aan de bovenzijde (bout achter het rubber dopje) iets los gedraaid. Op die manier kan je hem een beetje opzij schuiven. Dan met veel moeite het slot zo gedraaid dat ik de elektra en binnenste bowdenkabel los kon halen en het slot er tussenuit gehaald.

Stekker weer aangesloten, zwarte kap er afgehaald en kijken wat er gebeurde. Vervolgens met enige logica (wat schuift in wat) hier en daar wat palletjes omgezet en hop... het deed het weer.

Snel weer in elkaar gezet en tot nu toe doet het allemaal nog wat het moet doen!

Oorzaak van dit alles.... schoonmoeders had de deur op de ouderwetse manier dichtgedaan. Je weet wel... knopje naar benee, buitenste deurgreep inknijpen... en hop, de deur dicht :O

Terug naar “MINI R50 (One/Cooper), R52 (Cabrio), R53 (Cooper S)”