Help! Krijg mijn stoel niet meer naar achteren :(

De 1e generatie waar het allemaal mee begon in 2001
Flip
Nieuw Lid
Nieuw Lid

Help! Krijg mijn stoel niet meer naar achteren :(

21 mei 2012, 22:40

Hoi Mini helpers :)

Ik krijg mijn stoel niet meer naar achteren geschoven. Sinds een (kleine) vriend van me mijn stoel helemaal naar voren heeft geschoven, krijg ik mijn stoel niet meer terug naar achteren! Nu zit ik bijna bovenop mijn stuur te rijden :(

Na languit onder de stoel gelegen te hebben, gekeken naar het mechanisme waarmee de stoel op de rails glijd, kon ik niet vinden wat er nu precies mis mee was. Wat ik wel vond is dat mijn "elastiek die de stoel naar voren trekt als je iemand achterin wilt laten zitten" los zat. Nu weet ik niet of deze "in de knoop kan zitten" of de rails waar mijn stoel op glijd kan blokkeren? Ik kon mijn stoel voorheen wel verschuiven, ook al zat de elastiek los, dus dit lijkt me niet het geval, tenzij hij toch tijdens de laatste keer schuiven ergens is gaan blokkeren...

Als ik mijn hendel omhoog trek, om mijn stoel te verschuiven, komt er een klein beetje speling in. Maar je merkt meteen dat hij word geblokkeerd, hij tikt ergens tegen aan als ik hem naar achteren schuif.

Iemand een idee waar ik naar kan kijken, of is het gewoon "regelrecht naar de dealer Mister"? :)
Alvast bedankt!
Robert
NMC Moderator
NMC Moderator

21 mei 2012, 23:26

Hi Flip,

Vergeet je het voorstelrondje niet? Krijg je denk ik wat meer reacties.

Maar het stoelmechanisme is wel een gevoelig ding in de eerste serie MINI's. Kabeltjes die knappen of uit positie schieten en daarmee de stoel blokkeren. D'r is redelijk wat te vinden op het forum met de zoekfuntie.
De dealer kan alleen het volledige mechanisme vervangen, en dat is vrij prijzig.
Als je wat goedkoper wil zul je toch zelf moeten gaan sleutelen/klooien om het geheel weer gangbaar te krijgen.

Succes met je reparatie.
Flip
Nieuw Lid
Nieuw Lid

22 mei 2012, 00:03

Robert schreef:Hi Flip,

Vergeet je het voorstelrondje niet? Krijg je denk ik wat meer reacties.

Maar het stoelmechanisme is wel een gevoelig ding in de eerste serie MINI's. Kabeltjes die knappen of uit positie schieten en daarmee de stoel blokkeren......
Hee Robert!
Bedankt voor je reactie. Ik zal een rondje doen ^^

Ik heb een mini uit 2002, dus zal wel in die "eerste series" vallen.
Helaas kan ik niet bij de voor schroeven van mijn rails, omdat daar dus de stoel op staat, anders had ik het in zijn geheel even uit de auto kunnen halen en rustig kunnen klooien met de stoel.

Mijn stoel hangt ook een beetje naar rechts achteren om 1 of andere reden. Ik zit dus een klein beetje scheef, best irritant. Er gaat dus het 1 en ander mis daar onder mijn stoel, met name aan de rechter kant. Ik zal nog eens een zonnige middag uittrekken om wat te prutsen. Lukt het niet, dan maar naar de garage! Al zie ik dat prijskaartje voor het vervangen van het mechanisme al aankomen... :(

Thnx for the support
P5ycH0
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

22 mei 2012, 09:13

De stoel een beetje recht proberen te trekken door hem naar links te trekken en dan schuiven ??

Terug naar “MINI R50 (One/Cooper), R52 (Cabrio), R53 (Cooper S)”