
Challenge MINI R53
- Daveke
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
- Daveke
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
Bericht
Dit moesten we gewoon niet laten gaan.
De Performance Friction schijven alleen al zijn 610 pond, de brembo's 210, blokken om en nabij de 300 pond en dan heb je de klauwen nog niet meegeteld. Dan vind ik 700 pond voor iets wat enkele keren op de dyno heeft gestaan en een paar rondjes circuit heeft gezien, geen slechte prijs
De Performance Friction schijven alleen al zijn 610 pond, de brembo's 210, blokken om en nabij de 300 pond en dan heb je de klauwen nog niet meegeteld. Dan vind ik 700 pond voor iets wat enkele keren op de dyno heeft gestaan en een paar rondjes circuit heeft gezien, geen slechte prijs
- Daveke
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
Bericht
Vandaag weer goed gesleuteld en gestript samen met Misjul 
Allereerst hebben we de auto op 4 assteunen gezet zodat we er rondom aan kunnen nu.
Michel heeft de remklauwen en schijven gedemonteerd, nu enkel de leidingen nog even afkoppelen en dan kan dat allemaal een doos in, en de plank op
Ik ben begonnen met alle stekkers die los zijn gekoppeld te labelen waar ze aan zaten zodat ik binnenkort eens kan gaan beginnen met het strippen van kabels e.d. Van bijvoorbeeld de hele kabelboom die naar achteren loopt richting de kofferklep hebben enkel de achterlichten nog nodig!
De kofferklep is gedemonteerd en alle sierstrips zijn er vanaf zodat de ramen er nu ook bijna uit kunnen.
De uitlaat en het uitlaatspruitstuk zijn inmiddels ook gedemonteerd en zijn klaar voor opgehaald te worden.
De ruitensproeierinstallatie is ook volledig verwijderd, en de stootbalken voor en achter hebben we ook van de auto af gehaald. Spiegels zijn van de deuren af gehaald, en ook de M7 luchtfilter staat in de berging.
Morgen weer verder

Allereerst hebben we de auto op 4 assteunen gezet zodat we er rondom aan kunnen nu.
Michel heeft de remklauwen en schijven gedemonteerd, nu enkel de leidingen nog even afkoppelen en dan kan dat allemaal een doos in, en de plank op

Ik ben begonnen met alle stekkers die los zijn gekoppeld te labelen waar ze aan zaten zodat ik binnenkort eens kan gaan beginnen met het strippen van kabels e.d. Van bijvoorbeeld de hele kabelboom die naar achteren loopt richting de kofferklep hebben enkel de achterlichten nog nodig!
De kofferklep is gedemonteerd en alle sierstrips zijn er vanaf zodat de ramen er nu ook bijna uit kunnen.
De uitlaat en het uitlaatspruitstuk zijn inmiddels ook gedemonteerd en zijn klaar voor opgehaald te worden.
De ruitensproeierinstallatie is ook volledig verwijderd, en de stootbalken voor en achter hebben we ook van de auto af gehaald. Spiegels zijn van de deuren af gehaald, en ook de M7 luchtfilter staat in de berging.
Morgen weer verder

- PepperWhite
- Volledig MINI minded!
- Locatie: hoog en droog
- Daveke
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
Bericht
Weet iemand hoe het werkt met het verwijderen van kabels?
Als ik bijvoorbeeld de hele kabelboom van de achterzijde wil verwijderen, kan ik die niet zomaar afknippen ivm kortsluiting. Moet ik die dan losknippen, de bijbehorende zekeringen verwijderen in de doos, en dan de kabeleindjes afplakken met isolatietape?
Als ik bijvoorbeeld de hele kabelboom van de achterzijde wil verwijderen, kan ik die niet zomaar afknippen ivm kortsluiting. Moet ik die dan losknippen, de bijbehorende zekeringen verwijderen in de doos, en dan de kabeleindjes afplakken met isolatietape?
- Floor-is
- Volledig MINI minded!
- Locatie: Kolhorn
Bericht

Je kunt natuurlijk de zekeringen verwijderen, dan komt er sowieso geen circuit en dan is het aftapen ook wat overbodig
Afknippen en afplakken. Eventueel krimpkousjes gebruiken en dan met een tie-wrap even opbindenDaveke schreef:Weet iemand hoe het werkt met het verwijderen van kabels?
Als ik bijvoorbeeld de hele kabelboom van de achterzijde wil verwijderen, kan ik die niet zomaar afknippen ivm kortsluiting. Moet ik die dan losknippen, de bijbehorende zekeringen verwijderen in de doos, en dan de kabeleindjes afplakken met isolatietape?

Je kunt natuurlijk de zekeringen verwijderen, dan komt er sowieso geen circuit en dan is het aftapen ook wat overbodig

GP0064 met KW's, Janspeed spruit met racecat. Optische aanpassingen.
Mijn vrouw rijdt een R53 DS met Cravenspeed CAI, PlayMini cat-back, JCW BBK (Tarox discs en blokken)
Mijn vrouw rijdt een R53 DS met Cravenspeed CAI, PlayMini cat-back, JCW BBK (Tarox discs en blokken)
Onze sponsors