Even voorstellen is wel zo netjes...

Stel je hier even voor.
Ciske
Nieuwsgierig
Nieuwsgierig

Even voorstellen is wel zo netjes...

09 dec 2011, 22:43

Inderdaad, bij deze dus, mijn naam is Ciske, 38 jaar en momenteel nog niet in het bezit van een mini maar verwacht deze wel binnenkort te winnen bij de kras-actie van post.nl, inderdaad...bij de kerstzegels, de mini countryman,... :D

Wat een onzin natuurlijk, ik heb trouwens wel meegedaan dus je weet maar nooit,... nou... nee aangezien ik niet voor het winnende geluk geboren ben zal ik nu maar even serieus worden.
Ik of beter gezegd wij hebben al een tijdje zin in mini en zijn dan ook voorzichtig aan het rondkijken voor een leuke mini, een gewone van +/- 2004 met een automatische transmissie, heerlijk, sinds we gewent zijn aan het automaat rijden willen we nooit anders meer.
Nou heb ik afgelopen week wat negatieve informatie gekregen dat we moeten uitkijken met het aanschaffen van een mini met automaat omdat die schijnbaar niet zo goed zijn...?? dit is dan ook één van de redenen waarom ik me geregistreerd heb zodat ik wat ervaringen kan vinden met de automaat in de mini, natuurlijk ook omdat ik/we het een erg leuke auto vinden, nou dat was het zo'n beetje, groetjes Ciske.
Ward
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

09 dec 2011, 23:08

Hoi Ciske, welkom op het forum!

Nou met een beetje geluk win je inderdaad de Countryman van post.nl, maar ik schat die kans helaas vrij klein :wink:

Ik heb mijzelf ook nog niet zo lang geleden aangemeld en heb dat inderdaaD ook gedaan om wat meer informatie te krijgen over de verschilende MINI's. Kwa rijbeleveving is een automaat natuurlijk wel wat minder leuk, maar als je veelal op de snelweg rijdt is het alleen maar fijn. Zoals ik al zij heb ik nog niet zo veel ervaring, dus over de eventuele problemen met de automaat kan ik je helaas niet zo veel vertellen.

Veel plezier met het uitzoeken van een MINI!!
Ciske
Nieuwsgierig
Nieuwsgierig

10 dec 2011, 07:58

Bedankt voor het welkom.
Vaak is het zoeken naar de juiste auto al een leuke bezigheid.
Groet Ciske.
blackmini
Nieuwsgierig
Nieuwsgierig
Contacteer:

10 dec 2011, 12:08

Welkom Ciske,
Ik zou als ik jou was gaan proefrijden met een automaat en een handgeschakelde. Ik vond de automaat niet lekker rijden, deze schakelde iedere keer terug als ik het gaspedaal iets indrukte. In een Mini is schakelen een feest. veel succes met de zoektocht. :P
Ciske
Nieuwsgierig
Nieuwsgierig

10 dec 2011, 12:52

Ik zal dat zeer zeker gaan doen dat proefrijden, nou heb ik gehoord dat de automaatbakken vanaf het faceliftmodel? 2004?? al beter zijn, ik kan me gewoon niet voorstellen om weer een schakelauto te rijden, ik vind het echt heerlijk een automaat.
Misschien is een mini wel totaal geen auto voor een automaat, hmmm... ik hoop het niet.
JosCountrymanCooper
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd

11 dec 2011, 12:58

Welkom Ciske,
als wij de Countryman van post.nl winnen . krijg jij hem. :wink: :o :s
Wij hebben al een CM Cooper automaat: in één woord: heerlijk.
Deze automaat (zesbak) is bijna perfect, in de normale D is hij wat traag van begrip, maar dat is de zuinige en milieuvriendelijke afstelling. Als je 'm in de sportstand zet is hij buitengewoon snel en doet precies wat je wil. Als de olie van de bak nog koud is, dan duurt het schakelen lang en het terugschakelen gaat vrij abrupt.
Wij willen niet anders meer !!
Hoe de automaat zich in de hatchback gedraagt en over de betrouwbaarheid ervan, weet ik niets over.
Ik zou inderdaad een proefrit met en zonder automaat maken.
Succes met je zoektocht ! :rijden
Ciske
Nieuwsgierig
Nieuwsgierig

11 dec 2011, 20:11

Er doen er veel te veel aan mee... met die post.nl actie.... :cry: dus het zal wel niets worden... :D maar goed, jou mini is voorzien van de allerlaatste snufjes, zeker een perfecte automaat, ik ga gewoon binnenkort met een mini automaat proefrijden,(een oudere want mini countryman centjes heb ik helaas niet...) dan weet ik of dat gaat bevallen een automaat uit de oudere series,een schakel willen we zeker niet al hoor ik daar iedereen vol lof over...eens een automaat altijd een automaat....brabantse luiheid.... :lol:
cooperbol
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

13 dec 2011, 20:29

Hallo Ciske,

Welkom bij de club en... :lol:

.............................heel veel plezier en succes met het zoeken naar de juiste MINI!!! :P :) :D
JosCountrymanCooper
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd

13 dec 2011, 21:21

JosCountrymanCooper
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd

27 jan 2012, 21:06

En.... hoe staat het met de zoektocht ? Al veel proefkilometers gemaakt ?
B.t.w. de Countryman van Post.nl is gewonnen door H. Hollaar uit Linschoten :mad: :evil: , weer een nieuw clublid ?
Redhouse
Nieuw Lid
Nieuw Lid

Hallo allemaal ik ben reen USD

27 jan 2012, 22:27

Ik heb vandaag mijn 2005 mini gehaald, helemaal top op een paar kleine dingetjes na,lekkende klepdekselpakking,en een stroeve versnellingsbak, allemaal opgelost mocht de pret
Niet drukken.
franklyn85
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

29 jan 2012, 17:34

Welkom hier een veel plezier met je mini...... :D
burn rubber not your soul

Afbeelding
Ciske
Nieuwsgierig
Nieuwsgierig

02 jun 2012, 14:25

Zo een half jaar verder.... :D en nu dan toch eindelijk een mini gekocht, gisteren om precies te zijn.
Ik heb hem nog niet dus ik kan ook nog niets laten zien, het is een creme witte, een hele gewone mini, uitvoering one en het is een seven uitvoering, hij is van december 2006 met een gewone 1.6 motor dus niet snel maar aangezien wij ook geen harde rijders zijn is dit voor ons snel genoeg.
De auto heeft een mooi 3 spaaks multifunctioneel stuur, cruisecontroll, airco en voor de rest alle standaard luxe dingen denk ik zo,....en hij rijd echt erg fijn en oh ja, het is geen automaat maar een schakel geworden...
Zodra we de mini hebben wil ik alleen maar de velgen veranderen want die zijn maar klein, ik denk dat het mooiste is om er van die 17" worst-velgen onder te doen, ik hoop dat dit gaat zonder te verlagen of krijgen we dan een terreinwagen?

Waarom heb ik hem nog niet?
De auto heeft een paar restyle deukjes, enkele kleine krassen en de achterbumper is aardig beschadigd dus de mini moet voor aflevering eerst nog goed onderhanden genomen worden en daarbij moet ie nog een beurt hebben en nog vanbinnen en buiten gereinigd worden. (klinkt allemaal vrij heftig maar het valt best mee maar ik ga altijd met een vergrootglas op een auto liggen... bij wijze van natuurlijk maar ik ben eerlijk best een zeikerd als het over auto's gaat....)
We hebben hem gekocht met 6 maanden bovaggarantie voor de zekerheid.
Rijden deed ie gisteren echt perfect, alleen bij het optrekken hoorde je soms een klein geluidje, echt heel zacht een soort "toek" geluid... is moeilijk te omschrijven.... schijnen bepaalde rubbers te zijn, alleen zo af en toe bij het overschakelen als je de koppeling los laat zeg maar, nou schakel ik ook nog niet echt netjes omdat ik automaat gewend ben,./.., maar dat geluidje is iets wat schijnbaar vaker voorkomt.... de verkoper heeft het wel verteld wat voor rubbers het zijn maar dat ben ik vergeten.
In iedergeval worden die rubbers nog vervangen.
Zodra ik de auto heb zal ik hem in de juiste rubriek laten zien.... nu gaat het wachten nog even duren maar ja... dat is gezonde spanning...

Groetjes Ciske.
JosCountrymanCooper
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd

02 jun 2012, 15:43

Klinkt erg goed zo, een Pepper White. Een Seven is een leuke uitvoering. Toch geen automaat geworden ?
""een hele gewone mini"" Een Mini is nooit gewoon !

Wij kijken uit naar de :Foto
Ciske
Nieuwsgierig
Nieuwsgierig

02 jun 2012, 16:17

Nee het is geen automaat geworden, ik had al van diverse mensen vernomen dat een automaat niet echt aan te raden is om te kopen maar ik moet zeggen dat gisteren bij het proefrijden het schakelen echt lekker ging dus gewoon weer even terug wennen aan het schakelen.
Ahhh de kleur is dus pepper white? ik wist het niet zo snel... raar maar waar maar ik was echt opzoek naar een witte mini... al zijn er nog zoveel mooie kleuren... toch de voorkeur voor wit, ik vind dat tegenwoordig erg mooi.
Zodra de auto hier is zal ik foto's maken en plaatsen.

Groetjes Ciske.

Terug naar “Who are U?”