Wilcoos R56 PW fJCW! -> R60...

Plaats hier de foto's en specs van je trots.
speedy
NMC Legend
NMC Legend

03 jun 2012, 12:07

Hele mooie pw 8) van harte :wink:
Dat die veel olie verbruikt en rookt met stevig optrekken is natuurlijk niet normaal en hoop dat je daar geen problemen mee krijgt.
Zorg dat je een goede garantie erbij krijgt :wink:
Van mij gebruikte eerder ook veel olie en rookte ook met stevig doortrekken maar sinds mijn nieuwe zuigers heb ik een heel laag olie verbruik en rookt die nooit ! dus goed en normaal is het absoluut niet.
speedy
NMC Legend
NMC Legend

03 jun 2012, 12:13

Oh en het laatste advies ... :roll:
Begin niet aan software tuning want je trapt hem dan zeker aan gort.
Wilcoos
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

03 jun 2012, 12:28

speedy schreef:Hele mooie pw 8) van harte :wink:
Dat die veel olie verbruikt en rookt met stevig optrekken is natuurlijk niet normaal en hoop dat je daar geen problemen mee krijgt.
Zorg dat je een goede garantie erbij krijgt :wink:
Van mij gebruikte eerder ook veel olie en rookte ook met stevig doortrekken maar sinds mijn nieuwe zuigers heb ik een heel laag olie verbruik en rookt die nooit ! dus goed en normaal is het absoluut niet.
Hij wordt volledig mini next, dus 2 jaar garantie. Heb je zelf de zuigers vervangen of is het geconstateerd bij de dealer?
Wilcoos
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

03 jun 2012, 12:30

speedy schreef:Oh en het laatste advies ... :roll:
Waarom zou je hem met software tuning aan gort trappen? Mijn eerste gedachte is dan dat de tuning niet goed is.
speedy
NMC Legend
NMC Legend

03 jun 2012, 12:35

Software tuning voor de turbo blokken is vragen om problemen en er zijn hier op het forum al voorbeelden genoeg van waaronder ik zelf :wink:
Gebruik de zoek functie even en lees de verschillende problemen zelf maar even.
Mijn zuigers zijn vervangen toen ik twee zuigers kapot had gereden en de auto niet meer voorruit wou.
Wilcoos
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

03 jun 2012, 12:46

Had jij verder nog wel technische aanpassingen gedaan?
Floor-is
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

03 jun 2012, 12:47

Wilcoos schreef:
speedy schreef:Oh en het laatste advies ... :roll:
Waarom zou je hem met software tuning aan gort trappen? Mijn eerste gedachte is dan dat de tuning niet goed is.
As je het toch wil doen: Evolve of 1320. Is gelijk een mooi ritje :D
GP0064 met KW's, Janspeed spruit met racecat. Optische aanpassingen.

Mijn vrouw rijdt een R53 DS met Cravenspeed CAI, PlayMini cat-back, JCW BBK (Tarox discs en blokken)
speedy
NMC Legend
NMC Legend

03 jun 2012, 12:49

Wilcoos schreef:Had jij verder nog wel technische aanpassingen gedaan?
Geen olie koeler als je dat bedoeld :wink:
Wilcoos
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

03 jun 2012, 12:51

Het zegt mij beide nog niets :wink: Maar wil toch eerst wat meer informatie op doen hier over. Momenteel beperkt mijn kennis zich nog maar tot de VAG wereld :P

Eerste instantie zal de focus qua mods dus op het uiterlijk gericht zijn, en het onderstel misschien als ik tegen iets leuks aanloop.

Rijd er hier iemand rond met de JCW carbon dakspoiler, ben op zoek naar goede foto's om te kijken of dit wat is. Lijkt mij mooi icm met de scoop.
Wilcoos
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

03 jun 2012, 12:53

speedy schreef:
Wilcoos schreef:Had jij verder nog wel technische aanpassingen gedaan?
Geen olie koeler als je dat bedoeld :wink:
Ook geen intercooler, spuitstuk/downpipe, nokkenassen?? :wink:

Het komt een beetje op mij over alsof het blokje met de JCW tuningkit al op zijn max zit, en zonder verdere technische aanpassingen niet helemaal goed zal gaan. Klopt dit een beetje?
speedy
NMC Legend
NMC Legend

03 jun 2012, 12:57

Heb wel andere downpipe en intercooler maar het probleem is dat de olie in het blok te heet word en een intercooler maakt dus geen verschil en een downpipe en nokkenas staat hier natuurlijk ook los van.
Wilcoos
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

03 jun 2012, 13:01

K, dus mijn eerste investering op dat vlak zou een goede oliekoeler moeten zijn. En misschien extra temp meters.

Maar zoals gezegd staat de software onderaan het lijstje, dus eerst andere leuke dingen :wink:

Hoor het graag als jullie nog wat in de aanbieding hebben :P
speedy
NMC Legend
NMC Legend

03 jun 2012, 13:02

Jcw spoilers zijn niet heel erg populair maar er rijden er wel een aantal mee :wink:
Als je bij google ff "jcw spoiler" in tikt zul je zien dat er genoeg voorbeelden bij afbeeldingen staan op een pw mini met zwart dak.
Kijk ook is naar een gp spoiler op een r56 want die is veel dikker als de jcw :wink:
speedy
NMC Legend
NMC Legend

03 jun 2012, 13:06

Wilcoos schreef:K, dus mijn eerste investering op dat vlak zou een goede oliekoeler moeten zijn. En misschien extra temp meters.

Maar zoals gezegd staat de software onderaan het lijstje, dus eerst andere leuke dingen :wink:

Als je nou eerst die dikke Asa's eronder knalt en een schroefset eronder doet dan is die al zo dik !
Wilcoos
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

03 jun 2012, 13:14

speedy schreef:
Wilcoos schreef:K, dus mijn eerste investering op dat vlak zou een goede oliekoeler moeten zijn. En misschien extra temp meters.

Als je nou eerst die dikke Asa's eronder knalt en een schroefset eronder doet dan is die al zo dik !
Zullen we beginnen met eerst de auto ophalen 8)

Maar goed plan! Gelijk een vraag over de velgen, die Asa's zien er redelijk breed uit met een behoorlijk laag ET, een spacer is dan waarschijnlijk overbodig als ik het goed gezien heb. Heb ik het goed dat er nu R112 onder zit, 7x17 met een ET van 45?
Dan komen die Asa's toch erg ver naar buiten, met veel kans op aanlopen?

Terug naar “Show your ride”