Shag's Pure Silver R53

Plaats hier de foto's en specs van je trots.
Shag
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

04 jun 2012, 12:09

of de pomp al eens vervangen is weet ik niet, zover ik uit de historie (heb alle facturen tot 40.000 km, daarvoor is ie in bezit geweest van een Duitser/BMW/MINI medewerker in München) kan afleiden niet. Is mij ook om het even, als ik alle verhalen hier en op buitenlandse fora lees is het een veelvoorkomend probleem.

Zal mij benieuwen hoe ze ermee omgaan. Een beetje importeur zal een tegemoetkoming bieden, ik zou uit nieuwsgierigheid dit ook kunnen voorleggen aan een deskundige en daarmee (het rapport) verhaal proberen te halen. Productaansprakelijkheid geldt tot 10 jaar na verkoop en mijn Mini is uit november 2002, dus in die zin heb ik (nog) wel een verhaal. Kan me haast niet voorstellen dat er géén sprake zal zijn van een gebrekkig product. Gaat me dan niet eens om het geld, wel om het principe. A) ben ik benieuwd hoe MINI NL hiermee om gaat e B) ben ik benieuwd in hoeverre ik m'n gelijk kan halen.
Woosh!
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:
Nederland

04 jun 2012, 12:22

Altijd op zoek naar gerechtigheid he jij! :mrgreen:

succes man, doet ff zeer uiteraard, maar daarna stuurt ie weer als een malle!! 8)
The Transporter - "Always on a mission.."

The exes:
- Subaru Forester 2.0XT AWD A/T (04/2003)
- Mazda MX-5 1.8i 16V Touring (05/2000)

The one that started it all...
- MINI One D (11/2009)
Afbeelding
Shag
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

04 jun 2012, 12:46

ghehe :lol:

Tja gerechtigheid.. ik ben vooral benieuwd naar de reactie van MINI NL. Ter vergelijking: in de USA is er voor dat probleem met de stekkertjes onder de stoel een coulance aangeboden tot X aantal miles/jaar. MINI NL heeft dit nooit gedaan. Geen groot probleem, wel vervelend. Dit pompje is daarentegen wel een nasty en gevaarlijk probleem. Ofwel je vliegt van de weg, ofwel je MINI fikt uit. Aan de ene kant verwacht ik een standaard reactie a la 'sorry, maar het is niet anders en we vinden het heel vervelend', aan de andere kant word ik wellicht positief verrast.. ook benieuwd of ze het probleem ontkennen (dat het bijna niet voor zou komen) of dat ze het erkennen en/of een escape inroepen (wenden tot MINI DLD bijv aangezien die daar is geleverd).

Nieuwsgierigheid = groot, als het zover is hier uiteraard de terugkoppeling 8)
Dennisvdh
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd
Contacteer:

04 jun 2012, 12:55

Aan MINI NL of KIS (Klanten informatie Service) van BMW heb je niks (2 negatieve ervaringen mee).. die zeggen dat je je moet wenden tot je dealer/verkoper. Maar als je een geïmporteerde auto hebt gaat dat al niet op.

Been there, done that, never again.. :roll:
Austin Mini '87, Mini Cooper '91, MINI Cooper '07
Muurstickers en muurteksten
henkietenk
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

04 jun 2012, 13:08

Ook al een keer hetzelfde euvel gehad. Pomp kapot en later toch nog mee naar de dealer gereden. Ontzettend zwaar sturen (werkt tegen) Heb toen ook om coulance gevraagd, maar niks hoor...........
WimS
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

04 jun 2012, 13:10

Arghh klote Sjaak , succes met het herstel
MCS 2004
Getzz
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

04 jun 2012, 13:36

Ai dat is balen zeg! Heb ik met mijn R53 ook een keer gehad dus ik weet hoe je je voelt haha. Brief schrijven zou ik pas later doen...ze moeten eerst mijn brief beantwoorden:p
Shag
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

04 jun 2012, 13:44

ja ach coulance reken ik niet op, gaat mij meer om de inhoudelijke reactie. Als ik geen reactie terug krijg (zal aangetekend versturen zodat ik zeker weet dat ie is aangekomen) slinger ik het gewoon op wat openbare media (bijv. de MINI NL facebook pagina) e.d. zodat ze wel moeten reageren. Dat het een import is maakt vooralsnog niet uit. Het klopt dat je je moet wenden tot de verkoper, mits tenzij productaansprakelijkheid. Wenden tot de verkoper moet alleen indien er sprake is van non-conformiteit. Mijn insteek hier zal zijn productaansprakelijkheid. 'probleem' is alleen dat ik niet echt gevolgschade heb, maar zoals aangegeven gaat het mij niet om het geld. Wel een goede inhoudelijke reactie. Zal mij benieuwen of en zoja wat ik terug krijg.

edit: kleine (maar belangrijke) correctie :P
Laatst gewijzigd door Shag op 04 jun 2012, 15:38, 1 keer totaal gewijzigd.
Adrenalin Junkie
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

04 jun 2012, 14:02

Zoals je schrijft is het gewoon echt een levensgevaarlijk probleem, en jij bent echt niet de 1e die het gehad heeft.
Volgens mij moet er eerst iemand doodgaan voordat ze met dit soort problemen een terugroep actie ondernemen...
Wordt waarschijnlijk gewoon weer een van het kastje naar muur stuur verhaal.

Maar misschien met jouw kennis dat je ergens terecht komt!
MINI COOPER S R53 pre-facelift
Afbeelding
Adrenalin Junkie
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

04 jun 2012, 14:07

Jaa maar in de USA zijn ze als de DOOOOD voor rechtzaken, hier in NL kunnen die bedrijven veel meer flikken...
MINI COOPER S R53 pre-facelift
Afbeelding
wall-e
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

04 jun 2012, 15:58

Is er eigenlijk een fix voor het stuurbekrachtigingspomp probleem, kan ik dit voorkomen/preventief vervangen?

Of zijn er inmiddels nieuwe apparaten die dit niet hebben?
Afbeelding
R53 Chili, Koni FSD coils, Eibach Springs, Milltek catback, 15% cravenspeed pully, BAR software custom, GRS intercooler, Full Aero, Zimmerman disks, Green Stuff pads, JCW Sparks, DaveF CAI, nice and shiny metal pedals,
Shag
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

05 jun 2012, 10:35

Niet dat ik weet... misschien iemand anders? Zou wel moeten mijns inziens.

Stekkertje blijkt helaas ook weggefikt/gesmolten te zijn, zal dan ook besteld moeten worden. Roy is er maar druk mee :lol:

Naar verwachting is ie morgenavond klaar.
mushrop
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

05 jun 2012, 11:54

mooi klote Sjaak. Gelukkig relatief goed afgelopen.

Wat gaat je dit geintje nu kosten?
MINI Dubman '07 PureSilver

So far: * JCW Recaro seats * JCW leather/alcantara steering wheel * carbon dashpanels * S frontbumper * JCW upper grill with chrome surroundings * chromeline undergrill * S fuel cap * Cobra Evo1 coilovers * Cooper S rear bumper * Cooper S exhaust * RH ZW1 17x8 front/17x8,5 rear * stage2 tuning BR performance 152pk/330Nm * open downpipe * Porsche diesel logo's * ekte fake Akrapovic uitlaattips *

To do: * wilwood brakes front * HardRace adjustable camberlinks * camberplates * powerflex draagarmrubbers * LED dagrijverlichting * M7 anti-mushroomingplates * Direnza Intercooler *

Project2 Performance www.facebook.com/project2performance

Afbeelding

Terug naar “Show your ride”