Gezellig!!!!
Oranje monster heeft alweer gelopen vanmiddag, dus we kunnen weer!!
Werner & Peter's BEC (oftewel l'orange)
- Hans
- Volledig MINI minded!
Bericht
Dus Werner, nee ik ben er niet bij op Zolder! Wel op 20-Juli want dan is Lotus on Track op Zolder, €175,- voor de hele dag tussen soortgenoten
En 3-8 zijn ze op Zandvoort!
Daarom NOOIT voor mij vrijrijden.nl wat een gekken rijden daar tussen!! Die vent in die Sierra denkt dat hij aan het racen is, hoorde op DF al meer klachten over hem en vervolgens rijd die gelijk maar even tegen de duurste auto van het veld aan!peter schreef:Zonde!! Maar daar kwam de troep dus vandaan...
Dus Werner, nee ik ben er niet bij op Zolder! Wel op 20-Juli want dan is Lotus on Track op Zolder, €175,- voor de hele dag tussen soortgenoten

- de_jeff
- Mod virus alert!
- Locatie: Uusimaa, Finland
Bericht
Wat een super vette machine is dat toch! Moet een genot zijn om in te sturen!
Is dat niet een enorme overkill aan koppel op de achterwielen? tail happy?
(ik bedoel gewicht en vermogen verhouding in combinatie met een motorfiets blok en versnellingsbak)
Ik kan me zo voorstellen dat als je dat zo 1 op 1 overzet dat je wel iets zwaarder bent, maar je nog steeds een ontzettende donut machine overhoudt
Is dat niet een enorme overkill aan koppel op de achterwielen? tail happy?
(ik bedoel gewicht en vermogen verhouding in combinatie met een motorfiets blok en versnellingsbak)
Ik kan me zo voorstellen dat als je dat zo 1 op 1 overzet dat je wel iets zwaarder bent, maar je nog steeds een ontzettende donut machine overhoudt

Its never to late to get yourself a MINI
- Peter
- Volledig MINI minded!
- Locatie: Roelofarendsveen
Bericht
Valt heel erg mee hoor of tegen net hoe je wilt.
Het is absoluut een geweldige machine om mee rond te gaan! Het sterke punt is het gewicht, niet het koppel/vermogen. Er reed gisteren een beetje geprepareerde Clio van 2003 ofzo mee en dat loopt op het rechte stuk gewoon net zo hard. Uiteindelijk hebben wij ook naar iets van 160PK en de luchtweerstand van een Seven schijnt verhoudingsgewijs enorm te zijn. De bochtsnelheden daarentegen zijn geweldig! Je kan superlaat remmen en je laat hem zo overal naartoe lopen in het bochtige gedeelte.
Het koppel is maar iets van 110Nm en zeker als je niet genoeg toeren maakt kan de auto zelfs vrij tam aanvoelen met accelereren. Totdat je in het juiste toerengebied zit want dan neemt ie weer behoorlijke stappen!!


Het is absoluut een geweldige machine om mee rond te gaan! Het sterke punt is het gewicht, niet het koppel/vermogen. Er reed gisteren een beetje geprepareerde Clio van 2003 ofzo mee en dat loopt op het rechte stuk gewoon net zo hard. Uiteindelijk hebben wij ook naar iets van 160PK en de luchtweerstand van een Seven schijnt verhoudingsgewijs enorm te zijn. De bochtsnelheden daarentegen zijn geweldig! Je kan superlaat remmen en je laat hem zo overal naartoe lopen in het bochtige gedeelte.
Het koppel is maar iets van 110Nm en zeker als je niet genoeg toeren maakt kan de auto zelfs vrij tam aanvoelen met accelereren. Totdat je in het juiste toerengebied zit want dan neemt ie weer behoorlijke stappen!!
- de_jeff
- Mod virus alert!
- Locatie: Uusimaa, Finland
Bericht
Ja idd net als bij de Vee's (ondanks het lagere vermogen in die auto's) moet je het dus vooral hebben van de bochten.
Kun je dat ding niet enorm hoog in de toeren janken? Bij de Vee's schakelen we het liefst bij 6500rpm (max 7000rpm) om het oude motortje wat te sparen.

Kun je dat ding niet enorm hoog in de toeren janken? Bij de Vee's schakelen we het liefst bij 6500rpm (max 7000rpm) om het oude motortje wat te sparen.
Its never to late to get yourself a MINI
- mini cabrio
- Volledig MINI minded!
Bericht
doet me weer denken aan wat je ooit tegen mij zei;
Als je denkt dat de kleppen en zuigers de motorkap uit komen knallen, moet je nog ff door gaan....

Blijf dit een geweldige wagen vinden
peter schreef:Klopt! Heerlijk toeren janken! Maximum vermogen heeft ie bij 10.500rpm.![]()

Als je denkt dat de kleppen en zuigers de motorkap uit komen knallen, moet je nog ff door gaan....




Blijf dit een geweldige wagen vinden


- mini cabrio
- Volledig MINI minded!
- Peter
- Volledig MINI minded!
- Locatie: Roelofarendsveen
Bericht
En jawel, we zijn er gisteren weer op uit geweest! Dit keer op het circuit van Zolder gereden. Was voor mij de eerste keer dat ik op een ander circuit dan Zandvoort heb gereden. Was heel erg gaaf!!
Aktie begint pas bij 6:30 minuten en bij 17:00 minuten in de bocht linksaf aan het einde van de pitsmuur zie je 2x een overstuurmomentje. Maar aangezien ik totale controle had
Was er niets aan de hand
Om de één of andere reden begon de GoPro lens alleen een beetje te beslaan.
Aktie begint pas bij 6:30 minuten en bij 17:00 minuten in de bocht linksaf aan het einde van de pitsmuur zie je 2x een overstuurmomentje. Maar aangezien ik totale controle had


Om de één of andere reden begon de GoPro lens alleen een beetje te beslaan.
- Miniboard
- Volledig MINI minded!
Bericht
Leuk filmpje zo onbewerkt... geeft meteen een goede indruk van de 'before' en 'after' fase na een paar racerondjes. Werner op eind aan sleutelen ;-).
Je zag bij jou duidelijk de progressie naarmate je het circuit leerde kennen!! En wat is dat geluid van lekker doorschakelen toch verslavend!!
Je zag bij jou duidelijk de progressie naarmate je het circuit leerde kennen!! En wat is dat geluid van lekker doorschakelen toch verslavend!!
Audi TT 2,0 TFSI, Quattro, Proline, S-line, S-Tronic, Alcantara-leer, Dual Milltek uitlaat 2x 100 mm, 19"x 9J (orginele) RS4-velgen Titaanoptiek, Dunlops Sport Maxx GT 255/35
Onze sponsors