Morgen MINI ophalen, iemand nog tips

De 1e generatie waar het allemaal mee begon in 2001
Ciske
Nieuwsgierig
Nieuwsgierig

Morgen MINI ophalen, iemand nog tips

14 jun 2012, 16:02

Morgenmiddag kunnen we eindelijk onze mini ophalen.
Twee weken geleden gekocht maar omdat er best wat mankementjes aan zaten koste het nog wat werkdagen om de mini in orde te maken.
In mijn voorsteltopic heb ik al verteld wat voor mini het is maar nu hier ook nog maar even in het kort...

Mini one uitvoering seven van bouwjaar 2006, kleur creme en met een kilometerstand van 123.000 km.

Tijdens de proefrit hoorde ik soms bij het overschakelen een heel klein geluidje, een heel zacht tikje van de voorzijde afkomen, na de proefrit heb ik dat gemeld en heb toen met de verkoper van het bedrijf nog een rondje gereden en toen hoorde we het maar een enkele keer, ja dat is altijd... het zelfde als met kiespijn... op de dag dat je naar de tandarts gaat voel je niets...
De verkoper wist wat het was en had het over stabilisatorrubbers of zoiets, (wij hebben er geen verstand van) en die zou hij dan ook laten vervangen, is inmiddels ook gebeurd dus ik hoop dat ik morgen dat geluidje niet meer hoor.

Tijdens de proefrit is mij verder niets vreemds opgevallen, de auto deed het heerlijk, schakelde perfect dus toen moesten we het nog over het uiterlijk hebben.
De auto had rondom wat kleine parkeerdeukjes en de achterbumper was redelijk beschadigd en op het kleine voorschermpje bij de 7 van seven zat een kras en als laatste aan de voorzijde wat steenslag wat normaal is voor een auto met die kilometerstand.
De deukjes zijn allemaal inmiddels verwijderd, de kras is door middel van spotrepair verwijderd, de achterbumper is compleet gespoten, de verkoper heeft mij gemaild dat ook dit perfect gedaan is, ook de steenslag is verwijderd.

Tja bij zo'n proefrit en het maken van vele afspraken alvorens tot de koop over te gaan ga ik achteraf als je thuis bent in die twee weken nog na zitten denken wat ik vergeten ben te controleren....
Bv ik heb het oliepeil niet gechecked... stom misschien, kan gebeuren, er zit een navigatie in... van becker, dus gewoon zo'n radio met navi erop.... horen daar eigenlijk cd's bij? stel ik ontkoppel de accu... zit er dan een code bij de radio zodat ik de radio weer werkend kan maken....
Dan ben ik ook nog vergeten in de onderhoudsboekjes te kijken, binnen heb ik het daar nog wel over gehad met het opmaken van het contract en de verkoper vertelde mij dat alles er netjes bijzit en dat de boekjes keurig bijgehouden zijn, ook dat moet ik morgen controleren want dat was er toen niet meer van gekomen.
Gelukkig heb ik nog niets betaald, als de auto morgen volledig aan mijn wensen voldoet hoef ik pas te betalen dus ik heb nu een lijstje bij met alle punten die ik controleren moet, ik moet dat gewoon meenemen want doe ik dat niet dan vergeet ik de helft, zo gaat dat gewoon als je met andere in gesprek bent en de auto bekijkt.
Ook zorgt het bedrijf dat de mini morgen binnen staat onder de TL-verlichting dus ik kan hem gelukkig helemaal goed bekijken.

De auto is gekocht met een half jaar garantie, bovaggarantie dus dat is wel fijn, misschien is er hier nog iemand die mij of beter gezegd ons nog wat tips mee kunnen geven zodat wij morgen zonder zorgen de auto kopen kunnen, misschien kort dag dat ik dit vraag maar hoe dichter dat ik bij morgen kom hoe onzekerder ik word.... om eerlijk te zijn heb ik vanacht er al niet van geslapen,... hoe komt dat nou... tja ik heb ooit al eens wat slechte ervaringen gehad dus vandaar.
Dat is natuurlijk erg jammer want ik moet ook eerlijk zijn dat het bedrijf al onze wensen precies nakomt tot nu toe...

Bedankt voor het eventuele meedenken... met een beetje schaamte voor wat ik vergeten ben te controleren/vragen tijdens het kopen :oops: ...
MvGroeten Ciske de onzekere..
Peter
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

14 jun 2012, 16:38

Niet teveel zorgen maken en gewoon lekker genieten!

Je hebt een half jaar goede garantie dus als er iets toch niet helemaal in orde is dan heb je nog ruimschoots de gelegenheid om er mee terug te gaan.

Je kan het beste een paar weken lekker gaan rijden en als er in die periode enkele aandachtspuntjes zijn opgevallen 1x een afspraak maken om alles te laten verhelpen.

Veel plezier!!
Anto
Be Mini
Be Mini

14 jun 2012, 16:40

ik had ook die onzekerheid als ik de cooper van 2002 kocht enkele maanden geleden , en hout vasthouden : tot nu toe lucht en interieurfilter verwisseld en volgende week bougies en airocheck en een lager achteraan ( dat wist ik ) . Als het daar bij blijft . Succes ermee.
Kwiepz
Nieuwsgierig
Nieuwsgierig

14 jun 2012, 16:43

Idd gewoon lekker genieten. En omdat je toch bovag hebt, dingen opschrijven waarvan je denkt dat is toch niet helemaal goed. En dan over 2 maandjes terug gaan die dingen laten maken. En dan net voordat je bovaf afloopt weer een keer zon lijstje afgeven :)

Zo doe ik dat ook :D
Ciske
Nieuwsgierig
Nieuwsgierig

14 jun 2012, 17:32

Jullie hebben helemaal gelijk... misschien diep in mezelf wist ik al wat ik moet doen... maar ik ben gewoon erg onzeker. Wist ik daar maar wat op... :D maar ja... morgen gewoon genieten van het ophalen van de auto, onze andere auto had ook een half jaar bovaggarantie en die hebben we twee keer nodig gehad nu in 5 maanden, we gaan met die auto nu onze laatste maand van de garantie in maar die heeft al ons vertrouwen al gewonnen... nu deze nog.

Het gekke is gewoon dat ik twee weken geleden toen we naar huis reden ik een super goed gevoel bij de auto had maar ik heb dat dus altijd, hoe langer het gaat duren hoe meer ik ga nadenken en jawel... hoe gekker ik me maak, daarbij nog eens collega's die je dan niet slim vinden als je bv vergeten bent de boekjes te controleren enzo.. afijn... zo gaat dat... bedankt voor jullie antwoorden, morgen zal ik in de juiste topic foto's plaatsen... als het niet morgen is dan toch zeker dit weekend.... daarna zoeken naar andere velgen,

MvGroeten Ciske.
Kwiepz
Nieuwsgierig
Nieuwsgierig

14 jun 2012, 19:27

Zodra je in je mini zit zijn al je zorgen weg...... Totdat er wat mis gaat en je flink tekeer kunt gaan tegen de verkoper :D :mrgreen:
Evomini
Enthousiast
Enthousiast

14 jun 2012, 19:52

Becker is een heerlijke radio. Heb m zelf ook. Als de accu los gaat vraagt hij idd om een code. De code staat op een soort creditcard-achtig pasje van Becker vaak.

Mocht men die niet hebben dan kun je online op sommige forums vragen wat de code is a.d.h.v. het serienummer op de radio, mocht het nodig zijn.
Ciske
Nieuwsgierig
Nieuwsgierig

14 jun 2012, 20:58

Bedankt allemaal, gaat morgen zeker goed komen... en @Evomini ik zal morgen zeker letten of er zo'n kaart bij is met een code.

Terug naar “MINI R50 (One/Cooper), R52 (Cabrio), R53 (Cooper S)”