Ehm.... fireballed.com This Account Has Been Suspended
Getunede (optisch) Mini's topic
- BMX
- Volledig MINI minded!

- Contacteer:
Bericht
Je druk wordt idd iets minder maar kan er in dit geval voor zorgen dat de swirl of tumble van de luchtstroom wordt versterkt. Vooral door de bocht die wordt gemaakt. De luchtstroom wordt daarmee hoger zonder veel warmer te worden. De vullingsgraad kan daarmee verder verhoogd worden. meer vulling = meer boem = meer vermogen
Lees net in het ICE-handbook dat je de swirl en tumble zelfs tijdens gebruik zou kunnen reguleren.. Dan zal de motor altijd het meest efficient presteren.. dit is echter meer voor straatgebruik nuttig dan racerij (laagste verbruik).
Miss wilde ze het inlaattraject verlengen?Daveke schreef:Is die standaard niet veel mooier uit te frezen en te gebruiken dan zo'n zelfbouw lasding?
Ik bedoel, ziet er allemaal wel mooi uit, maar ik geloof dat je met het standaard inlaatspruitstuk echt geen slechte zaak doet..
Je druk wordt idd iets minder maar kan er in dit geval voor zorgen dat de swirl of tumble van de luchtstroom wordt versterkt. Vooral door de bocht die wordt gemaakt. De luchtstroom wordt daarmee hoger zonder veel warmer te worden. De vullingsgraad kan daarmee verder verhoogd worden. meer vulling = meer boem = meer vermogen
Lees net in het ICE-handbook dat je de swirl en tumble zelfs tijdens gebruik zou kunnen reguleren.. Dan zal de motor altijd het meest efficient presteren.. dit is echter meer voor straatgebruik nuttig dan racerij (laagste verbruik).
MINI F57 JCW | middendemper-delete | BC-racing coilovers | 18x8 ET35 wheels | Loading...
MINI R56S | JCW-trim | H&R veren | einddemper delete? | Vriendin editie
Triumph Street Triple R 675cc | Leovince titanium exhaust (no dB-killer
) | bar-end mirrors
MINI R57S | FJCW catback | Moeders editie
- BMX
- Volledig MINI minded!

- Contacteer:
Bericht
Dat staat er niet bij
hahaha
Maar de lengte van het inlaattraject en de swirls kunnen veel effect hebben!
Op een 50cc blokje op school kon je door inlaat te varieren 20% koppel xtra 'vinden' en 35% xtra vermogen.
Met een aanpassing van swirl en/of tumble moet je veel testen. Is niet goed te berekenen. Ik denk dat er te weinig te behalen is voor een één-stuks voertuig.
Dit is een punt waar veel op wordt behaald met het downsizen van tegenwoordig. Fiat's nieuwe motoren maken hier veel gebruik van.
Maar de lengte van het inlaattraject en de swirls kunnen veel effect hebben!
Op een 50cc blokje op school kon je door inlaat te varieren 20% koppel xtra 'vinden' en 35% xtra vermogen.
Met een aanpassing van swirl en/of tumble moet je veel testen. Is niet goed te berekenen. Ik denk dat er te weinig te behalen is voor een één-stuks voertuig.
Dit is een punt waar veel op wordt behaald met het downsizen van tegenwoordig. Fiat's nieuwe motoren maken hier veel gebruik van.
MINI F57 JCW | middendemper-delete | BC-racing coilovers | 18x8 ET35 wheels | Loading...
) | bar-end mirrors
- Ragnar
- Volledig MINI minded!

- Contacteer:
- MartijnGizmo
- Volledig MINI minded!

Bericht
Joh, da's Ducks natuurlijk!
http://www.newminiclub.nl/forum/viewtopic.php?t=9628

De nieuwe zijn nog niet voorbij het Photoshop-stadium volgens mij...Ragnar schreef:nog met oude wieltjes..
Onze sponsors