damn WJ mooi zuur weer, stel faalhazen bij carglass.. verder inderdaad wat Floris zegt, als ze het niet voor elkaar krijgen moeten ze maar minstens een net zo waardig alternatief bieden, nog beter ter compensatie een hele dikke JCW!
Nou, na 2 ritjes met 2 verschillende monteurs hoorden ze eindelijk het geluid dat ik ook hoorde..
hier en daar de snelheidslimiet wat overschreden, maar ze moesten het dan maar horen.
terug in de garage van Carglass heeft een senior monteur de ruit aan wat testen onderworpen om te zien of de ruit zelf eigenlijk wel goed zit en die kwam erachter dat er in de rechtbovenhoek een lek zat in de kit. De lucht die hij er van binnenuit tegenaan blies ging er zo langs en er kwam een geweldig hard gefluit van m'n MINI af..
de oorzaak is dus gevonden. Nu zijn ze de ruit aan het vervangen, dus ik ben benieuwd of ze het nu wel goed doen....
Die laatste foto is eigenlijk wel heel cool, want die is samengesteld uit twee foto's..
Frank had een paar extra flitsers meegenomen.
Als je goed kijkt zie je dat onder andere het interieur helemaal verlicht is.
Hij heeft hiervoor een flitser op de camera gezet, twee naast de MINI die schuin op de zijkant mikten en eentje erin.
Toen heeft hij een foto gemaakt waarbij alle flitsers meededen en daarna de twee flitsers die ernaast stonden weggehaald en een foto gemaakt zonder flitsers..
Die twee foto's heeft hij in elkaar geshopt, waardoor de MINI heel gaaf naar voren komt
Zo, weer even afstoffen hier... moest wel ff zoeken..
zojuist ben ik langs de dealer geweest, want vrijdag avond bij het opdraaien van de N11 bij Alphen a/d Rijn, zakte ineens mijn rechter koplamp naar beneden.. heel vaag, maar het binnenste deel waar de reflectie vandaan komt staat nu naar beneden gericht. Dus ik kwam vrolijk vragen of ze even naar het "luie oog" van mijn MINI wilden kijken
Omdat ik laatst al eens m'n MINI 3 dagen achter moest laten omdat ik regelmatig last heb van vermogensverlies bij optrekken, heb ik nu gevraagd of ze hem nog een keer uit wilden lezen.
Ze konden toen niks vinden en vroeg of ik langs wilde komen als het nog steeds was en ze dan konden kijken of er nieuwe motorstoringen zijn (ik heb overigens daar nog nooit iets van in m'n beeld gezien, maar ze zitten wel in de computer..)
Afijn, zo gezegd zo gedaan, ze gingen het nog een keer bekijken en na 2 uurtjes kwamen ze terug met een wel wat beangstigend verhaal;
Het blijkt dat de turbo en turbodrukregelaar niet goed functioneren.
Schijnbaar moeten die in een drukgebied van 0-95% werken en de mijne werken in een gebied van 10-90%. Geen groot verschil, maar het verklaart het vermogensverlies..
nu is enkel nog de vraag of ze dit ergens aan af gaan leiden of niet..
Inmiddels gaan ze de leasemij vragen of ze dit kunnen fixen en bellen ze me voor een afspraak.
Kort gezegd houd het in dat ik een nieuwe turbo unit nodig heb en heb ze daarom ook meteen gevraagd of ze die niet kunnen upgraden