Sierlijst van dak naar deur niet okee?

De 1e generatie waar het allemaal mee begon in 2001
Ciske
Nieuwsgierig
Nieuwsgierig

Sierlijst van dak naar deur niet okee?

22 jun 2012, 08:38

Beste mini liefhebbers, na m'n eerste weekje mini rijden heb ik nog maar weinig te klagen, ja dat ik m'n apk-papieren niet heb en de radiocode nog steeds niet gehad heb, dat zegt meer over de garage waar ik de auto gekocht heb dan de auto zelf, de code van de radio is via de bmw-dealer in behandeling maar naar de apk-papieren kan ik fluiten want die hebben hun ook niet, de (bovag) garage heeft als oplossing om de webpagina van de RDW uit te printen waar op staat dat de mini gekeurd is tot november 2013.... iets wat ik geen oplossing vind maar ja... wie ben ik hé... iemand die betaald heeft.... en schijnbaar is het helemaal geen probleem als je die papieren niet hebt?? is dat wel zo??... hoe meer ik erover nadenk hoe misselijker ik er van ga worden... en misschien ben ik ook wel een zeikerd ook... :lol:

Voor de rest rijdt de mini helemaal goed, zonder bijgeluiden of wat dan ook dus ik zeur voor de rest niet over de auto.
Hij ziet er ook erg mooi uit, de onderhoudshistorie klopt ook dus jippie zeg maar...
Gisteren heb ik de auto nog eens gewassen en toen zag ik dat aan de bestuurderskant de sierlijst van het dak naar de deur/voorscherm niet past aan de onderkant, ik denk dat het gewoon een verkeerde is. zie de foto van de sierlijst, ik neem aan dat aan de bestuurderskant het even mooi moet aansluiten als bij de bijrijderskant.
Zie hier de foto's, zijn deze lijsten te koop ergens? , zodat ik de goede erop kan zetten aan de bestuurderskant? ik ga er maar zelf achteraan want dit zal niet onder de bovaggarantie vallen neem ik aan, ik had dat van te voren moeten zien... niet opgevallen, maar ik erger me er wel aan.
En hij sluit trouwens bij het dak wel goed aan dus ik denk echt dat het een verkeerde is.
Oja en is zo'n lijst makkelijk te demonteren en te monteren, waar zou ik deze kunnen kopen, iemand een goed adres toevallig?
Mijn dank is alzovast groot.
(foto´s om het goed te zien even op groot clicken....) 2e foto is de bijrijderskant die klopt.

Groetjes Ciske.

Afbeelding
Afbeelding
Laatst gewijzigd door Ciske op 22 jun 2012, 08:48, 1 keer totaal gewijzigd.
Marcel Always Open
Cabrio-King

22 jun 2012, 08:43

- Gewoon bij de dealer kopen

- Bij demonteren breken de clipjes meestal af dus moet je altijd een nieuwe monteren als je een nieuwe voorruit laat plaatsen. Hier wordt (helaas) vaak op bezuinigd door "beunhazen" garages.

- Ik denk dat een beunhaas bij jouw auto de voorruit verving en toch de gebroken lijst toch (met grof geweld) weer terug heeft geplaatst. Je zou wel kunnen tegenkomen dat er ontzettend veel lijm / kit is gebruikt.

- Verkeerd geplaatste raamlijsten gaan fluiten bij hogere snelheden en dat is super-irritant.
Gr, Marcel
Why straight when you can corner?
"The UJ flag and the chrome add another 100HP"
Ciske
Nieuwsgierig
Nieuwsgierig

22 jun 2012, 08:51

Hee Marcel, bedankt voor jou snelle antwoord, ik zou er niet van staan te kijken dat zoiets gebeurd is maar het lijkt ook een andere lijst te zijn, de onderkant is recht ten opzichte van de ronding aan de andere kant,zie foto, of zie ik dat verkeerd?

Groetjes Ciske.
Afbeelding
speedy
NMC Legend
NMC Legend

22 jun 2012, 08:57

lijst is van een r56 mini zo te zien :s
nieuwe is 35 euro dacht ik :wink: en idd gelijk nieuwe clips bestellen.
apk papieren moet je officieel wel hebben en geen kopie of wat dan ook :wink: apk papieren kun je opnieuw aanvragen maar zijn wel kosten aan verbonden.
speedy
NMC Legend
NMC Legend

22 jun 2012, 08:58

Afbeelding
speedy
NMC Legend
NMC Legend

22 jun 2012, 09:01

lijst zit met clips vast en bij de r50/53 ook nog twee of 3 schroefjes achter het deurrubber :wink: dus eerst ff goed kijken voordat je begint te trekken :mrgreen:
Ciske
Nieuwsgierig
Nieuwsgierig

22 jun 2012, 09:12

Zo, kijk dat zijn nog eens antwoorden, bedankt allemaal, ik zal vandaag naar Roosendaal gaan want daar zit volgens mij een mini/dealer, zal zo eerst nog eens kijken, hopelijk hebben ze zo´n lijst op voorraad, en gaat me dit zelf lukken want ik heb zoiets natuurlijk nog nooit gedaan.
Raar toch dat zo´n lijst van een R56 op een R50 zit, ik zeg al, de auto rijd erg fijn, voor de rest niets op aan te merken maar dit zijn toch wel rare dingen, hopelijk heb ik geen miskoop gedaan,...

Over de apk papieren, ik ga denk ik vandaag maar eens de bovag bellen om te vragen of ik de garage kan verplichten om mij aan deze papieren te helpen want ik vind het gewoon niet kloppen dat ik die niet heb.

Groetjes Ciske.
speedy
NMC Legend
NMC Legend

22 jun 2012, 09:16

papieren horen gewoon bij de verkoop ! dus garage moet het maar regelen :wink:
die lijst eraf gaat je echt wel lukken want stelt niets voor :wink:
maar zou mij niets verbazen als de garage die deze lijst heeft geplaatst ook nog wat kit heeft gebruikt :roll:
MCS
Mod virus alert!
Mod virus alert!

22 jun 2012, 09:44

X2 :o

De garage verplichten om de APK papieren erbij te leveren, hoort immers bij de verkoop. Succes ermee.

Groetn MCS :mrgreen:
Ciske
Nieuwsgierig
Nieuwsgierig

22 jun 2012, 10:08

Heren.., ik heb net het volgende gevonden, ik kan bij de rdw in bv roosendaal voor 15 euro een nieuw keuringsrapport aanvragen, ik moet dan de kentekenpapieren van de auto meenemen.
Ik ga daar zometeen even langs en daarna langs de dealer voor die lijst met de benodigde clipjes...

Ik heb het volgende even doorgemaild naar de verkoper van de garage incl dezelfde foto´s als die ik hier geplaatst heb... ik ben benieuwd of ik antwoord krijg anders bel ik even na het weekend....

Goedemorgen XXXXXX,

Via het miniforum en ook door wat te googlen ben ik wat wijzer geworden over de keuringspapieren, via google heb ik dit gevonden::

Als u uw APK-keuringsrapport kwijt bent, kunt u bij een RDW-keuringsstation of bij de klantenbalies van de RDW in Veendam en Zoetermeer tegen betaling een duplicaat keuringsrapport verkrijgen. Dit kan alleen als uw voertuig APK goedgekeurd was. Een afspraak maken is niet nodig. U moet hierbij wel het Voertuigbewijs overleggen. De kosten van een duplicaat APK-keuringsrapport bedragen € 15,00. Meer info: RDW

Aangezien er in Roosendaal een RDW-keuringsstation zit ga ik daar gewoon een nieuw APK-keuringsrapport aanvragen, ik wil gewoon graag alle documenten in orde hebben.

De code van de radio kan ik eventueel ook via een website opvragen als dat via de bmw dealer niet gaat lukken, tenminste ik ga er vanuit dat het voor hen niet makkelijk is want anders hadden ze hem al gehad, kan jij niets aan doen.

Ook ga ik vandaag naar de mini-dealer want de sierlijst, de brede zwarte lijst van het raam naar het spatscherm is de verkeerde, de sierlijst past ook niet , volgens het mini-forum is deze van een R56 mini ?? die er nu op zit, er zit een open ruimte tussen van dik 1,5 tot 2cm.... zie de foto... foto 1 met de rode circel is de kant met de verkeerde lijst, foto 2 is de bijrijderskant met de juiste lijst....
Ik ga bij de mini/bmw-dealer de juiste sierlijst bestellen inclusief de bevestigingsclips omdat dit er niet uitziet en het ook een lichte windruis met zich meeneemt, dat jij dat trouwens niet gemerkt hebt????

Voor de rest is de mini naar de zin, ik vind natuurlijk enkele dingen jammer, dat van de apk papieren , kijk een kopie van de website zelf gaat gewoon niet werken, ik wil gewoon de juiste documenten hebben.

Mijn vraag is of je mij tegemoet wil komen met de kosten.....???????
Dat van de sierlijst bij het raam naar het dak daar weet ik de kosten nog niet van,ik krijg bij de dealer natuurlijk gewoon netjes een factuur van wat het gaat kosten.
De kosten bij de RDW zullen ook niet te gek zijn, volgens de website 15 euro...
ik hoop van je te lezen of te horen voor het weekend...

BTW, ik heb jullie bedrijf geen enkele keer bij naam genoemd op het mini-forum, ik heb geen zin om jullie zwart te maken, daar heb ik zelf geen baad bij en zo zit ik ook niet in elkaar en er is in principe ook nog niet iets verkeerd gelopen, okee dat van de apk papieren... maar daar is dus een oplossing voor.

Groeten uit brabant,
Met mijn naam eronder )oja, normaal praat ik altijd in U inplaats van jij maar de verkoper wilde niet met u aangesproken worden... :D

Groetjes Ciske.
speedy
NMC Legend
NMC Legend

22 jun 2012, 10:14

Voor die paar tientjes zal die echt niet moeilijk doen :wink:
Ciske
Nieuwsgierig
Nieuwsgierig

22 jun 2012, 11:51

Ik kom net van de RDW en de dealer vandaan, heb een nieuw keuringsrapport voor 15 euro kunnen kopen.
Bij de dealer hebben ze even gekeken naar de sierlijst en inderdaad deze is van een R56 en is dus verkeerd.
Ze hebben een nieuwe besteld inclusief montagesetje, de lijst zelf kost 43 euro en het montagesetje incl vormlijst kost iets van 7 euro, ik denk ex-btw, het setje komt aanstaande dinsdag binnen en dan maar hopen dat me dit gaat lukken...... :s

Ik had net een mailtje terug van de garage dat ze de kosten van het APK-rapport betalen en hij kon de foto's niet inzien dus dat kon hij niet beoordelen, ik heb hem nu de online linkjes gemaild zodat hij ze in kan zien dus ik hoop dat hij dat ook wil vergoeden....

Groetjes Ciske.
MartijnGizmo
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

22 jun 2012, 12:15

Die lijst heb ik gisteren zelf vervangen, kost inderdaad €30-40 en is zo gedaan. Als je het deurrubber voorzichtig lostrekt aan de voorkant, zie je 4 kruiskopschroeven zitten. Die eruit draaien, en dan trek je de lijst er zo af...

Afbeelding
New A-Pillar Cover by MartijnKoevoets, on Flickr

Ik heb het (grotendeels vergane) stripje eronder ook meteen vervangen.
Ciske
Nieuwsgierig
Nieuwsgierig

22 jun 2012, 13:00

Wow dat ziet er interessant uit MartijnGizmo, bedankt voor de foto,dat stripje waar jij het over hebt zal wel de "vormingslijst" zijn waar de dealer het over had, die heb ik ook meteen meebesteld, ik heb de tekening mee kunnen bekijken bij de dealer op de computer en heb alle benodigdheden mee besteld dus ik hoop dat het dinsdag goed gaat komen en dat er natuurlijk geen of niet al te veel kit onder gestopt is omdat het een verkeerde lijst is.. ik zal wanneer ik het vervang meteen wat foto's (ik hoop handige foto's :D ) nemen om hier te plaatsen.

Groetjes Ciske.
Ciske
Nieuwsgierig
Nieuwsgierig

22 jun 2012, 16:59

Het garagebedrijf waar de auto gekocht is heeft net toegezegd de onderdelen ook te betalen dus dat is netjes, het keuringsrapport heb ik nu ook dus ik ben helemaal gelukkig (hopelijk ben ik dat volgende week ook...als de montage gelukt is).

Groetjes Ciske.

Terug naar “MINI R50 (One/Cooper), R52 (Cabrio), R53 (Cooper S)”