Als ik een flink stuk met de mini rijdt, springt na een tijdje het lampje van de bandenspanning aan.
Heb geen RF banden en had dit ook al eens met de 18 inch..
Ook nu met de Falkens die getrokken staan springt na pakweg 15-20 minuten snelweg het controle lampje aan.
Wat is de juiste spanning voor getrokken 205-40-17 banden op een 8.5 J velg. (spanning staat op 2.4 nu)
Wat kan de oorzaak zijn van de melding of is 2.4 te laag
En hoe wordt de meting gedaan van de bandenspanning ??
Als ik het contact uitzet en weer start is het even weg.
Bandenspanningslampje / Run flat (en ABS) lampje brand
- speedy
- NMC Legend
Bericht
Je moet de spanning ff resetten
knopje voor je handrem een aantal seconden inhouden als je stilstaat
Als jij hem reset bij 2,4 ( wat prima is ) dan geeft die de melding wanneer die behoorlijk onder de 2,4 zit
Na velgen wissel krijg je altijd een melding dus gewoon ff resetten.

Als jij hem reset bij 2,4 ( wat prima is ) dan geeft die de melding wanneer die behoorlijk onder de 2,4 zit

Na velgen wissel krijg je altijd een melding dus gewoon ff resetten.
- Marcel Always Open
- Cabrio-King
Bericht
De meting wordt gedaan n.a.v. het aantal omwentelingen per wiel tijdens rijden. Als er een wiel duidelijk afwijkt van de andere drie, (meer omwentelingen per minuut) moet dat wiel een lagere spanning hebben. Naar zeggen kan dit systeem lekke/zachte banden detecteren vanaf een verschil van 0.5 bar.
(als extreem voorbeeld) Als je al je banden oppompt tot dezelfde druk van slechts 1.5 bar, zal het lampje niet aangaan .
Tijdens resetten altijd stilstaan!
(als extreem voorbeeld) Als je al je banden oppompt tot dezelfde druk van slechts 1.5 bar, zal het lampje niet aangaan .
Gr, Marcel
Why straight when you can corner?
"The UJ flag and the chrome add another 100HP"
- minicooper 2002
- Leerling Mini lid
Bericht
waarschuwingslampje bandenpech
hallo ik had een vraag er brand sinds vandaag het lampje van bandenpech continue brandt ie maar de banden zijn gewoon goed alles nagekeken heb 17inch velgen eronder heeft iemand hier ervaring mee moet ik gewoon naar de dealer gaan om te laten resseten
mijn vriendin en ik hebben samen voor het eerst een mini cooper aangeschaft en hij rijdt super
- mini7benno
- Volledig MINI minded!
Bericht
Kan je zelf doen.
Kijk even in het instructie boekje.
Verschilt per type
Volgens mij voor r50/52/53 knopje ingedrukt houden
R55/56 via boordcomputer.
Suc6
Kijk even in het instructie boekje.
Verschilt per type
Volgens mij voor r50/52/53 knopje ingedrukt houden
R55/56 via boordcomputer.
Suc6
- MartijnGizmo
- Volledig MINI minded!
Bericht
Yep, zorgen dat je banden op gelijke spanning zijn en dan idd het knopje bij de handrem ingedrukt houden!
- minicooper 2002
- Leerling Mini lid
Bericht
waarschuwingslampje
heb ik al gedaan werkt niet
mijn vriendin en ik hebben samen voor het eerst een mini cooper aangeschaft en hij rijdt super
- MrSmith
- Be Mini
Bericht
Re: waarschuwingslampje
Ik heb het al vaker gedaan, onder je handrem heb je een knopje met de zelfde teken als die brand.. Die ingedrukt houden voor een langere tijd.. Deze gaat dan uit..minicooper 2002 schreef:heb ik al gedaan werkt niet
- Mini-Cooper
- Mod virus alert!
Bericht
Hoe werkt dit systeem eigenlijk?
Sensors in de ventielen? Ik heb nog nooit een melding gehad, terwijl ik wel al met
te weinig druk in de banden rondreed?
Niet dat als ik dadelijk de velgen verkoop, nieuwe sensors kan gaan halen !
Sensors in de ventielen? Ik heb nog nooit een melding gehad, terwijl ik wel al met
te weinig druk in de banden rondreed?
Niet dat als ik dadelijk de velgen verkoop, nieuwe sensors kan gaan halen !
- Cannuccia
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
Bericht
Marcel Always Open schreef:De meting wordt gedaan n.a.v. het aantal omwentelingen per wiel tijdens rijden. Als er een wiel duidelijk afwijkt van de andere drie, (meer omwentelingen per minuut) moet dat wiel een lagere spanning hebben. Naar zeggen kan dit systeem lekke/zachte banden detecteren vanaf een verschil van 0.5 bar.
MINI F56 Cooper Iced Chocolate ~ KW V1 ~ Speedline Marmora 18x8 ET45
Justa Cooper

Vorige projecten:
~ De Cabbie ~ De Dubman ~ De AB R50 ~ De eerste ~
Justa Cooper

Vorige projecten:
~ De Cabbie ~ De Dubman ~ De AB R50 ~ De eerste ~
- Mini-Cooper
- Mod virus alert!
Bericht
Ja, snap wat je bedoelt.
Maar ik heb de hele topic gelezen.
Maar ik heb al rondgereden met in de banden meer verschil als 0.5 bar, en geen melding.
Vandaar dat ik vraag of de sensors in de ventielen zitten bij dit systeem zoals bv bij volvo het geval is.
Misschien zitten die niet in mijn velgen?? Want als ik wissel naar de winterbanden. krijg ik ook geen melding...
Maar ik heb de hele topic gelezen.
Maar ik heb al rondgereden met in de banden meer verschil als 0.5 bar, en geen melding.
Vandaar dat ik vraag of de sensors in de ventielen zitten bij dit systeem zoals bv bij volvo het geval is.
Misschien zitten die niet in mijn velgen?? Want als ik wissel naar de winterbanden. krijg ik ook geen melding...
- Marcel Always Open
- Cabrio-King
Bericht
Geen stress, het werkt niet met sensoren in ventielen . Het werkt zoals hierboven door Cannuccia beschreven.
Gr, Marcel
- mushrop
- Volledig MINI minded!
Bericht
Systeem werkt via je ABS sensoren. Het kan ook zijn dat het systeem met een verkeerde bandenspanning is gereset. Dan denkt het systeem dat het verschil wat jij hebt gewoon goed is. Simpelweg je banden op de juiste spanning zetten en weer even ressetten en het werkt weer.
MINI Dubman '07 PureSilver
So far: * JCW Recaro seats * JCW leather/alcantara steering wheel * carbon dashpanels * S frontbumper * JCW upper grill with chrome surroundings * chromeline undergrill * S fuel cap * Cobra Evo1 coilovers * Cooper S rear bumper * Cooper S exhaust * RH ZW1 17x8 front/17x8,5 rear * stage2 tuning BR performance 152pk/330Nm * open downpipe * Porsche diesel logo's * ekte fake Akrapovic uitlaattips *
To do: * wilwood brakes front * HardRace adjustable camberlinks * camberplates * powerflex draagarmrubbers * LED dagrijverlichting * M7 anti-mushroomingplates * Direnza Intercooler *
Project2 Performance www.facebook.com/project2performance

So far: * JCW Recaro seats * JCW leather/alcantara steering wheel * carbon dashpanels * S frontbumper * JCW upper grill with chrome surroundings * chromeline undergrill * S fuel cap * Cobra Evo1 coilovers * Cooper S rear bumper * Cooper S exhaust * RH ZW1 17x8 front/17x8,5 rear * stage2 tuning BR performance 152pk/330Nm * open downpipe * Porsche diesel logo's * ekte fake Akrapovic uitlaattips *
To do: * wilwood brakes front * HardRace adjustable camberlinks * camberplates * powerflex draagarmrubbers * LED dagrijverlichting * M7 anti-mushroomingplates * Direnza Intercooler *
Project2 Performance www.facebook.com/project2performance

Terug naar “MINI R50 (One/Cooper), R52 (Cabrio), R53 (Cooper S)”
Onze sponsors