1100rpm

De 1e generatie waar het allemaal mee begon in 2001
Black_Devil
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Locatie: Vlaardingen
Berichten: 257
Lid geworden op: 13 okt 2008, 16:27

1100rpm

21 jun 2012, 23:34

Beste MINI drivers,

Vandaag hebben we een proefrit gemaakt in een MINI cabrio uit 7/2006.Afbeelding


Wat mij opviel is dat het stationair toerental in geen geval onder de 1100rpm komt, ook niet bij een warme motor. Zou dit kunnen komen door een vervuild gasklephuis?? Is dit te reinigen of zou er een nieuwe in moeten?? Of zou de oorzaak van het hoge toerental iets anders kunnen zijn?

En zijn er verder nog specefieke punten waar ik op moet letten bij het kopen van een Mini Cabrio met een aotomaatbak? Alle informatie is welkom

Graag jullie advies..
Laatst gewijzigd door Black_Devil op 21 jun 2012, 23:57, 2 keer totaal gewijzigd.
Black_Devil
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Locatie: Vlaardingen
Berichten: 257
Lid geworden op: 13 okt 2008, 16:27

22 jun 2012, 00:10

Ik wist niet dat dat kon.. Het motortje komt aardig zenuwachtig over met z'n 1100rpm.
Black_Devil
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Locatie: Vlaardingen
Berichten: 257
Lid geworden op: 13 okt 2008, 16:27

22 jun 2012, 00:29

Het viel me op dat hij het ook in z'n N(-eutraal) doet. Ook als de airco uit is.

Thnx
Cannuccia
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:
Locatie: Uithoorn
Berichten: 4013
Lid geworden op: 12 aug 2008, 08:44

22 jun 2012, 09:47

Lees even deze buyers guide van Motoringfile. Hier vind je veel informatie over welke problemen er kunnen voorkomen in welke bouwjaren. Over de CVT zijn ze meestal niet erg positief.
Maar er rijden op het forum ook CVT's rond zonder/met weinig problemen.
MINI F56 Cooper Iced Chocolate ~ KW V1 ~ Speedline Marmora 18x8 ET45
Justa Cooper

Afbeelding

Vorige projecten:
~ De Cabbie ~ De Dubman ~ De AB R50 ~ De eerste ~
Black_Devil
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Locatie: Vlaardingen
Berichten: 257
Lid geworden op: 13 okt 2008, 16:27

22 jun 2012, 10:17

Ok thnx :) , ik zal de buyers guide bekijken..
Ben
4 op een rij!
4 op een rij!
Locatie: DenBommel
Berichten: 148
Lid geworden op: 03 sep 2008, 23:18

04 jul 2012, 00:55

Na aller waar schijnlijkheid is de dynamo aan het hemellen.
De laat spanning word via de motor regeleenheid geregeld.
Als de spanning niet hoog genoeg is gaat de motor sneller draaien.
Dit is niet normaal.
Gr Ben
mushrop
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Amstelveen
Berichten: 20588
Lid geworden op: 20 jun 2009, 01:14

04 jul 2012, 10:18

Lijkt me ook niet normaal. Aangezien Ben technisch nogal veel weet zet ik mijn geld op het antwoord van Ben!
MINI Dubman '07 PureSilver

So far: * JCW Recaro seats * JCW leather/alcantara steering wheel * carbon dashpanels * S frontbumper * JCW upper grill with chrome surroundings * chromeline undergrill * S fuel cap * Cobra Evo1 coilovers * Cooper S rear bumper * Cooper S exhaust * RH ZW1 17x8 front/17x8,5 rear * stage2 tuning BR performance 152pk/330Nm * open downpipe * Porsche diesel logo's * ekte fake Akrapovic uitlaattips *

To do: * wilwood brakes front * HardRace adjustable camberlinks * camberplates * powerflex draagarmrubbers * LED dagrijverlichting * M7 anti-mushroomingplates * Direnza Intercooler *

Project2 Performance www.facebook.com/project2performance

Afbeelding
Cor
Be Mini
Be Mini
Berichten: 481
Lid geworden op: 01 jul 2011, 16:02

04 jul 2012, 10:57

boris_brznjef schreef:Shit verkeerd gelezen dat het een automaat is.Automaten maken in D inderdaad meer toeren dan stationair een handbak.de automaat heeft een zogenaamde kruipstand en deze zorgt ervoor dat de auto trekt en inderdaad wat onregelmatig overkomt.Meestal scheelt het ongeveer 200 toeren met wel of geen aandrijving.
dat is dus niet zo,
mijn cooper automaat draait netjes rond de 825 t/min in D.
in vrij of park,draait hij iets meer toeren,maar niet meer dan 850 t/min.
Cor
Be Mini
Be Mini
Berichten: 481
Lid geworden op: 01 jul 2011, 16:02

04 jul 2012, 11:22

boris_brznjef schreef:hmm ik weet niet hoe het zit met CVT automaten want het principe is anders (riemen ipv koppelomvormer) maar ik heb bijna altijd wel een verschil gehad van ongeveer 200 toeren als ik met een automaat reedt of meereedt met iemand met een automaat.
met gewone automaten klopt het ongeveer wel wat je zegt,
ik rij al jaren en jaren automaat.
bij mijn Porsche scheeld het ongeveer 75 t/min in D t.o.v. N en P

bij de CVT van mini dus iets minder verschil. :wink:
Cor
Be Mini
Be Mini
Berichten: 481
Lid geworden op: 01 jul 2011, 16:02

04 jul 2012, 12:04

boris_brznjef schreef:dat is inderdaad helemaal niks met die Porsche. PDK???

hehe hij draait wel lekker mooi laag in zijn toeren
geen pdk ,maar gewoon een degelijke 3 traps automatenbak eronder.
Porsche is 30 jaar oud. :wink:

Terug naar “MINI R50 (One/Cooper), R52 (Cabrio), R53 (Cooper S)”