Misschien een domme vraag hoor . Mijn stuur staat niet recht en wil die rechtzetten . Als ik het stuur er afhaal en terugplaats ( de airbag moet er daar uiteraard voo los ) : gaat dat stom lampje van de airbag gaan en is een reset nodig ?
( heb dat nog gedaan op mijn bmw met airbag en dat gaf geen meldingen )
merci alvast
Stuur rechtzetten
- Roald
- 4 op een rij!
Bericht
? Huh Serieus? Ik zou zweren dat toen ik mijn stuur ging vervangen het juist nog lastig was om hem er 100% recht op te zetten omdat je hem zo ongeveer in elk gewenste stand er op kan zetten.speedy schreef:Heeft inderdaad met uitlijning te maken want stuur kan er maar op 1 manier op
MINI
- Anto
- Be Mini
Bericht
ja op foto's zie ik kleine karteltjes , anders misschien effe afwachten na de nieuw banden en uitlijning ( met de beamer kon je dat ook met die kleine kartels goed zetten , daarom ik dacht met de mini ook )
( de cooper is van 2002 )
als roald dat kon met die kartels , nog effe afwachten
( de cooper is van 2002 )
als roald dat kon met die kartels , nog effe afwachten
- mushrop
- Volledig MINI minded!
Bericht
Als je stuur scheef staat is er iets niet in orde met je uitlijning. Dus het lijkt me het beste dat zo snel mogelijk te laten doen en niet zelf te gaan zitten klooien. Uitlijnen kost je de kop niet, heb je het over een paar tientjes. Ik snap persoonlijk ook niet waarom je zou moeten uitlijnen als je nieuwe banden laat monteren. Dan zou ik elke maand een keer moeten uitlijnen. Het is niet zo dat als je je wiel eraf haalt je geometrie verandert.
MINI Dubman '07 PureSilver
So far: * JCW Recaro seats * JCW leather/alcantara steering wheel * carbon dashpanels * S frontbumper * JCW upper grill with chrome surroundings * chromeline undergrill * S fuel cap * Cobra Evo1 coilovers * Cooper S rear bumper * Cooper S exhaust * RH ZW1 17x8 front/17x8,5 rear * stage2 tuning BR performance 152pk/330Nm * open downpipe * Porsche diesel logo's * ekte fake Akrapovic uitlaattips *
To do: * wilwood brakes front * HardRace adjustable camberlinks * camberplates * powerflex draagarmrubbers * LED dagrijverlichting * M7 anti-mushroomingplates * Direnza Intercooler *
Project2 Performance www.facebook.com/project2performance

So far: * JCW Recaro seats * JCW leather/alcantara steering wheel * carbon dashpanels * S frontbumper * JCW upper grill with chrome surroundings * chromeline undergrill * S fuel cap * Cobra Evo1 coilovers * Cooper S rear bumper * Cooper S exhaust * RH ZW1 17x8 front/17x8,5 rear * stage2 tuning BR performance 152pk/330Nm * open downpipe * Porsche diesel logo's * ekte fake Akrapovic uitlaattips *
To do: * wilwood brakes front * HardRace adjustable camberlinks * camberplates * powerflex draagarmrubbers * LED dagrijverlichting * M7 anti-mushroomingplates * Direnza Intercooler *
Project2 Performance www.facebook.com/project2performance

- speedy
- NMC Legend
Bericht
Auto kan "goed" uitgelijnd zijn maar stuur niet goed recht gezet van tevoren dus wil niet zeggen dat de uitlijning niet goed is maar je stuur staat niet recht
Dus geen haast of zorgen ....
Ik ga persoonlijk niet naar een bedrijf die uitlijning voor paar tientjes doet want dat kan haast niet goed zijn
Ga naar een gerenomeerde zaak die er gewoon de tijd voor heeft en de beste apparatuur voor gebruikt.
Ik ga naar Steverink in deventer en die staat er om bekend dat ze auto's goed uitlijnen want mensen komen van ver om daar hun bolide te laten uitlijnen
Maar je bent hier niet klaar voor paar tientjes en je moet eerder op een 80/90 euro rekenen.
Nieuwe banden is alleen balanceren van belang en niet de uitlijning al word het wel vaak samen gedaan want de uitlijning van de auto kan naar een jaar of twee toch veranderd zijn.

Ik ga persoonlijk niet naar een bedrijf die uitlijning voor paar tientjes doet want dat kan haast niet goed zijn

Ga naar een gerenomeerde zaak die er gewoon de tijd voor heeft en de beste apparatuur voor gebruikt.
Ik ga naar Steverink in deventer en die staat er om bekend dat ze auto's goed uitlijnen want mensen komen van ver om daar hun bolide te laten uitlijnen

Maar je bent hier niet klaar voor paar tientjes en je moet eerder op een 80/90 euro rekenen.
Nieuwe banden is alleen balanceren van belang en niet de uitlijning al word het wel vaak samen gedaan want de uitlijning van de auto kan naar een jaar of twee toch veranderd zijn.
- MartijnGizmo
- Volledig MINI minded!
Bericht
Bij mijn R50 is dat ook precies zo, stuur kan er maar op 1 manier op. Is inderdaad een uitlijn-kwestie!speedy schreef:Er zitten in de naaf allemaal kleine kartels en 1 iets grotere gleuf![]()
Daarom met stuur vervangen altijd een beetje voorzichtig zijn dat je niet dom door douwt want hij kan er maar op 1 manier op.
- MartijnGizmo
- Volledig MINI minded!
Bericht
Bij mijn R50 is dat ook precies zo, stuur kan er maar op 1 manier op. Is inderdaad een uitlijn-kwestie!speedy schreef:Er zitten in de naaf allemaal kleine kartels en 1 iets grotere gleuf![]()
Daarom met stuur vervangen altijd een beetje voorzichtig zijn dat je niet dom door douwt want hij kan er maar op 1 manier op.
Terug naar “MINI R50 (One/Cooper), R52 (Cabrio), R53 (Cooper S)”
Onze sponsors