Help!
Sinds vanmiddag vertoont mijn mini cooper uit 2002 vreemde kuren. Ik reed weg bij mijn werk en ineens brandde het lampje van mijn bandenspanning, na controle: alles keurig hetzelfde op spanning. Later was het lampje uit, maar brand inmiddels ook weer.Een paar honderd meter verder werkt wel mijn knipperlicht maar niet het blinkertje in mijn dashboard. Een stukje verderop was mijn knipperlicht uit en ging spontaan het blinkertje aan. Dit herhaalt zich om de zoveel tijd. Bij het parkeren vanavond bleef de ventilator binnen aan terwijl ik de sleutel in mijn hand had. Vervolgens werkt mijn raam omhoog functie niet naar behoren. Nu vanavond werkt mijn automatische deurvergrendeling niet meer.
De zekeringen zijn gecontroleerd en zijn in orde. De accu is even los geweest. De auto lekt bij mijn weten niet, alles is droog binnen.
Wie o wie heeft dit ook aan de hand gehad en kan mij helpen met een oorzaak en misschien een oplossing?? Dat zou een hoop onderzoekskosten bij de garage schelen :-)
Groetjes Sonja
ps. voor alle bovenstaande problemen geldt dat het allemaal ineens vanmiddag begon. Voor sommige van bovenstaande problemen geldt dat het soms wel functioneert en soms niet... om het makkelijk te maken.
Vreemde elektrische storingen
- Jarune
- One wheel wonder
- Locatie: Heemskerk
Bericht
Is dit alles gebeurt na een flinke regenbui? Zo ja, dan zou dat misschien toch de oorzaak kunnen zijn. Een stekkertje vol met water doet tenslotte rare dingen.
En omdat het soms wel en soms niet gebeurt, zou het misschien ook nog aan de accu kunnen liggen. Misschien is die wel op zijn einde. Mijn Mini had ook enkele kuren toen de accu het aan het begeven was. Dus meet die spanning eens.
En kijk dan gelijk even of de aansluitingen goed vast zitten. Als er een los zit gebeuren er ook rare dingen....weet ik uit ervaring.
Hopelijk heb je iets aan deze info. Elektrische storingen blijven toch altijd lastig.
Succes in ieder geval
En omdat het soms wel en soms niet gebeurt, zou het misschien ook nog aan de accu kunnen liggen. Misschien is die wel op zijn einde. Mijn Mini had ook enkele kuren toen de accu het aan het begeven was. Dus meet die spanning eens.
En kijk dan gelijk even of de aansluitingen goed vast zitten. Als er een los zit gebeuren er ook rare dingen....weet ik uit ervaring.
Hopelijk heb je iets aan deze info. Elektrische storingen blijven toch altijd lastig.
Succes in ieder geval
- Berthil
- Volledig MINI minded!
- Locatie: Zuiden
Bericht
Kijk eens of het rechtsvoor bij de voeten nat is. Achter dat paneel zit een module die van alles regelt en dit soort rare fratsen kan gaan doen als hij nat is. Als ej een oude accu hebt zou ik die inderdaad ook even door laten meten, dus onder belasting.
- Sonja99
- Nieuw Lid
Bericht
goed idee! Nee hier is het niet nat, voor zover ik kon heb ik onder de.vloerbedekking gevoeld: ook droog. Ik begin met de accu doormeten, wordt vervolgd.Berthil schreef:Kijk eens of het rechtsvoor bij de voeten nat is. Achter dat paneel zit een module die van alles regelt en dit soort rare fratsen kan gaan doen als hij nat is. Als ej een oude accu hebt zou ik die inderdaad ook even door laten meten, dus onder belasting.
- Marcel Always Open
- Cabrio-King
- Locatie: Pijnacker
Bericht
Uit jouw parking haal ik dat het een Cooper is (2001) en geen Cooper-S. Dus het zal geen water zijn dat in de achterbak een zwembad aan het vormen is voor je accu achterin.
Hoe oud is de accu?
Hoe oud is de accu?
Gr, Marcel
Why straight when you can corner?
"The UJ flag and the chrome add another 100HP"
Why straight when you can corner?
"The UJ flag and the chrome add another 100HP"
- DennisGTI
- Leerling Mini lid
- Locatie: Wageningen
Bericht
Hoi Sonja,
Hoe staat het ondertussen met het probleem? Is dit opgelost? Ik heb ongeveer dezelfde problemen met mijn 2003 Cooper S. Na niet starten de accu eens opgeladen, weer geplaatst en sindsdien verschillende storingen gehad (knipperlicht + CV probleem wat jij noemt, evenals het niet werken van de climat control en stuurbediening van de radio). Afgelopen weekend (na wederom niet starten na een paar dagen stilstaan) een nieuwe accu gekocht en aangesloten. Deze werkte welgeteld 2 uur helemaal perfect, echter kwamen de kuren weer terug.
Zou dit in een van de zekeringen kunnen zitten?
Dennis
Hoe staat het ondertussen met het probleem? Is dit opgelost? Ik heb ongeveer dezelfde problemen met mijn 2003 Cooper S. Na niet starten de accu eens opgeladen, weer geplaatst en sindsdien verschillende storingen gehad (knipperlicht + CV probleem wat jij noemt, evenals het niet werken van de climat control en stuurbediening van de radio). Afgelopen weekend (na wederom niet starten na een paar dagen stilstaan) een nieuwe accu gekocht en aangesloten. Deze werkte welgeteld 2 uur helemaal perfect, echter kwamen de kuren weer terug.
Zou dit in een van de zekeringen kunnen zitten?
Dennis
Mini Cooper S R53 '03
Volkswagen Golf GTI '83
Volkswagen Golf GTI '83
- Jarune
- One wheel wonder
- Locatie: Heemskerk
Bericht
Hey Dennis,
Als ik jouw verhaal goed begrijp waren je storingen verholpen bij het plaatsen van een nieuwe accu, alleen was dit van korte duur. Dan zou ik de storing niet zoeken in de zekeringen. Ze zijn heel, of ze zijn stuk. Iets daar tussen in is zeer onwaarschijnlijk.
Wat is je accu spanning? Trekt je auto hem misschien leeg? Dat verklaard natuurlijk het slechte/niet starten en ook je CV doet dan raar (eigen ervaring met lage accu spanning)
En wat is je accu laadspanning? Misschien is je dynamo niet helemaal lekker meer en laad je accu niet (voldoende/goed) op.
Daar zou ik eerst even naar kijken.
Succes
Als ik jouw verhaal goed begrijp waren je storingen verholpen bij het plaatsen van een nieuwe accu, alleen was dit van korte duur. Dan zou ik de storing niet zoeken in de zekeringen. Ze zijn heel, of ze zijn stuk. Iets daar tussen in is zeer onwaarschijnlijk.
Wat is je accu spanning? Trekt je auto hem misschien leeg? Dat verklaard natuurlijk het slechte/niet starten en ook je CV doet dan raar (eigen ervaring met lage accu spanning)
En wat is je accu laadspanning? Misschien is je dynamo niet helemaal lekker meer en laad je accu niet (voldoende/goed) op.
Daar zou ik eerst even naar kijken.
Succes
- DennisGTI
- Leerling Mini lid
- Locatie: Wageningen
Bericht
Het verhaal van de zekeringen leek mij inderdaad al twijfelachtig. Een afspraak met de dealer is in de maak. Bij een lokale bovag-garage constateerden ze diverse foutmeldingen. Deze konden ze echter niet herstellen omdat hier een beveiliging in zit vanuit BMW/Mini.
Ik hoop dat de dealer snel een oplossing vindt. De lol is er nu wel vanaf, terwijl ik juist zo gek ben op mijn R53!
Ik hoop dat de dealer snel een oplossing vindt. De lol is er nu wel vanaf, terwijl ik juist zo gek ben op mijn R53!
Mini Cooper S R53 '03
Volkswagen Golf GTI '83
Volkswagen Golf GTI '83
- Berthil
- Volledig MINI minded!
- Locatie: Zuiden
Bericht
Re: Vreemde elektrische storingen
De sensor geeft al een foutmelding als hij iets uit positie is, heb het zelf ook gehad.
Bij het vervangen van de sensor goed alle roest en rotzooi uit het gat verwijderen waar de sensor zit.
Als het probleem blijft is je DSC/ASC remdrukregelaar welicht kapot. Dat is een dure grap, zelfs tweedehands. Er zijn al topics over.
Bij het vervangen van de sensor goed alle roest en rotzooi uit het gat verwijderen waar de sensor zit.
Als het probleem blijft is je DSC/ASC remdrukregelaar welicht kapot. Dat is een dure grap, zelfs tweedehands. Er zijn al topics over.
Terug naar “MINI R50 (One/Cooper), R52 (Cabrio), R53 (Cooper S)”
Onze sponsors