Nu heb ik daar alweer vele jaren met plezier van genoten als 3e auto, maar baal er eigenlijk wel een beetje van dat 'ie grootste deel van het jaar ergens in een stalling staat en te weinig gereden wordt. Ook super om lekker mee te toeren met 1 van mijn 3 vrouwen (jaja, 2 dochters en ook nog steeds happily married

Ofwel; ik overweeg over te stappen op een New Mini Cabrio. Heb er bij de bestelling van de neue lease auto wel eens in proefgereden en was eigenlijk wel verkocht, maar ben toch gezwicht voor "praktisch"

Nu is de overweging dus om toch weer een cabrio als 2e ipv 3e auto te gaan rijden, ofwel moeders-de-vrouw doet hier dan de dagelijkse school-run, boodschappen en koffietijd bezoekjes mee. En ik natuurlijk de mooi-weer-km's

Maar nu dus wel nadenken wat het moet worden...
Een R52 of een R57? Die mega-grote rolbeugel zit vast danig in de weg? Verder nog veel "vooruitgang" in de niewuwe generatie of allebei net zo "lekker"?
Een "gewone" cooper of een "S"? Hier in het dorp barst het van de hobbels dus lijkt me wellicht wel wat teveel stuiteren in zo'n S? Of is dat alleen als er een sport-onderstel inis gemonteerd?
Wat is eigenlijk het verschil in de motorisering van de 52 vs de 57? Voor 10pk meer/minder maakt het mij eigenlijk niet zoveel uit, maar hoe zit het met duurzaamheid, verbruik, onderhoud, etc.?
Nog andere zaken die voor de afweging van belang zijn?
O ja.... Voor ik het vergeet... Belangrijk criterium voor de keuze is een lekker actief club-leven wat bij alfa zeker wel goed zit, maar zo aan dit forum te zien is er met de (new) mini ook genoeg te beleven ;-)
PS.... Ruby/Colin is hier vast ook te vinden? Laat onze italiano vrinden het maar niet horen