Gevonden: een prachtige R52 JCW; nog heel even geduld...

Stel je hier even voor.
Erwinner
Be Mini
Be Mini

Gevonden: een prachtige R52 JCW; nog heel even geduld...

24 jun 2012, 17:03

Ben al jaren geleden verslaafd geraakt aan cabrio-rijden met eers een mid-engine MG F van de baas en later een VW Golf III cabrio. In die VW reed mijn vrouw toen mijn 2 dochters klein waren en baalde op een gegeven moment van al dat bukken richting achterbank met maxi-cosy en stoeltjes. Toen is ze in haar new panda gestapt en was helemaal blij. Ik heb mezelf toen verwend met een Alfa Spider 3.0 V6 met alles er-op-en-er-aan (special edition van Zender)
Afbeelding

Nu heb ik daar alweer vele jaren met plezier van genoten als 3e auto, maar baal er eigenlijk wel een beetje van dat 'ie grootste deel van het jaar ergens in een stalling staat en te weinig gereden wordt. Ook super om lekker mee te toeren met 1 van mijn 3 vrouwen (jaja, 2 dochters en ook nog steeds happily married :roll: ), maar wel jammer dat we dus nooit met ons 4-en "op stap" kunnen in de 2-seater.

Ofwel; ik overweeg over te stappen op een New Mini Cabrio. Heb er bij de bestelling van de neue lease auto wel eens in proefgereden en was eigenlijk wel verkocht, maar ben toch gezwicht voor "praktisch"
Afbeelding

Nu is de overweging dus om toch weer een cabrio als 2e ipv 3e auto te gaan rijden, ofwel moeders-de-vrouw doet hier dan de dagelijkse school-run, boodschappen en koffietijd bezoekjes mee. En ik natuurlijk de mooi-weer-km's 8)

Maar nu dus wel nadenken wat het moet worden...

Een R52 of een R57? Die mega-grote rolbeugel zit vast danig in de weg? Verder nog veel "vooruitgang" in de niewuwe generatie of allebei net zo "lekker"?

Een "gewone" cooper of een "S"? Hier in het dorp barst het van de hobbels dus lijkt me wellicht wel wat teveel stuiteren in zo'n S? Of is dat alleen als er een sport-onderstel inis gemonteerd?

Wat is eigenlijk het verschil in de motorisering van de 52 vs de 57? Voor 10pk meer/minder maakt het mij eigenlijk niet zoveel uit, maar hoe zit het met duurzaamheid, verbruik, onderhoud, etc.?

Nog andere zaken die voor de afweging van belang zijn?

O ja.... Voor ik het vergeet... Belangrijk criterium voor de keuze is een lekker actief club-leven wat bij alfa zeker wel goed zit, maar zo aan dit forum te zien is er met de (new) mini ook genoeg te beleven ;-)

PS.... Ruby/Colin is hier vast ook te vinden? Laat onze italiano vrinden het maar niet horen ;)
Laatst gewijzigd door Erwinner op 12 nov 2012, 23:05, 2 keer totaal gewijzigd.
One life, live it!
Erwinner
Be Mini
Be Mini

24 jun 2012, 17:45

stefan740 schreef:Een nieuwkomer die de interne codes meteen goed gebruikt, goed bezig!

Ik zou voor de R57 Cooper opteren in jouw geval. Het nieuwe model is iets volwassener, op de manier van een betere kwaliteitsbeleving met toch dat sportieve gevoel. Het cooper s blok heeft toch nogal wat problemen (kapotte zuigers, afzetting in inlaattraject door directe inspuiting en distributieproblemen) dus als het niet hoeft zou ik zeker voor de cooper kiezen.
Bovendien zou ik in jouw geval liever (de vrouw en kinderen) met een zo nieuw mogelijke auto rijden ivm veiligheid en betrouwbaarheid.
Kijk! Da's nou eens een invalshoek waar ik zelf nog niet op gekomen was! Mijnvrouw kickt inderdaad op 'zo nieuw mogelijk' enliefst 'geen vorige eigenaars'. Was ik bijna vergeten.... Hmmm...

O ja... Thanks voor de complimenten. Houd me altijd graag aan regels. :mrgreen:
One life, live it!
Erwinner
Be Mini
Be Mini

24 jun 2012, 18:46

Was nog even vergeten wat meer over mezelf te vertellen wat ook van belang is voor de keuze... Ben grote fan van Bella Italia en al 4x naar 1000Miglia op bezoek geweest. Je kunt dus wel beetje inschatten hoe ik van het leven geniet en dus graag lekker slalom in de Alpen, Dolomieten of Passo della Futa

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
One life, live it!
Ivo
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

24 jun 2012, 19:13

Welkom! :)(

Leuke introductie, we hebben hier duidelijk met een liefhebber te maken. :icon_top: Als je op zoek bent naar een actief clubleven zit je met een MINI inderdaad helemaal goed en heb je meteen de juiste club gevonden. 8) R52 en R57 zijn allebei erg leuk. Je merkt bij een R57 wel dat het in alle opzichten een modernere auto is (bijv. kwaliteitsbeleving en verbruik). Een R52 is weer net wat puurder. Verschil bij de S'en is verder dat de R52 een compressor heeft en de R57 een turbo, die hebben een behoorlijk verschillend karakter. Keuze tussen een Cooper of een S is heel persoonlijk. Met een Cooper kan je echt wel lekker doorrijden en die stuurt ook super, wil je echt een snelle auto dan heb je aan een S een goeie.

Succes met de keuze!
Afbeelding
Cooper_S_Cabrio
One wheel wonder
One wheel wonder

24 jun 2012, 19:26

Ik heb voor exact dezelfde keuze gestaan. Mijn vrouw had een degelijke auto, maar niet echt een spannende (Ford Focus 1.6). Ik heb zelf een wat ruimere auto nodig voor de kids en op vakantie (rij zelf ook een Bmw E91):

Afbeelding

Na lang zoeken en proefrijden in verschillende mini's (zelfs speciaal een R57 Cooper cabrio gehuurd op vakantie), uiteindelijk toch voor een R52 Cooper S Cabrio gekozen. Puur vanwege het vermogen. De standaard 1.6 was mij toch te traag en ik wist dat ik spijt zou krijgen van het niet kiezen van de S. De betrouwbaarheid van het !.6 turbo blok uit de R57 heeft mij voor een R52 laten kiezen. Geen moment spijt gehad van de keuze. Kinderen passen er nog goed in en het valt mij op dat we in het weekend vaker de Mini pakken dan de BMW.
2005 Mini Cooper S Cabrio 2013 Mini Countryman JCW
mini cabrio
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

24 jun 2012, 20:43

Welkom! :D

Leuke uitgebreideintroductie! :D
Ik zelf (of officieel mn moeder) rijd in een R57 Cooper, en dat bevalt werkelijk super! de auto is inderdaad een stuk 'volwassener' als een R52, maar heeft in mijn beleving nog steeds het heerlijke kart gevoel in zich.
Kwa vermogen is meer natuurlijk altijd leuker. Echter mis ik het alleen als mede-mini S'en uiteindelijk bij mij weg rijden :P, in bochten ontloopt het elkaar allemaal niet heel veel :P Verder is 122pk meer dan voldoende om lekker sportief mee door de bochten te komen, en heerlijk om relaxed mee te cruisen bij mooi weer :D Verder is de auto ook voor mn moeder meer dan geschikt om de wekelijkse boodschappen (inclusief kratjes bier) mee te doen, naar het werk te gaan, en met de vriendinnen op stap te gaan, ondanks dat wij toch fors kwa lengte zijn (ik ben 1.94m).
Buiten dat de weg gewerkte koprolbeugels er in mijn ogen stukker beter uit zien, geeft het ook iets meer zicht naar achteren. Maar bij inparkeren zijn de standaard sensoren wel heel prettig :D
Succes met de keuze, je zal hoe dan ook een hoop plezier gaan beleven aan een MINI!!! 8) :D

Groet,

Mark
MiniMestreech
Enthousiast
Enthousiast

24 jun 2012, 21:37

Check mijn Gallery :D
Afgelopen week een cabrio R52 gekocht en nog geen minuut spijt, heerlijke wagen :rijden

Bella Italia, goede keus! Ga er zelf dit jaar ook alweer voor de 4e keer heen, en nu met de Cabrio :D
Smeed
Be Mini
Be Mini

25 jun 2012, 23:13

Welkom aan boord :D
De keuze voor mij zou toch snel gemaakt zijn :wink:
R52 Cooper S natuurlijk, men wil toch op de linkerbaan staan aan het verkeerslicht :mrgreen:
Er moet toch ook wel wat volume onder die linkervoet uitkomen vindt ik :lol:
Nou ik ben benieuwd wat jullie keuze gaat worden, en kijk uit naar de :Foto

Greetz Karin.
Afbeelding
Marcel Always Open
Cabrio-King

25 jun 2012, 23:44

Je moet een R52 S kopen

Gewoon ...
... omdat die zo onhandig is
... omdat die zoveel benzine verbruikt per 100 km.
... omdat die mileucategorie G heeft (rijdende eco-bom)
... omdat die hoge kans van koelvloeistoflekkage heeft
... omdat die beugels alle zicht naar achter belemmeren
... omdat die niet zoveel opties heeft op gebied van Mini Connected, stereo etc,
... omdat die niet zo comfortabel is als een Gen2.
... omdat die niet zo courant is.

Daarom moet je TOCH een R52S. Want dat is gewoon de lekkerste. :mrgreen:
En dan liefst eentje in een echte kleur en niet dat standaard grijs of zwart. Daar zijn er al teveel van.
Gr, Marcel
Why straight when you can corner?
"The UJ flag and the chrome add another 100HP"
Erwinner
Be Mini
Be Mini

09 jul 2012, 23:27

Allen hartelijk dank voor het meedenken. Goeie nieuws is dat ik afgelopen weekeinde eens uitgebreid met mijn vrouw tijd had voor dit voorstel toen we ruim 2 uur in de auto onderweg waren. Wonderwel was ze best enthousiast dus wordt vervolgd! Nu eerst een goede prijs zien te krijgen voor de Spider en Pinda en dan op zoek naar een mooie New Mini

Ben er in elk geval uit dat ik het liefst voor een S ga. Ben toch bang dat ik anders spijt krijg als ik lekker de bergpassen induik tijdens oa de 1000Miglia.

Daarnaast was de eis van 'madam' zo jong mogelijk en zo min mogelijk km's. Ofwel; ze zoekt naar betrouwbaarheid.

What's the story dat een compressor in de r52 meer betrouwbaar is dan een turbo in de r57?
One life, live it!
Erwinner
Be Mini
Be Mini

26 jul 2012, 23:13

Ben na wat verder lezen hier op het geweldig informatieve forum toch wat teruggeschrokken van de S-jes. Zowel de turbo als compressor motor blijken allebei de nodige extra ellende met onverwachts veel onderhoud / reparaties te kennen. Blijkbaar is het blokje niet opgewassen tegen al de PK-s?

Misschien toch maar die "gewone" Cooper overwegen....

Maar dan wel eerst afscheid nemen van de Alfa Spider. Iemand interesse in een ruil?
One life, live it!
mushrop
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

27 jul 2012, 12:21

Welkom!

Compressor Sjes zijn vele malen betrouwbaarder dan de Turbo- Sjes. De problemen die de compressorblokken hebben zijn veelal ook goedkoper en eenvoudiger te repareren.

Ikzelf zou de pk's niet meer willen missen, en al helemaal niet het gejank van de compressor. Je moet je ook niet blind staren op de problemen die hier rondgaan. Er rijden er hier zo ontzettend veel Sjes binnen de club, en de meeste gaan probleemloos door, ealleen is het niet zo interessant om elke week weer te posten dat je geen enkel probleem hebt gehad. Heb je problemen dan pleur je dat wel hier op het web. Zo simpel is het.

Ik zeg: R52 S (of JCW) en gaan met die banaan. Je wilt straks in de bergen toch een beetje tempo maken en lekker pasjes rijden, of niet? Een R57 Cooper is leuk hoor, maar zodra je gaat knallen schiet het gewoon gigantisch te kort. Dat wordt alleen maar frustraties.

Hoe dan ook, succes met het maken van een keuze. Leuk dat er weer een echte liefhebber bij komt!
MINI Dubman '07 PureSilver

So far: * JCW Recaro seats * JCW leather/alcantara steering wheel * carbon dashpanels * S frontbumper * JCW upper grill with chrome surroundings * chromeline undergrill * S fuel cap * Cobra Evo1 coilovers * Cooper S rear bumper * Cooper S exhaust * RH ZW1 17x8 front/17x8,5 rear * stage2 tuning BR performance 152pk/330Nm * open downpipe * Porsche diesel logo's * ekte fake Akrapovic uitlaattips *

To do: * wilwood brakes front * HardRace adjustable camberlinks * camberplates * powerflex draagarmrubbers * LED dagrijverlichting * M7 anti-mushroomingplates * Direnza Intercooler *

Project2 Performance www.facebook.com/project2performance

Afbeelding
Erwinner
Be Mini
Be Mini

27 jul 2012, 15:06

Thanks! Da's inderdaad ook de overweging waar ik nu voor sta. Wordt dus waarschijnlijk 1 van de latere compressortjes gok ik zo...

Zojuist net terug van bezoekje aan Jan de Jong in H'sum met Natascha (mijn vrouw). Ze heeft ook het hele verhaal aangehoord en zou het prima vinden om over te stappen op een New MINI. De uitvoering boeit haar niet zo dus nu eerst genieten van paar weekjes aan de kust in Zuid Frankrijk van de Spider, daar dan ritueel afscheid nemen en als we thuiskomen daar een nieuw baasje voor zoeken.

Wordt dus over paar weekjes weer vervolgd!
One life, live it!
Marcel Always Open
Cabrio-King

28 jul 2012, 09:25

Gaaf. Weer een liefhebber erbij. Rob heeft het hierboven heel goed beschreven.
Gr, Marcel
Why straight when you can corner?
"The UJ flag and the chrome add another 100HP"

Terug naar “Who are U?”