van VW naar Mini. Tips?

Stel je hier even voor.
martijnvanderh
Mod virus alert!
Mod virus alert!

van VW naar Mini. Tips?

11 jul 2012, 22:54

Beste autovrienden!

Mijn naam is Martijn, 28 en kom uit de buurt van Tilburg.
Na een jaar of 6/7 gek te zijn geweest van VW's en 4 jaar bezig geweest te zijn met de restauratie van een 1966 kever wil ik weer eens wat anders!

Dit was de kever, rijd nu in zeeland rond:

Afbeelding

Ik ben een aantal maanden op zoek geweest naar een nieuw type polo, maar ben toch verder gaan kijken een week of 6 geleden. Vond mini's altijd wel tof, maar nooit echt serieus naar gekeken. Weet je... zo'n nieuw type polo is best wel saai in vergelijking met een Mini.

Ik vroeg me af of jullie wat aankooptips voor me hebben. Ik ben pas bij Mini Klijn geweest voor een Cooper S en een proefrit gemaakt... Dat had ik niet moeten doen..... ben verslaafd! hahah

Wat ik zoek? Een mooi aangeklede Cooper S uit 2004 - 2006, omdat ik interieur van dat type mooier vind. Panoramadakje is ook wel een dikke pre. Liefst het faceliftmodel met 170 PK. Kilometers max 75000 ongeveer.

Waar moet ik op letten bij aankoop?
Chill-es
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

11 jul 2012, 23:44

Johnny, ruilen :mrgreen:
cooperbol
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

12 jul 2012, 22:00

Succes met het zoeken.. :D :) :D
BRG
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

12 jul 2012, 22:35

Wat een fijne kever!
Mini S moet wel te iden zijn hoor. Hier op t forum wordt er regelmatig 1 te koop aangeboden. Succes met zoeken.
Groet, huib
Marcel Always Open
Cabrio-King

12 jul 2012, 23:36

Mijn tip is ; kever nooit wegdoen en er gewoon een Mini BIJ kopen.
Van Mini Klijn hoor ik vaak goede ervaringen voor de aankoop van een gebruikte Mini (hij importeert deze meestal uit Duitsland).
Gr, Marcel
Why straight when you can corner?
"The UJ flag and the chrome add another 100HP"
martijnvanderh
Mod virus alert!
Mod virus alert!

13 jul 2012, 00:20

Dank je wel voor de eerste reacties!

Zijn er nog typische kwaaltjes? komt roest veel voor?
Marcel Always Open
Cabrio-King

13 jul 2012, 00:30

Mini Cooper S van 2004~2006 hebben vaak toch wel iets meer dan 75K kilometer op de teller, maar zou niet onmogelijk zijn.

Vraag de onderhoudshistorie na; vraag na of er koelvloeistof lekkage is (geweest) en bij welke kilometerstand dan en wat is er toen vervangen. Check of de airco nog goed werkt, zonder natte hondengeurtjes.

Dan ben je d'r wel zo'n beetje. En dan gauw kopen en gauw genieten.

Roest is nauwelijks een probleem. Er zijn wat auto's die dat in de dorpel (onder het rubber) hebben maar is allemaal gemakkelijk opgelost en is geen groot issue.
Gr, Marcel
martijnvanderh
Mod virus alert!
Mod virus alert!

13 jul 2012, 00:43

Waardevolle aanvulling!

Bij lekkage van koelvloeistof, wat moet er dan normaliter vervangen zijn?
Smeed
Be Mini
Be Mini

13 jul 2012, 21:02

Hoi Martijn WELKOM :D .
Zozo ook besmet met het bekende Mini- virus :mrgreen:
Tips : EEN MINI VERVEELD NOOIT !!!

Je kunt hem helemaal modden zoals je zelf wilt, ik had ook na mijn geliefde Smart een oranje Polo Cross in gedachte, maar ik kon er uiteindelijk toch niet warm van lopen, maar van een mooie Mini
:-)) :dansen 8).
Ben erg nieuwsgierig wat jou nieuwe ride zal worden, gezien de nice look van jou ex Kever zit dat wel snor 8)

Greetz Karin.
Afbeelding
Marcel Always Open
Cabrio-King

14 jul 2012, 00:33

martijnvanderh schreef:Waardevolle aanvulling!
Dank u.
martijnvanderh schreef:Bij lekkage van koelvloeistof, wat moet er dan normaliter vervangen zijn?
Dat hangt af van waar de lekkage zich voordeed. Het kan eigenlijk 3 dingen zijn
1. Thermostaathuis (meest voorkomend, en duurste)
2. Radiator lek.
3. Expansievat voor koelvloeistof lek (of de leiding).
Je wil gewoon een goed beeld van de onderhoudshistorie krijgen, dus de verkoper moet je gewoon duidelijk informeren. Als er dan onlangs (bijvoorbeeld) een thermostaathuis vervangen is, weet je in elk geval dat dit voorlopig niet meer een probleem zal zijn.
Gr, Marcel
de_jeff
Mod virus alert!
Mod virus alert!

16 jul 2012, 11:48

Check ook meteen de stuurbekrachtigingspomp.. vervangen ja/nee en of deze zoemt als je stuurt.. een beetje is niet erg (zachtjes) harder gezoem is meestal een waarschuwing dat ie kapot gaat.. (lees "meestal")
Its never to late to get yourself a MINI
mushrop
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

16 jul 2012, 16:25

Welkom hier.

In Duitsland kun je nog veel R53's vinden (FL) met lage km. standen. Importeren is een eitje, kan en wil ik je wel bij helpen eventueel.

Succes!
MINI Dubman '07 PureSilver

So far: * JCW Recaro seats * JCW leather/alcantara steering wheel * carbon dashpanels * S frontbumper * JCW upper grill with chrome surroundings * chromeline undergrill * S fuel cap * Cobra Evo1 coilovers * Cooper S rear bumper * Cooper S exhaust * RH ZW1 17x8 front/17x8,5 rear * stage2 tuning BR performance 152pk/330Nm * open downpipe * Porsche diesel logo's * ekte fake Akrapovic uitlaattips *

To do: * wilwood brakes front * HardRace adjustable camberlinks * camberplates * powerflex draagarmrubbers * LED dagrijverlichting * M7 anti-mushroomingplates * Direnza Intercooler *

Project2 Performance www.facebook.com/project2performance

Afbeelding
martijnvanderh
Mod virus alert!
Mod virus alert!

16 jul 2012, 21:29

Wat een hartelijk ontvangst hier! bevalt me wel.

Ik ga eerst proberen te slagen via Klijn-mini. Heb ik ook meteen garantie op m'n geïmporteerde duitser.

Heb je ervaring met importeren?
mushrop
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

17 jul 2012, 09:55

Ja ik heb er inmiddels drie geïmporteerd. Klijn is vooral prijzig.
MINI Dubman '07 PureSilver

So far: * JCW Recaro seats * JCW leather/alcantara steering wheel * carbon dashpanels * S frontbumper * JCW upper grill with chrome surroundings * chromeline undergrill * S fuel cap * Cobra Evo1 coilovers * Cooper S rear bumper * Cooper S exhaust * RH ZW1 17x8 front/17x8,5 rear * stage2 tuning BR performance 152pk/330Nm * open downpipe * Porsche diesel logo's * ekte fake Akrapovic uitlaattips *

To do: * wilwood brakes front * HardRace adjustable camberlinks * camberplates * powerflex draagarmrubbers * LED dagrijverlichting * M7 anti-mushroomingplates * Direnza Intercooler *

Project2 Performance www.facebook.com/project2performance

Afbeelding

Terug naar “Who are U?”