Ramen tinten voor.

De buitenkant, van bonnet stripes tot bodykits.
Maaij
King of the Groupbuy
Contacteer:

Ramen tinten voor.

27 feb 2006, 23:18

Hoi,

Weet iemand een goed adres om mijn ramen (voor) de laten tinten mbv folie?
Is het verboden? Kan de politie hier een bekeuring voor geven?

Alvast bedankt :)
Berthil
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Nederland

27 feb 2006, 23:41

Ik heb ze ook voor laten tinten, 33% (dus 33% van het licht wordt doorgelaten). Dat is zo'n beetje het maximum, meer en de politie kan je aanhouden en je de folie er ter plekke af laten trekken. Ik ben al genoeg politie tegengekomen en geen problemen gehad, zelfs mogen doorrijden bij een alcoholcontrole.
Bovendien zien de mensen je nog zitten als je eens zwaait :)

Om het precies te laten passen met de vanaf fabriek getinte ramen zou het eigenlijk iets donkerder moeten zijn dan 33%, maar dan krijg je dus misschien problemen.

Bij Motortrend Maasmechelen maar kan ze niet aanraden alhoewel de tinting goed is aangebracht. Ze hebben er mijn Digi-Tec tuning ook opgezet maar wilden er niet meer aan werken toen ik MTH er op had gezet.

Als je trouwens veiligheidsfolie neemt (zoals mij) wordt de ruit stukslaan ook een stuk moeilijker.
badkarma
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Nederland

28 feb 2006, 00:39

Hoi, ik heb mijn ramen ook laten tinten bij Autoshop Manders in Roermond. Zijruiten voor en achter en achterruit voor 350 euro. Is ook veiligheidsfolie en kwaliteit is super.

Groeten,

Tom
Sinds 09-2024 weer in het bezit van een 'old school' R53
flyguy
Enthousiast
Enthousiast

Re: Ramen tinten voor.

28 feb 2006, 13:21

Maaij schreef:Is het verboden? Kan de politie hier een bekeuring voor geven?
http://www.infopolitie.nl/verkeer/diver ... dering.php (2xja dus :? )
chosenfew106
Be Mini
Be Mini

01 mar 2006, 12:34

Ik zou het niet doen. Het mag niet en niet geheel onbelangrijk de boetes zijn een stuk duurder geworden. :? Bij ons in vianen betaal je tegenwoordig 200 euro en geloof me ik spreek uit ervaring.
Berthil
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Nederland

01 mar 2006, 15:29

In April gaat die van mij voor de eerste keuring. Ik heb het er al over gehad met de keurmeester, hij vindt de 33% tinting geen probleem maar niet donkerder, je moet de bestuurder nog zien zitten. OT: Mijn uitlaat is ook geen probleem, de maat bij APK is op 3000 toeren draaien en luisteren (onbelast), dan is de uitlaat stil. Mijn originele achterlichten (met rode reflectoren er in) neem ik ook mee naar de keuring, als er een controle-keuring komt zijn deze in 10 minuten omgewisseld.
Maaij
King of the Groupbuy
Contacteer:

01 mar 2006, 17:37

Bedankt voor de reacties. Ik denk er nog even over na. Vind het wel erg 8) uitzien. Nu is alleen achter getint. Zal mooier zijn om de ramen voor dus ook te tinten. Roermond is niet zo ver. Misschien een keer langs gaan :)
werner
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

01 mar 2006, 19:26

BadSmini van het andere forum kan ook de ramen plakken!!
Ik denk een stuk goedkoper!

GR. werner
Peter
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

01 mar 2006, 19:54

Klant van me heeft v/d week een bekeuring gekregen... Zaterdag ga ik de dienstdoende ambtenaar bellen die haar bekeurd heeft. In een uitspraak van de kantonrechter van 12 december 2005 staat het volgende:
-----------------------------------------
KANTONRECHTER OORDEELT POSITIEF OVER RAAMFOLIE

Op 12 december heeft een kantonrechter een uitspraak
gedaan in een zaak betreffende raamfolie op een auto.
Mag raamfolie nu wel of niet?

Dat was voor de zoveelste keer de grote vraag.
De kantonrechter heeft geoordeeld dat voor
typegoedkeuring de RDW verantwoordelijk is en
dat in het verlengde, de APK keurmeester dient te beoordelen (zoals in de APK eisen vermeld staat) “in hoeverre deze folie belemmerend is voor het uitzicht van de bestuurder”.

Conclusie: de politie had geen bekeuring mogen uitdelen omdat het oordeel van de Apk keurmeester rechtsgeldig is.
Wanneer een auto getint is, laat dan bij een apk-keuring een vermelding maken door de keurmeester dat er folie is aangebracht, maar dat deze “niet belemmerend is voor het uitzicht van de bestuurder”. En bewaar dit in de auto of bij de autopapieren.
-------------------------------------------------------

Ben benieuwd wat die agent me zaterdag gaat vertellen als ik hem vraag naar de grond waarop hij de schikking heef uitgeschreven...

groetjes,
Peter
Maaij
King of the Groupbuy
Contacteer:

01 mar 2006, 20:09

Interessant. Hou ons op de hoogte.

Je hoor en lees wel dat de politie nu veel strenger gaat controleren.
jschip
Nieuwsgierig
Nieuwsgierig

01 mar 2006, 20:22

Er zijn ook verschillende uitspraken die uitmaken dat tinten meer dan 25% niet is toegestaan. De rechter is ook niet gebonden aan uitspraken in eerdere zaken. Maar het is natuurlijk altijd te proberen om met deze uitspraak even langs te gaan op het bureau. Het zal zeer waarshijnlijk niets worden. Dan maar gewoon een bezwaarschriftje indienen... >)

De conclusie dat het oordeel van de APK keurmeester bepalend is gaat niet op. De agenten mogen hiervoor gewoon bekeuren, evenals voor bijvoorbeeld gladde banden en een uitlaat met een te hoog geluidsniveau... Je kan deze beschikking vervolgens wel aanvechten als de vaststelling bijv. niet goed heeft plaatsgevonden. Er is bijvoorbeeld geen geluidsmeting of een lichtdoorlatendheidtest uitgevoerd. Dit is dan in strijd met het formele zorgvuldigheidsbeginsel (= vernietiging beschikking). Voor meer info en argumenten moet je maar eens kijken op het juridische forum van www.flitsservice.nl
Mini Poeper
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

01 mar 2006, 20:23

Ik tint ze gewoon niet. :lachuh
mini7benno
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

02 mar 2006, 17:44

35% rondom gehad bij onze 1ste PW. Voor de cabrio zit het in de planning. Als de knip het toelaat.
Wout
One wheel wonder
One wheel wonder

02 mar 2006, 22:31

ik heb nu ook mijn ramen ondom getint (behalve voorruit) maar ik ben er super tevreden mee.

Ook bij de auto die ik hiervoor had heb ik mijn ramen laten tinten en twee keuringen mee gehad en geen problemen. Ook nooit aangehouden door de polite. :p

Kan iedereen het aanbevelen het is een soort zonnebril voor je auto 8)
Zeker met die laagstaande zon nu vind ik het super
Maaij
King of the Groupbuy
Contacteer:

09 mar 2006, 22:19

Als het wat warmer is laat ik het monteren :) Ben nu rond aan het kijken voor prijzen. BMW vraagt 75 euro per zijruit.

Terug naar “Exterieur”