Sinds een paar weken doet mijn linker richtingaanwijzer raar van mijn 2001 R50, hij lijkt ADHD te hebben want knippert 2x zo snel als normaal. Ook blijkt het lampje van de richtingaanzijwijer linksvoor (in de bumper) niet te branden
Afgelopen weekend heb ik het lampje van de richtingaanwijzer linksvoor vervangen en toen leek het probleem verholpen, helaas maar voor korte duur want na een half uur had ie weer last van een overdosis speed en was het zojuist vervangen lampje weer gestopt met functioneren.
Net even de zekering (F8) gecheckt, maar die is niet doorgebrand. Ook het lampje even gecheckt, maar deze ziet er nog als nieuw uit.
Dus is het waarschijnlijk de relais, maar ik (als auto n00b) heeft geen idee waar die verstopt zit. Ik heb http://www.mini2.com/forum/maintenance- ... oints.html al gecheckt, maar daar is het mij niet duidelijk waar de desbetreffende relais verstopt zit. Hier op het forum kon ik het zo snel ook niet vinden.
Wie kan helpen met lokaliseren van die relais? En hoe kan ik zien of die aan vervanging toe is?
Alvast bedankt.
Richtingaanwijzer / knipperlicht met ADHD -> Opgelost
- Peter
- Volledig MINI minded!
Bericht
Zit toch echt in het lampje of de fitting/stekker waar het lampje in zit. Ook een nieuw lampje kan toevallig een slechte zijn waardoor je op het "verkeerde been" wordt gezet.
Als je er een beetje aan rommelt terwijl het knipperlicht aanstaat, gaat het lampje dan weer meedoen? Zo niet, dan zou ik het lampje wederom vervangen en je zal zien dat het probleem dan opgelost is!
Als je er een beetje aan rommelt terwijl het knipperlicht aanstaat, gaat het lampje dan weer meedoen? Zo niet, dan zou ik het lampje wederom vervangen en je zal zien dat het probleem dan opgelost is!
- JT_NL
- Leerling Mini lid
Bericht
Thx, ik zal het straks even gaan testen.
UPDATE: Peter's oplossing lijkt inderdaad te werken, helaas werkte het maar kort want bij de eerste drempel was het euvel weer terug. Dadelijk maar even poging 2 om te kijken hoe het lampje / de fitting niet los trilt.
UPDATE 2: Probleem opgelost door met behulp van wat isolatietape te zorgen dat het lampje iets minder speling in zijn fitting heeft en nu weer werkt zoals het hoort.
UPDATE: Peter's oplossing lijkt inderdaad te werken, helaas werkte het maar kort want bij de eerste drempel was het euvel weer terug. Dadelijk maar even poging 2 om te kijken hoe het lampje / de fitting niet los trilt.
UPDATE 2: Probleem opgelost door met behulp van wat isolatietape te zorgen dat het lampje iets minder speling in zijn fitting heeft en nu weer werkt zoals het hoort.
Terug naar “MINI R50 (One/Cooper), R52 (Cabrio), R53 (Cooper S)”
Onze sponsors