Vragen over een MINI Cooper S uit 2004

De 1e generatie waar het allemaal mee begon in 2001
Elfredloenen
Nieuw Lid
Nieuw Lid

Vragen over een MINI Cooper S uit 2004

23 jul 2012, 13:09

Ik heb sinds zaterdag een Cooper S gekocht en heb hem misschien iets te snel geweest met de aankoop dus heb ik nu allemaal vraagjes of het wel allemaal goed is met mijn mini.
hier komen der alvast een paar:
- Als de turbo/compressor( ik weet niet wat er in lig erg he :() aanslaat vraag ik me af wat voor geluid dat precies moet maken.
- roest bij de uitlaat net voor het eindstukje en dan vooral als je der achter staat bij de linker is dit niet raar dat het 1 kant is.
- roest bij de aangrijpinggspunt in de deur zeg maar daar om heen (het zwarte gedeelte).
- en kwam tot mijn schrik derachter toen ik thuis was gekomen en de volgende dag even mijn olie peilde dat die zo goed als droog stond, moest er 2 liter olie ingooien :(. verstandig om er toch nog naar laten kijken misschien.
- en uiteraard doet de achteruit sproeier het niet maar die zit vermoed ik verstopt wat als ik hem gebruik werkt het pompje wel.

Fijn autobedrijfje he pffff hoop dat ik geen fout heb begaan met deze auto.

alvast bedankt voor jullie reacties

Mvg,
Elfred
Marcel Always Open
Cabrio-King

23 jul 2012, 14:48

een cooper S uit 2004 heeft een compressor en geen turbo. De compressor maakt een geluid dat moeilijk te beschrijven is, het lijkt nog het meest op een stofzuiger (goed hoorbaar bij accellereren in hoge toeren (5000+ rpm).

Olie kan incidenteel zijn; dat vorige eigenaar gewoon nooit peilde/bijvulde. Maar het zou goed kunnen dat er een olielekkage is, pakking zweet of lekt. Houdt dit in de gaten. Ik neem aan dat de uitlaatgassen niet overmatig blauw zijn en niet naar olie stinken.

Achter sproeier verstopt, niet blijven pompen want dan sloop je het mechaniek. Ik neem aan dat er nog voldoende vloeistof is (voor en achter maken gebruik van hetzelfde reservoir).
Het komt vaker voor dat dit verstopt raakt en het is zelf te rverhelpen. Als je het niet voorzichtig met een speld kunt doorprikken , dan staat hier op het forum beschreven hoe je het kunt repareren.

meldt jouw volledige lijstje bij de dealer.
Gr, Marcel
Why straight when you can corner?
"The UJ flag and the chrome add another 100HP"
Elfredloenen
Nieuw Lid
Nieuw Lid

23 jul 2012, 15:01

Ah ok dan zit het wel goed met de compressor want het klinkt wel naar een opgevoerde stofzuiger :D en zal uiterdaard die dealer/handelaar even opbellen.
Enne thx voor de tip van de achteruitsproeier zal het dalijk meteen proberen te verhelpen.

Mvg,
Elfred

(ps is egenlijk de eerste keer dat ik een forum gebruik :oops: )
mushrop
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

03 okt 2012, 10:51

R53 blok kan best een hoop olie verbruiken, op zich hoeft dat niks te betekenen. Elke week olie peilen is het advies. Zeker als je stevig hebt gereden.
MINI Dubman '07 PureSilver

So far: * JCW Recaro seats * JCW leather/alcantara steering wheel * carbon dashpanels * S frontbumper * JCW upper grill with chrome surroundings * chromeline undergrill * S fuel cap * Cobra Evo1 coilovers * Cooper S rear bumper * Cooper S exhaust * RH ZW1 17x8 front/17x8,5 rear * stage2 tuning BR performance 152pk/330Nm * open downpipe * Porsche diesel logo's * ekte fake Akrapovic uitlaattips *

To do: * wilwood brakes front * HardRace adjustable camberlinks * camberplates * powerflex draagarmrubbers * LED dagrijverlichting * M7 anti-mushroomingplates * Direnza Intercooler *

Project2 Performance www.facebook.com/project2performance

Afbeelding
BMX
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

03 okt 2012, 12:31

mushrop schreef:R53 blok kan best een hoop olie verbruiken, op zich hoeft dat niks te betekenen. Elke week olie peilen is het advies. Zeker als je stevig hebt gereden.
En goed uitrijden, anders gaan je remmen roken :mrgreen:
MINI F57 JCW | middendemper-delete | BC-racing coilovers | 18x8 ET35 wheels | Loading...
MINI R56S | JCW-trim | H&R veren | einddemper delete? | Vriendin editie
Triumph Street Triple R 675cc | Leovince titanium exhaust (no dB-killer >) ) | bar-end mirrors
MINI R57S | FJCW catback | Moeders editie
Dirkxke
Mod virus alert!
Mod virus alert!

03 okt 2012, 18:42

Ook een keer controleren als de onderkant van de motor zweterig staat.
Dan is het 9/10 de sensor van de krukas waarvan het o-ringske verduurd is.

Nog geen 2€ bij de dealer en mits wat handigheid gemakkelijk zelf te vervangen.

Terug naar “MINI R50 (One/Cooper), R52 (Cabrio), R53 (Cooper S)”