DIY Sport Button activeren, comfort ruiten etc., NCSexpert
- minipepperwhite
- One wheel wonder
- P5ycH0
- Volledig MINI minded!
Bericht
Waar kan ik je exact mee helpen mpw?
Deze link doet t nog: http://www.4shared.com/file/AUjGnxQK/Mi ... _Date.html
Deze link doet t nog: http://www.4shared.com/file/AUjGnxQK/Mi ... _Date.html
- P5ycH0
- Volledig MINI minded!
Bericht
Ik had meer success met de BMW Standard Tools 2.11 dan met de MINI tools van de link die ik net gaf.....
BMW Standard Tools 2.11 download search
BMW Standard Tools 2.11 download search
P5ycH0 schreef:Pffffffff....
Eindelijk success.
Eerst 6 weken gedaan om een goede kabel te bemachtigen (heb er nu 3, waarvan 1 goed).
En toen eindeloos gehannesed met de software.
Maar nu dus success:
Ik ben geheel opnieuw begonnen met een schone winddoos.
Daar niet de MINI tools op geinstalleerd, maar de BMW standards tools 2.11
Toen de Revtor profile uit de MINI tools naar NCSEXPERT\PFL gekopieerd, en vervolgens v45 datens er op gegooid zoals in de coding guide 2 van de mini tools staat beschreven.
Ik kreeg wel af en toe een melding, maar dan gewoon nog een x proberen las ie de ABG module wel uit.
Heb nu de kopfbag links en rechts weer aangeschakelt (had ik uit laten zetten ivm rolbeugel die tegen de airbags drukte).
Nu zijn al mijn waarschuwings lampjes weg !!
Kudo's aan Robert die me de laatste zetjes in de goede richting heeft kunnen geven.
- minipepperwhite
- One wheel wonder
Bericht
ik wil bijvoorbeeld met mijn sleutel de ramen kunnen openen en kunnen sluiten..
hoe gaat dit in zijn werk? sorry als het een "noob" vraag is

- Robert
- NMC Moderator
Bericht
Als je eenmaal contact hebt tussen een computer (NCSExperten-tool) en de MINI.... module uitlezen naar een bestand, codering aanpassen, aangepast bestand terugschrijven naar de module en klaar.
Maar voordat je zover bent zul je flink aan de slag moeten om de juiste kabel, software en daten-files bij elkaar te vinden. Er is een hoop op internet te vinden. En op pagina 1 van deze thread staat ook behoorlijk veel info om een en ander werkend te kunnen krijgen.
Of je vraagt een medelid of die eens met je MINI aan de slag wil....
Ramen openen zou al moeten kunnen, ramen sluiten via afstandbediening staat standaard uit (= veiliger). Sluiten met de sleutel in het slot zou wel moeten kunnen.minipepperwhite schreef:ik wil bijvoorbeeld met mijn sleutel de ramen kunnen openen en kunnen sluiten..
Als je eenmaal contact hebt tussen een computer (NCSExperten-tool) en de MINI.... module uitlezen naar een bestand, codering aanpassen, aangepast bestand terugschrijven naar de module en klaar.
Maar voordat je zover bent zul je flink aan de slag moeten om de juiste kabel, software en daten-files bij elkaar te vinden. Er is een hoop op internet te vinden. En op pagina 1 van deze thread staat ook behoorlijk veel info om een en ander werkend te kunnen krijgen.

- minipepperwhite
- One wheel wonder
Bericht
ik baal er wel van heb nu een kabel van 60 euro gekocht via ebay waar ik niets mee kan.
Vandaag had ik een vrije dag ben er sinds heel de ochtend mee bezig geweest.. maar mijn laptop wil maar geen verbinding maken met mijn MINI. Uiteindelijk heb ik opgegeven, en ga ik op zoek naar iemand die me zou kunnen helpen met wat ik wil iemand tips waar ik terecht zou kunnen.Robert schreef:Ramen openen zou al moeten kunnen, ramen sluiten via afstandbediening staat standaard uit (= veiliger). Sluiten met de sleutel in het slot zou wel moeten kunnen.minipepperwhite schreef:ik wil bijvoorbeeld met mijn sleutel de ramen kunnen openen en kunnen sluiten..

ik baal er wel van heb nu een kabel van 60 euro gekocht via ebay waar ik niets mee kan.
- minipepperwhite
- One wheel wonder
Bericht
(dit in een .cmd scherm).
ik heb alle stappen van de pdf file uitgevoerd wellicht als u het kan kan wil ik best naar u toe komen rijden vindt het zonde om weer een nieuwe kabel te komen alleen voor die optie.
waneer ik zegmaar connectie probeer op te bouwen krijg ik een melding van dat er geen connectie is..P5ycH0 schreef:We've all been there... (Ik heb drie kabels aangeschaft voor ik de juiste had.)
Waar loop je tegen aan?
Heb je een foutmelding oid wat je met ons kan delen?
(dit in een .cmd scherm).
ik heb alle stappen van de pdf file uitgevoerd wellicht als u het kan kan wil ik best naar u toe komen rijden vindt het zonde om weer een nieuwe kabel te komen alleen voor die optie.
- YorkPower
- Be Mini
Bericht
Hey jongens!
Ik ben weer terug (en beter dan ooit ervoor)!
Gisteren mij eindelijk eens gewaagd aan het programmeren. Heeft mij 3u gekost om de kabel te laten connecten met een computer. Uiteindelijk praatte hij zowel met een Windows 7 32-bit als met een Windows XP 32-bit. Dan maar eens begonnen met coderen.
Uiteindelijk wou ik dat ik er nooit aan was begonnen! Bij het coderen van de auto bleef hij steken bij de Airbag module
. Andere daten files gezocht en dan ging hij wel weer verder tot... 1rad! Als ik toen de auto startte kwam er geen klank meer uit de radio?! Wegens tijdsgebrek (we waren toen al zo'n 8u aan het klungelen) daar gestopt. Even later toch nog eens de MINI gestart en er was totaal geen probleem meer met de radio.. (ik vraag me eigenlijk af of er daarvoor wel werkelijk 1 was, misschien stond de radio gewoon uitgeschakeld
). Maar de Sportbutton is nog steeds niet geprogrammeerd. Een vrien van me heeft wat meer onderzoek ernaar gedaan en blijkbaar deden we een aantal stappen mis. Zoals bijvoorbeeld alle modules bijwerken door gebruik te maken van de "process car" optie ipv "process ECU" waardoor er een pak meer mis kan lopen.
Verder vond ik op internet ook nog dat er ook MINI's zijn met een nieuwer soort systeem aan boord die niet zo makkelijk geprogrammeerd kunnen worden. (Ik weet wel niet of dit echt waar is want meestal werden alle problemen verholpen door module na module te doen ipv alles in 1 keer.)
Dus momenteel heb ik eigenlijk niets veranderd op de MINI maar nu geeft hij wel melding van een "hoofdonderzoek" op de datum... 11/2009. Redelijk bizarre datum als je weet dat de MINI in de maand 12/2009 geproduceerd geweest is.
Zijn er hier mensen die ook onderhoudsmeldingen kregen na het bewerken van hun daten's?
Of iemand die weet hou je die onderhoudsintervallen terug goed zet (lees: terug op de stand zoals het was voordat de daten's bewerkt geweest zijn)
Ik ga niet naar de dealer totdat de sportbutton geprogrammeerd is want als ik het vandaag laat oplossen en morgen komt het terug na het programmeren van de button gaat de dealer ook nogal vreemd knipperen met de ogen vrees ik
Ik ga zo meteen de foutcode eens proberen uit te lezen via een Bluetooth OBD2 en mijn Android Phone, eens zien wat Torque van melding geeft. Waarschijnlijk gewoon onderhoud.
Alvast bedankt iedereen!
Ik ben weer terug (en beter dan ooit ervoor)!
Gisteren mij eindelijk eens gewaagd aan het programmeren. Heeft mij 3u gekost om de kabel te laten connecten met een computer. Uiteindelijk praatte hij zowel met een Windows 7 32-bit als met een Windows XP 32-bit. Dan maar eens begonnen met coderen.
Uiteindelijk wou ik dat ik er nooit aan was begonnen! Bij het coderen van de auto bleef hij steken bij de Airbag module

Verder vond ik op internet ook nog dat er ook MINI's zijn met een nieuwer soort systeem aan boord die niet zo makkelijk geprogrammeerd kunnen worden. (Ik weet wel niet of dit echt waar is want meestal werden alle problemen verholpen door module na module te doen ipv alles in 1 keer.)
Dus momenteel heb ik eigenlijk niets veranderd op de MINI maar nu geeft hij wel melding van een "hoofdonderzoek" op de datum... 11/2009. Redelijk bizarre datum als je weet dat de MINI in de maand 12/2009 geproduceerd geweest is.
Zijn er hier mensen die ook onderhoudsmeldingen kregen na het bewerken van hun daten's?
Of iemand die weet hou je die onderhoudsintervallen terug goed zet (lees: terug op de stand zoals het was voordat de daten's bewerkt geweest zijn)
Ik ga niet naar de dealer totdat de sportbutton geprogrammeerd is want als ik het vandaag laat oplossen en morgen komt het terug na het programmeren van de button gaat de dealer ook nogal vreemd knipperen met de ogen vrees ik

Ik ga zo meteen de foutcode eens proberen uit te lezen via een Bluetooth OBD2 en mijn Android Phone, eens zien wat Torque van melding geeft. Waarschijnlijk gewoon onderhoud.
Alvast bedankt iedereen!
York - Power :: De Rode Raket

- YorkPower
- Be Mini
Bericht
Uiteindelijk nog eens geprobeerd en alles rustig uitgevoerd! Wat ik iedereen wel kan aanraden is om steeds overal een backup van te maken. En ipv ineens alle modules te beschrijven deze 1 voor 1 te beschrijven en alleen de modules die aangepast worden. Dus niet execute car maar execute ECU nemen en dan de module selecteren waarin er dingen worden aangepast.
Wat is er aangepast:
- Uitgebreide boordcomputer!!!
- Sportbutton
- Ramen sluiten met sleutel
- Alarm geactiveerd (weet niet of dit eigenlijk wel op iets effect heeft..)
Wat is er aangepast:
- Uitgebreide boordcomputer!!!
- Sportbutton
- Ramen sluiten met sleutel
- Alarm geactiveerd (weet niet of dit eigenlijk wel op iets effect heeft..)
York - Power :: De Rode Raket

Terug naar “MINI R55 (Clubman), R56 (Hatchback), R57 (Cabrio), R58 (Coupé), R59 (Roadster)”
Onze sponsors