Klopt. Ik heb ook geen S, dat heeft de koper van de auto ooit gedaanBerthil schreef:Je hebt een Cooper S afbeelding maar de tekeningen van realoem zijn van een Cooper. De Cooper S heeft geen dop op zijn thermostaathuis.
Lek (thermostaat huis)
- Esge
- Leerling Mini lid

Bericht
Hiephoi
Waarschijnlijk heb ik het zelfde probleem als hier in de topic wordt omschreven. Koelvloeistof was ineens leeg, daarna bij gevuld en nu weer onder pijl. Hoor nadat ik de auto heb uitgezet een borrelt geluid, dus zit er waarschijnlijk lucht in. Alleen ik kan niet echt zien waar iets lekt.
Wat is de beste manier om er achter te komen wat er aan de hand is? (Heb een Cooper S uit 2003, mocht dat een verschil maken.) Of is het een kwestie van alles in 1 x laten vervangen.
Alvast bedankt voor de hulp.
ps. benieuwd wie ik ben, heb ook al een voorstel topic aangemaakt (die redelijk schaars is)
Waarschijnlijk heb ik het zelfde probleem als hier in de topic wordt omschreven. Koelvloeistof was ineens leeg, daarna bij gevuld en nu weer onder pijl. Hoor nadat ik de auto heb uitgezet een borrelt geluid, dus zit er waarschijnlijk lucht in. Alleen ik kan niet echt zien waar iets lekt.
Wat is de beste manier om er achter te komen wat er aan de hand is? (Heb een Cooper S uit 2003, mocht dat een verschil maken.) Of is het een kwestie van alles in 1 x laten vervangen.
Alvast bedankt voor de hulp.
ps. benieuwd wie ik ben, heb ook al een voorstel topic aangemaakt (die redelijk schaars is)
- Maichel
- Be Mini

- Locatie: Dordrecht
Bericht
Ik heb ook een borrelende mini.
En er komt soms wat rook/stoom uit de grille.
Dit is echt koelvloeistof want mn tankje is ook leeg.
Nu zag ik dar er vocht onder de radiateur lag.
Is dit het bekende expansievat/ thermostaathuis probleem.
Of is er sprake van een lekke slang en/of aansluitng ?
Expansievat lijkt me niet want die zit aan de andere kant van de plek waar het nat was.
Het vervangen van je thermostaathuis is dit zelf te doen of heb je speciaal gereedschap oid nodig ?
Zo te zien op bovenstaand plaatje moet het niet al te moeilijk zijn.
Thermostaathuis (10) vervangen samen met de afdichting(12) zit er bij neem ik aan ?
En voor de zekerheid een nieuwe thermostaat of is dit niet nodig ?
En er komt soms wat rook/stoom uit de grille.
Dit is echt koelvloeistof want mn tankje is ook leeg.
Nu zag ik dar er vocht onder de radiateur lag.
Is dit het bekende expansievat/ thermostaathuis probleem.
Of is er sprake van een lekke slang en/of aansluitng ?
Expansievat lijkt me niet want die zit aan de andere kant van de plek waar het nat was.
Het vervangen van je thermostaathuis is dit zelf te doen of heb je speciaal gereedschap oid nodig ?
Zo te zien op bovenstaand plaatje moet het niet al te moeilijk zijn.
Thermostaathuis (10) vervangen samen met de afdichting(12) zit er bij neem ik aan ?
En voor de zekerheid een nieuwe thermostaat of is dit niet nodig ?
- MrBean
- 4 op een rij!

- Locatie: BE
Bericht
Als ik er dan eens aan dip met de vinger en proef
dan kan ik alleen maar vaststellen dat het puur water is.
Maw, condenswater van de airco naar alle waarschijnlijkheid.
De enige druppels die ik tot nu toe zie die vormen zich mooi achter elkaar in een rijtje als ik de garage uitrij.boris_brznjef schreef:Zie je druppel sporen van de dop langs het vat naar beneden lopen?Dan heeft ie er gewoon wat uitgegooid.Ik zou erop letten of je druppels op de grond ziet en anders is het gewoon verdampt (mini's zijn warme jongens)
Als ik er dan eens aan dip met de vinger en proef
Maw, condenswater van de airco naar alle waarschijnlijkheid.
- MrBean
- 4 op een rij!

- Locatie: BE
Bericht
Ik hou het allemaal in de gaten.
Thanks.boris_brznjef schreef:als je expansievat lek is had je denk ik wel meer geproefd en ook gezien wat er precies is verloren. Maar het is wel een teken van het begin dat je expansievat lek is. Deze lekken wel bij de lasnaad. Maar om hem nou preventief te vervangen a (volgens mij rond) 25 euro is ook weer te gek.
en voor je airco is het het beste om de laatste 10 minuten ongeveer zonder te rijden om de natte honden geur voor te blijven
Ik hou het allemaal in de gaten.
Terug naar “MINI R50 (One/Cooper), R52 (Cabrio), R53 (Cooper S)”
Onze sponsors


















