Combinatie pulley's

Snelheid! hoe kom ik sneller vooruit, door de bocht en weer tot stilstand.
mso
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Berichten: 1277
Lid geworden op: 19 feb 2007, 13:56

31 jul 2012, 14:51

Shit das niet goedkoop zeg.. :shock:
Hoog- en laagvlieger
Daveke
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:
Berichten: 6699
Lid geworden op: 16 jul 2009, 23:12

31 jul 2012, 18:17

275 pond bij 1320.. Behoorlijk veel marge dus

De bobine en bougiekabels standaard zijn meer dan voldoende. Ik heb de standaard bobine namelijk ook nog, en enkel de kabels vervangen omdat ik blauw mooier vond. Thats it. Dat is de grootste geldverspilling die er is.

Dat stilvallen en onregelmatig lopen, heeft puur met afstelling te maken. De mijne valt nl NOOIT stil met een 469 as (die ook in stage VI zit). Ik ken iemand die dezelfde as er ook in heeft liggen zonder tuning, en dat ding loopt twee keer zo onrustig, en geeft echt behoorlijke harde knallen wanneer je het gas aantikt bij het stationair lopen, die pompt dus best wel wat benzine zn uitlaat in.

Anyway, je moet allemaal doen wat je zelf denkt dat goed is, en wat je er voor wil uitgeven - maar de goedkopere variant is niet altijd de betere variant.

Qua software vind ik gewoon dat je zodra je aan een nokkenas gaat beginnen, custom moet gaan. Je kan dan niet zomaar een file erop flashen en denken dat elke Mini er goed mee presteert. Als ik al zag hoeveel verschillende drukken mijn injectoren PER cilinder moesten draaien - daar schrok ik van. In de Bytetronik software zag je nl 4 verschillende lijnen per cilinder, zodra die allemaal gelijk waren was het brandstofprofiel pas goed in elke cilinder alleen. Dat verschilt met elke auto, elk blok. Met een 15% pulley kun je nog wel wegkomen, ga je meer doen moet er gewoon beter gekeken worden naar de software. De drie keer dat ik de mijne heb laten afstellen qua software zijn ze er drie keer ettelijke uurtjes zoet mee geweest vooraleer ze tevreden waren over de uitkomsten en de gegevens. Dat zegt denk ik genoeg.
Daveke
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:
Berichten: 6699
Lid geworden op: 16 jul 2009, 23:12

31 jul 2012, 18:18

boris_brznjef schreef:kan je nog bij Dave F zijn hybride box bestellen? Anders misschien een idee voor een GB? Ik heb er wel oren naar :)
Die kun je ook zelf maken, althans - ik heb er een in zitten en het ziet er nu niet uit alsof het zo geweldig moeilijk is. Ik wil er anders best een hele reeks van maken - als ik de benodigde zaken kan traceren.
MrBean
4 op een rij!
4 op een rij!
Locatie: BE
Berichten: 186
Lid geworden op: 14 jun 2012, 20:30

31 jul 2012, 19:29

Wat die marge's betreft.
Dat scheelt 75€. Op zich zo gek nog niet als je rekening houdt dat de markt daar anders en groter is dan hier. Ik betaal ook niet graag teveel, maar iedereen wil uiteraard wel zijn boterham verdienen.

Wat de bobine betreft.
Als ik corrosie heb aan een van mijn ontstekingspunten, dan lijkt het mij best om deze toch maar te vervangen. OEM of niet OEM. Maar het verschil in prijs tussen OEM en MSD is te verwaarlozen. Ik zal dus maar zeggen dat ik een ontsteking heb met een socialistisch kenmerk. :mrgreen:

Wat de injectors en dergelijke betreft.
Ik heb me nogmaals eens bevraagd bij Beek hoe het nu zit hiermee. Ze doen in ieder geval niet de moeite om me 'zomaar' een setje injectors van 425€ ex plaatsing te verkopen. Ze blijven bij hun standpunt dat grotere injectoren geen noodzaak zijn bij het 'Stage V pakket' met de iets 'rustigere' Catcam nokkenas. Maar dus wel een betere intercooler.

Misschien dat zij de injectoren maar aanraden vanaf dat er een nieuw bewerkte kop op staat en echt alles van A tot Z is bewerkt. Ik heb er ook geen idéé van.

Feiten.
Ik kan op het internet en ook op dit forum zeer weinig tot eigenlijk gewoon niets vinden dat ook maar negatief is over Beek. Zelfs niet met andere merken. Dus, of de mensen vertellen alles maar half, ze zwijgen liever, of sterker nog, ze zeveren er maar op los. Maw, de overgrote meerderheid van blijde boodschappen komen in het geheel niet overeen met datgeen wat er op 'het net' is terug te vinden. Mochten de feiten toch zijn wat ze zijn, dan levert Beek toch best goed werk af en weten ze ook wel waar ze mee bezig zijn.

Anderzijds.
Ik twijfel absoluut niet aan uw technische kennis of ervaring. Ik probeer je topic wat te doorlezen en als ik goed ben zit je intussen ergens aan de 290pk. Daar geraak je dus niet als je niet weet waar je het over hebt. Of dus een (andere) tuner hebt die er ook iets meer van weet. Is het misschien ook zo dat jij in je opstellingen iets te extreem bent om net die allerlaatste pk er uit te halen? Ik zal bv geen circuit zien met mijn Mini. En mijn toeren gebied hoeft ook niet uitgebreid te worden naar 7500T/M zeg maar. Kan het dus zijn dat Beek een zeer goede en optimale prestatie aflevert voor iedereen zonder in het extreme te gaan?

Een vriend van me heeft een Nissan Sunny GTR-i met 450pk. En eerlijk gezegd, die praat ook een beetje als jij. 'Everything to the max' en nog een beetje meer. :mrgreen:
Al moet ik uiteraard wel zeggen dat zijn auto geweldig is in alle opzichten.
Zoals die van jou dat ook wel zal zijn.

Moraal van het verhaal.
En nu :s :mrgreen:
Dirkxke
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Locatie: Dilsen-Stokkem
Berichten: 310
Lid geworden op: 22 jun 2011, 16:14

31 jul 2012, 20:04

Daveke schreef:De standaard injectoren van Mini zijn 330 cc, de JCW's 380 cc.
Bij een 15% pulley draait een standaard injector bij 6500 toeren al op 100% van zn duty cycle. Dat betekent dat ie boven de 6500 toeren onregelmatig gaan nevelen, en niet meer het juiste nevelpatroon creeert. Zelfs een JCW is bij forser tunen, zeker een stage V al niet groot genoeg meer. Je AFR waardes kunnen allemaal nog wel prima zijn, maar je injectoren trekken het eigenlijk bij lange na al niet meer. Bij het aanpassen naar een wilde nokkenas (CatCam 469) versie zijn dit soort injectoren icm CUSTOM software een must om de grove stationaire loop wat soepeler te laten lopen. Doe je dat niet dan valt ie je gewoon stil voor het stoplicht. Je kan gewoon beter een iets te grote, goed afgestelde injector hebben die zn 100% duty cycle niet haalt, dan een kleine die te hard moet werken.

Wil je voor betere bougies gaan, die zitten nl ook niet in het pakket bij Beek, wat in mijn ogen ook een must is, opteer je het beste voor NGK BCR8ES. Dan zit je altijd goed.

Krukaspulleys vervangen moet je vermijden. Ik heb het zelf wle gedaan, maar er dan ook een behoorlijk dure ATI superdamper opgezet omdat die wel gedempt is. Je kan pas met een ongedempte krukaspulley rijden als je de krukas, drijfstangen en het vliegwiel/koppeling helemaal hebt laten uit laten balanceren, anders krijg je extra klappen op de ketting en loopt je distributie/compressor grote kans op schade. Vooral van wegblijven dus.

Mijn voorstel voor een leuke, snelle tuning op een R53:
- 17% pulley
- NGK BCR8ES bougies
- CatCam 469 as
- 550 cc Injectoren
- GP of GRS intercooler
- Hybride Luchtfilter (JCW of DaveF)
- Custom software! Dit is nog de belangrijkste van allen!

Als je dan meer rijplezier wil hebben, moet je voor je ophanging gaan. De PK's boven wat je hier uit gaat halen betaal je een stuk duurder. In dat geval zou ik zeggen: Zet er een leuke schroefset op, blijf bij je 17 inchers, pak een dikke antirollbar achter en steek er polyurethaan draagarmbussen in.

Niks aan toe te voegen.

Ne mens drinkt ook gemakkelijker als hij slikt met zijn mond voor 80% vol als met zijn mond voor 100%
Daveke
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:
Berichten: 6699
Lid geworden op: 16 jul 2009, 23:12

31 jul 2012, 20:20

MrBean schreef:Wat die marge's betreft.
Dat scheelt 75€. Op zich zo gek nog niet als je rekening houdt dat de markt daar anders en groter is dan hier. Ik betaal ook niet graag teveel, maar iedereen wil uiteraard wel zijn boterham verdienen.

Wat de bobine betreft.
Als ik corrosie heb aan een van mijn ontstekingspunten, dan lijkt het mij best om deze toch maar te vervangen. OEM of niet OEM. Maar het verschil in prijs tussen OEM en MSD is te verwaarlozen. Ik zal dus maar zeggen dat ik een ontsteking heb met een socialistisch kenmerk. :mrgreen:

Wat de injectors en dergelijke betreft.
Ik heb me nogmaals eens bevraagd bij Beek hoe het nu zit hiermee. Ze doen in ieder geval niet de moeite om me 'zomaar' een setje injectors van 425€ ex plaatsing te verkopen. Ze blijven bij hun standpunt dat grotere injectoren geen noodzaak zijn bij het 'Stage V pakket' met de iets 'rustigere' Catcam nokkenas. Maar dus wel een betere intercooler.

Misschien dat zij de injectoren maar aanraden vanaf dat er een nieuw bewerkte kop op staat en echt alles van A tot Z is bewerkt. Ik heb er ook geen idéé van.

Feiten.
Ik kan op het internet en ook op dit forum zeer weinig tot eigenlijk gewoon niets vinden dat ook maar negatief is over Beek. Zelfs niet met andere merken. Dus, of de mensen vertellen alles maar half, ze zwijgen liever, of sterker nog, ze zeveren er maar op los. Maw, de overgrote meerderheid van blijde boodschappen komen in het geheel niet overeen met datgeen wat er op 'het net' is terug te vinden. Mochten de feiten toch zijn wat ze zijn, dan levert Beek toch best goed werk af en weten ze ook wel waar ze mee bezig zijn.

Anderzijds.
Ik twijfel absoluut niet aan uw technische kennis of ervaring. Ik probeer je topic wat te doorlezen en als ik goed ben zit je intussen ergens aan de 290pk. Daar geraak je dus niet als je niet weet waar je het over hebt. Of dus een (andere) tuner hebt die er ook iets meer van weet. Is het misschien ook zo dat jij in je opstellingen iets te extreem bent om net die allerlaatste pk er uit te halen? Ik zal bv geen circuit zien met mijn Mini. En mijn toeren gebied hoeft ook niet uitgebreid te worden naar 7500T/M zeg maar. Kan het dus zijn dat Beek een zeer goede en optimale prestatie aflevert voor iedereen zonder in het extreme te gaan?

Een vriend van me heeft een Nissan Sunny GTR-i met 450pk. En eerlijk gezegd, die praat ook een beetje als jij. 'Everything to the max' en nog een beetje meer. :mrgreen:
Al moet ik uiteraard wel zeggen dat zijn auto geweldig is in alle opzichten.
Zoals die van jou dat ook wel zal zijn.

Moraal van het verhaal.
En nu :s :mrgreen:
- Als je wat schuurpapier over punt 3 van die bobine haalt, spaar je je weer geld uit wat je beter uit kan geven aan andere dingen. Een tweedehands bobine mocht je die willen vervangen, kost ook de wereld niet.

- Mijn kennis is bij lange na niet toereikend voor alle dingen, maar genoeg om te weten waar ik vermogen kan winnen, en dat het liefste "for the best bang for the buck". Ik bengel nu idd rond de 290 pk - maar dat ligt meer aan een tegensputterende ECU dan aan de andere dingen. De tuner waar ik kom, houdt zich enkel bezig met Mini's en niet met andere merken waardoor hij m.i. meer knowhow heeft en absoluut een breder kennisveld met betrekking tot alles wat met Mini's te maken heeft. Ik heb mijn software van Beek destijds laten uitlezen toen ik daar voor de eerste keer kwam, en volgens die tuner, ik heb er zelf geen kennis van (software betreft) viel daar ontzettend veel winst te behalen en liet men daar bij Beek best wel wat vermogen liggen. Daarbij kwamen er ook wat fouten in de software naar boven die op de lange termijn funest hadden kunnen zijn voor het blok (timing instelling, brandstofafstelling van 6500 tot 7500 toeren). Toen ik rond de 225 pk had, functioneerde de auto prima op Beek software - op een korte periode na dat ie VEEL te rijk afgesteld stond, en daarna wat bougies opvrat - maar dat terzijde. Op dit forum is er een grote schare leden die inderdaad erg tevreden is, maar dat heeft ook te maken met het feit dat er weinigen ergens anders hebben lopen shoppen. Beek is dichtbij, levert tot een bepaald vermogen goed werk. Wil je echter meer, en dat lijkt met de 469 nokkenas wel de trend, zul je verder moeten kijken dan je neus lang is en wellicht ook eens proberen te achterhalen wat er wereldwijd aangeraden wordt. Dan zul je vanzelf zien dat grotere injectoren met een wilde nokkenas als de 469 een absolute noodzaak zijn. In mijn ogen zelfs bij ELKE nokkenas. Maar dat heb ik hier voor al uitgelegd, en die discussie ga ik niet nogmaals voeren. Feit is gewoon dat de standaard injectoren het zaakje bij lange niet bij kunnen houden. Ik durf zelfs stellig te beweren dat bijna elke auto die hier afgesteld is door Beek nog optimaler gezet kan worden en met name bij het verloop van de koppelafgifte van de motor, een andere brandstofpatroon en nog vele andere zaken het rijplezier ontzettend kunnen vergroten - maar dat is maar net hoe ver je er zelf in wil gaan. En juist dat, moet iedereen voor zichzelf bepalen - ik ben daar de laatste anderhalf jaar behoorlijk in doorgeslagen :mrgreen:

- Een intercooler is wel aan te raden, maar eigenlijk ook niet noodzakelijk, het grootste verschil met de standaard en bijvoorbeeld ee GP en GRS is bij cruisen te verwaarlozen. Enkel, bij flink doortrappen zal de standaard IC iets hoger doorlopen in temperatuur en iets minder snel terugkoelen naar normaalwaarde waar de GP dat beter doet, en de GRS al helemaal heftig snel terugkoelt.

- Die m7 is vooral erg duur, jankt net zoals de Alta erg lekker; maar qua prestatie gaat er niks boven een DaveF of JCW. Enige filters die rollenbank-bewezen pk's laten stijgen!
MrBean
4 op een rij!
4 op een rij!
Locatie: BE
Berichten: 186
Lid geworden op: 14 jun 2012, 20:30

31 jul 2012, 21:04

Dirkxke schreef:
Daveke schreef:De standaard injectoren van Mini zijn 330 cc, de JCW's 380 cc.
Bij een 15% pulley draait een standaard injector bij 6500 toeren al op 100% van zn duty cycle. Dat betekent dat ie boven de 6500 toeren onregelmatig gaan nevelen, en niet meer het juiste nevelpatroon creeert. Zelfs een JCW is bij forser tunen, zeker een stage V al niet groot genoeg meer. Je AFR waardes kunnen allemaal nog wel prima zijn, maar je injectoren trekken het eigenlijk bij lange na al niet meer. Bij het aanpassen naar een wilde nokkenas (CatCam 469) versie zijn dit soort injectoren icm CUSTOM software een must om de grove stationaire loop wat soepeler te laten lopen. Doe je dat niet dan valt ie je gewoon stil voor het stoplicht. Je kan gewoon beter een iets te grote, goed afgestelde injector hebben die zn 100% duty cycle niet haalt, dan een kleine die te hard moet werken.

Wil je voor betere bougies gaan, die zitten nl ook niet in het pakket bij Beek, wat in mijn ogen ook een must is, opteer je het beste voor NGK BCR8ES. Dan zit je altijd goed.

Krukaspulleys vervangen moet je vermijden. Ik heb het zelf wle gedaan, maar er dan ook een behoorlijk dure ATI superdamper opgezet omdat die wel gedempt is. Je kan pas met een ongedempte krukaspulley rijden als je de krukas, drijfstangen en het vliegwiel/koppeling helemaal hebt laten uit laten balanceren, anders krijg je extra klappen op de ketting en loopt je distributie/compressor grote kans op schade. Vooral van wegblijven dus.

Mijn voorstel voor een leuke, snelle tuning op een R53:
- 17% pulley
- NGK BCR8ES bougies
- CatCam 469 as
- 550 cc Injectoren
- GP of GRS intercooler
- Hybride Luchtfilter (JCW of DaveF)
- Custom software! Dit is nog de belangrijkste van allen!

Als je dan meer rijplezier wil hebben, moet je voor je ophanging gaan. De PK's boven wat je hier uit gaat halen betaal je een stuk duurder. In dat geval zou ik zeggen: Zet er een leuke schroefset op, blijf bij je 17 inchers, pak een dikke antirollbar achter en steek er polyurethaan draagarmbussen in.

Niks aan toe te voegen.

Ne mens drinkt ook gemakkelijker als hij slikt met zijn mond voor 80% vol als met zijn mond voor 100%
Ne mens hoeft ook niet altijd te schrokken en te slokken met zijn mond vol op 100%.

Meer of groter moet ook niet altijd even noodzakelijk zijn. Zo zal het ook wel zijn met de injectors. Ze zullen op 6500T/M wel 100% geven en kunnen geven. En waarschijnlijk is er dan nog een veiligheidsmarge voorzien aan die 330 injectors met catcam 461 etc... op +- 220PK als eindresultaat om een dikke fun auto te hebben waar je heel wat plezier mee zal hebben. Zonder de boel zomaar om zeep te halen mits je wat verstandig en normaal blijft. Maar dus niet om te blijven zuipen en zuipen zoals op een circuit bv of autobahn aan full power.

Kent Beek er eigenlijk niks van? Of laten ze het wat afweten en zijn ze niet meer mee met de huidige technieken?
Of zijn ze zelfs gewoon te lui geworden om een setje 550 injectors te verkopen en te plaatsen? Het gross van de firma's die ik ken zijn er als de kippen bij om te verkopen en u de laatste cent uit de zakken te halen. En bij Beek zeggen ze dat het niet noodzakelijk is dat ik nog eens +- 500€ zou uitgeven. Ze schieten dus in hun eigen benen.?
Een moeilijk thema :s

Ik rij in ieder geval niet elke keer weer 6500T/M gelijk gek. Noch honderden km's aan een stuk over de 150km/u. Laat staan over de 200Km/u. Hij moet zeker sneller en fijner aanvoelen dan standaard. Maar ik ga geen rondetijden neerzetten, niet aan elk rood licht strepen trekken, en niet naar de autobahn om 230Km/U te rijden.

Zou ik niet beter gewoon de fiets nemen :mrgreen:
Daveke
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:
Berichten: 6699
Lid geworden op: 16 jul 2009, 23:12

31 jul 2012, 23:05

stefan740 schreef:Er zijn ook wel slechtere ervaringen met Beek hoor, alleen zul je die hier niet zo gauw lezen. Zoals Davy zegt ze zijn zo'n beetje de enige in Nederland. Het is zeker geen slecht bedrijf en Klaas is vriendelijk en coulant.
Wat tegen ze spreekt is dat Paul Welther in 2010 (oid) is weggegaan, hij had heel veel jaren ervaring in de racerij. Ghisbert die nu het chippen/rollenbanken doet heeft gewoon niet die ervaring aangezien hij zo jong is. Daarnaast, Beek is de afgelopen 5 jaar gewoon duur geworden. Het uurloon van 70 naar 100 euro, het assortiment is groot maar nooit het goedkoopst.

Wat voor Beek spreekt is dat er een aantal MINI's zijn met veel vermogen zonder 550cc en die lopen nog zonder problemen. In Nederland is er gewoon nauwelijks vraag naar 240+pk. Daveke gaat naar engeland en berthil gaat naar duitsland voor 250+pk's.

Als ik jouw laatste alinea lees zie ik iemand die meer vermogen wil maar niks speciaal en geen problemen. Heel simpel, 17% en software bij Beek doen. Met een Intercooler en een leuke uitlaat genieten maar. Ik ben van 163 naar 209pk gegaan en dat is een mooie stap vooruit, meer hoeft niet vind ik. Zeker in eerste instantie niet.
Absoluut waar, Niets aan toe te voegen :)

@ MrBean; Waarom zou je dan wel 600 euro extra uit willen geven aan een nokkenas als je de extra power niet echt wil benutten?
Rob
4 op een rij!
4 op een rij!
Locatie: Capelle aan den IJssel
Berichten: 146
Lid geworden op: 18 dec 2005, 09:50

injectoren

31 jul 2012, 23:49

Je kunt ook hier eens kijken. http://www.mynesperformance.com/. kan je combi krijgen van injectoren en software, kan je zelf installeren en wordt dan voor je bijgesteld/op maat gemaakt. Doe er dan gelijk een TPR2 head bij en dan ga je echt het verschil wel merken. ben er zelf mee bezig geweest, bevalt prima, perfecte service/ondersteuning vanuit Mynes.
Daveke
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:
Berichten: 6699
Lid geworden op: 16 jul 2009, 23:12

31 jul 2012, 23:53

Mynes is ook precies de software van 1320, waar ik altijd naar toe ga.

Er zitten zoveel mogelijkheden op, dat ik er zelf niet aan wou beginnen, maar je kan er echt heel veel mee. Ze kunnen nu zelfs foutcodes uitzetten, voor dat ze lampjes laten branden. Bijvoorbeeld, als je cat niet meer goed functioneert gaat P0440 als code springen en je motorlampje branden. Dat hebben ze in mijn software uitgezet zodat die code niet meer aan kan gaan en dus het lampje ook niet meer, P0440 dus.. en nog enkele codes zodat wat nutteloze rotzooi op/aan mijn blok linea recta de prullenbak in kon verdwijnen...
MrBean
4 op een rij!
4 op een rij!
Locatie: BE
Berichten: 186
Lid geworden op: 14 jun 2012, 20:30

01 aug 2012, 00:44

Daveke schreef: @ MrBean; Waarom zou je dan wel 600 euro extra uit willen geven aan een nokkenas als je de extra power niet echt wil benutten?
Voor die extra snok bovenaan met het hernemen en het extra koppel. Het verschil met of zonder nokkenas is er wel.
En ik wil het extra vermogen wel benutten. Maar daarom niet keer op keer misbruiken tot het uiterste.

Gewoon af en toe eens iemand door zijn haren laten wrijven omdat hij/zij niet begrijpt dat dat klein geval of sneller was of gewoon bleef plakken. Ook met mijn standaard Cooper S zie ik wel eens lease rijders of andere gebruikers met iets zwaarder kaliber terug naast me verschijnen met die 'suffe' blik van 'alsjemenou' :mrgreen:

En dat is al fun genoeg voor mij 8)
Alleen wil ik bij deze mijn blikveld en territorium iets uitbreiden :mrgreen:
Zonder uit te gaan in extremen wel te verstaan. De gulden middenweg zeg maar.
MrBean
4 op een rij!
4 op een rij!
Locatie: BE
Berichten: 186
Lid geworden op: 14 jun 2012, 20:30

01 aug 2012, 01:10

stefan740 schreef:Er zijn ook wel slechtere ervaringen met Beek hoor, alleen zul je die hier niet zo gauw lezen. Zoals Davy zegt ze zijn zo'n beetje de enige in Nederland. Het is zeker geen slecht bedrijf en Klaas is vriendelijk en coulant.
Wat tegen ze spreekt is dat Paul Welther in 2010 (oid) is weggegaan, hij had heel veel jaren ervaring in de racerij. Ghisbert die nu het chippen/rollenbanken doet heeft gewoon niet die ervaring aangezien hij zo jong is. Daarnaast, Beek is de afgelopen 5 jaar gewoon duur geworden. Het uurloon van 70 naar 100 euro, het assortiment is groot maar nooit het goedkoopst.

Wat voor Beek spreekt is dat er een aantal MINI's zijn met veel vermogen zonder 550cc en die lopen nog zonder problemen. In Nederland is er gewoon nauwelijks vraag naar 240+pk. Daveke gaat naar engeland en berthil gaat naar duitsland voor 250+pk's.

Als ik jouw laatste alinea lees zie ik iemand die meer vermogen wil maar niks speciaal en geen problemen. Heel simpel, 17% en software bij Beek doen. Met een Intercooler en een leuke uitlaat genieten maar. Ik ben van 163 naar 209pk gegaan en dat is een mooie stap vooruit, meer hoeft niet vind ik. Zeker in eerste instantie niet.
Ik denk dat het uurloon de laatste jaren overal duurder geworden is. Niet alleen in Nederland. Er zullen verder wel wat mensen zijn die of goedkoper werken of bedrijven zijn die een assortiment hebben dat goedkoper is. Ook dat is gewoon een vaststelling die algemeen is.

En wat die jongere persoon betreft.
Als die ander in 2010 de zaak verlaten heeft zal die het nu toch wel kunnen denkelijk.

Wat ik wel kan opmerken tot hier toe aan Beek is dat ze reageren op mails. Dat ze uitleg geven. En niet verkopen om te verkopen. Dat is toch al veel mijn gedacht. Ik vraag bv aan hun wat naar hun mening de beste luchtfilter is binnen hun assortiment. Krijg ik als reactie "de M7CAI van 296€". Terwijl ze net zo goed kunnen zeggen dat de K&N Thyphoon die +- 100€ duurder is de beste optie is. Als verkoper weten zij in eerste instantie ook niet wie achter een mail zit. Dus verkopen maar zou je kunnen zeggen. Niet dus.

Wat ik ook wel belangrijk vind is service. Zoals ik al veel heb opgemerkt, ze zijn er wel als het om service gaat. En daar heb ik toch heel wat aan mocht er eens een probleem zijn. Online kopen is fijn. Maar als er achteraf problemen komen moeten die wel opgelost kunnen worden. Vandaar dus dat ik ook de algemene stroming volg als het op Mini Tuning aan komt.

We zullen zien wat het worden zal.
Ik kijk in ieder geval uit naar het eind resultaat.
Daveke
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:
Berichten: 6699
Lid geworden op: 16 jul 2009, 23:12

01 aug 2012, 01:41

MrBean schreef:Gewoon af en toe eens iemand door zijn haren laten wrijven omdat hij/zij niet begrijpt dat dat klein geval of sneller was of gewoon bleef plakken. Ook met mijn standaard Cooper S zie ik wel eens lease rijders of andere gebruikers met iets zwaarder kaliber terug naast me verschijnen met die 'suffe' blik van 'alsjemenou' :mrgreen:
Dat heb ik nou ook, maar dan met Porsches :mrgreen:

Je had je keuze van tevoren al gemaakt wat betreft je mods begrijp ik uit je verhaal, maar het is nooit verkeerd om het te vragen. Ik denk alleen dat er ook voor jou meer winst te behalen valt voor betere prijzen. Maar soit, dat laat ik in het midden. Je betaalt wat je wil betalen, maar het kan voor betere prijzen, gewoon stukken beter - maar dat is mijn mening

Wellicht zit er op die M7 meer marge voor Beek, dat weet ik allemaal niet, maar enkel omdat ze op mails reageren en niet direct het duurste aanprijzen betekent ook niet dat dat de beste optie is. De twee beste opties, staan nl al in dit topic. En met name de DaveF kunje voor veel betere prijzen krijgen. SOftware-wijs gezien denk ik dat de Mynes software een lichtjaar verder is dan de Beek-software zeker als je kijkt hoe het afgesteld wordt. Waar Ghisbert op een oude computer met 1-tjes, 0-tjes en lijntjes en tabellen werkt is de Mynes software een Windows-based programma met losse mapjes en tabellen waar alles minitieus kan worden aangepast. Ik heb met beiden nog niet gewerkt en zal dat ook nooit doen, maar de software van Mynes oogt professioneler, dat is zeker. De mogelijkheden daarmee zijn ook ongekend - daar ben ik inmiddels wel achter. Het grootste voordeel voor mij was de ontzettend veel verbeterde driveability van de auto die door het gladstrijken van bepaalde grafieken en curves in de auto echt heel erg veel is toegenomen - iets wat ze bij Beek nog niet hebben gedaan.
MrBean
4 op een rij!
4 op een rij!
Locatie: BE
Berichten: 186
Lid geworden op: 14 jun 2012, 20:30

01 aug 2012, 02:06

Ik vind het gewoon klote dat die DaveF niet gewoon te kopen is via pakweg eBay of zo. Klik klik klik, paypall, en een weekje later een doos aan je deur. En als je er toevallig eentje tegenkomt dan willen ze niet verzenden :evil:

Enfin, in ieder geval, geen krukas pulley dus :mrgreen:
Ik luister toch nog een heel klein beetje :wink:

Terug naar “Motor- en onderstel (tuning)”