Mensen die niets anders doen dan muziek luisteren, dus ook geen pc/tv/etc. zonder geluid van buitenaf.boris_brznjef schreef:ik ken best wel wat mensen welke thuis zitten en luisteren en uren achter elkaar muziek luisteren. Maar mij eigen preferentie is ook een mooie 4 wegs speaker ipv een subwoofer maar dat is natuurlijk mijn smaak. Net als dat ik de TMA-1 koptelefoon prefereer over een HD25 of altijd liever luisteren naar Funktion-one of Martin audio. Ikzelf luister ook bijvoorbeeld het meest bij voorkeur naar vinyl maar puur uit gemak gaat een CD meestal op.
Het kan, ken ook iemand met een luister ruimte en 40k aan installatie maar voor de meeste mensen is dat toch echt te hoog gegrepen. Ik durf te stellen dat voor 90% van de mensen hun thuis set niet eens in de buurt komt van de kwaliteit in mijn auto.
Een 4 wegs speaker. Dan mag ik hopen dat je een 4 componenten speaker bedoeld voor thuis gebruik.
Want een 4-weg coaxiaal setje is er niet in high end.
Een verbastering van dit heb ik dus in de auto, kijk naar de frequenties. Aangepaste vollumes voor optimale kwaliteit.
Nogmaals je mag best eens langskomen om het geheel te komen (be)luisteren, maar er vanuit gaan dat auto audio per definitie "slecht" is vind ik kort door de bocht. Zeker wanneer het een high end set als de mijne betreft.
Ook snap ik niet dat je "thuis" wel van goede kwaliteit muziek houdt, maar in de "auto" niet, omdat het geen huis is (een brommig hk-setje is genoeg)?! Ik zit gemiddeld 700 uur per jaar in de auto, tijdens die tijd heb ik als muziek liefhebber graag muziek in hoge kwaliteit.
Naar mijn mening:
Je mag/kan pas oordelen, wanneer je het geluid in mijn mini gevoeld/gehoord/beleefd hebt.