Beek Auto Racing grafieken topic!

Snelheid! hoe kom ik sneller vooruit, door de bocht en weer tot stilstand.
Gebruikersavatar
werner
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Katwijk
Berichten: 2092
Lid geworden op: 18 okt 2005, 21:07

06 aug 2010, 13:24

Ziet er netje's uit hoor :wink:
Toeren zijn weggevallen, maar is max op 7000rpm?
jean
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Locatie: Turnhout
Berichten: 312
Lid geworden op: 01 feb 2010, 16:17

06 aug 2010, 16:58

JunkyXL schreef:Heel netjes man! Die mag er zeker met trots tussen staan!!

Jj

THX :mrgreen:
jean
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Locatie: Turnhout
Berichten: 312
Lid geworden op: 01 feb 2010, 16:17

06 aug 2010, 16:58

werner schreef:Ziet er netje's uit hoor :wink:
Toeren zijn weggevallen, maar is max op 7000rpm?

Max pk op 7000rpm ja.....
MrBean
4 op een rij!
4 op een rij!
Locatie: BE
Berichten: 186
Lid geworden op: 14 jun 2012, 20:30

10 aug 2012, 19:56

Topic even afstoffen :shock:

Afbeelding

-NGK BKR7EQUP
-GP intercooler incl diverter
-Full inox catback Skytune sportuitlaat
-Cat Cams Nokkenas 461
-MSD Coil
-Magnecor bougie kabel set
-OEM luchtfilter
-Cravenspeed 17% compressor pulley met nieuwe multiriem
-Alta Tensioner Stop
-Software
Daveke
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:
Berichten: 6699
Lid geworden op: 16 jul 2009, 23:12

10 aug 2012, 23:27

Had je ipv geld aan Msd coil, magnecor kabels, JCW bougies uitgeven het in Bcr8es-en van NGK, een degelijk lichtfilter en met name grote injectoren gestoken had je die dip op 6500-7000 niet gehad en was die lijn doorgestegen. Komt puur omdat je standaard injectoren het daar niet meer trekken
cooperke s
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd
Locatie: Provincie Antwerpen(Belgie)
Berichten: 905
Lid geworden op: 16 sep 2007, 15:19

10 aug 2012, 23:47

Daveke schreef:Had je ipv geld aan Msd coil, magnecor kabels, JCW bougies uitgeven het in Bcr8es-en van NGK, een degelijk lichtfilter en met name grote injectoren gestoken had je die dip op 6500-7000 niet gehad en was die lijn doorgestegen. Komt puur omdat je standaard injectoren het daar niet meer trekken
I like!
MrBean
4 op een rij!
4 op een rij!
Locatie: BE
Berichten: 186
Lid geworden op: 14 jun 2012, 20:30

11 aug 2012, 00:06

Die MSD Coils waren misschien niet helemaal noodzakelijk, maar ze ogen wel mooi met 'het rode S'je' :wink:

En de NGK BKR7EQUP waren nieuw gestoken bij het inspectie II onderhoud en zijn thans verre van slecht te noemen.

Een degelijke luchtfilter wil ik me nog wel eens aanschaffen voor de extra sound.

Van die dip tussen 6500 en 7000 lig ik verre van wakker. Mij is het best goed om daar over te schakelen.

Ik ben zeer tevreden over het geleverde resultaat tot hiertoe. Het verschil is immens. Maar de Mini rijdt bovenal ook nog normaal.

Een veerpootbrug heb ik mezelf ook maar gelijk cadeau gedaan omdat ik aanwezig was op de afspraak :mrgreen:

Afbeelding
MrBean
4 op een rij!
4 op een rij!
Locatie: BE
Berichten: 186
Lid geworden op: 14 jun 2012, 20:30

11 aug 2012, 00:44

stefan740 schreef:Je mag ook zeker blij zijn met je nieuwe vermogen! Het is een flinke stap vooruit 8)

Misschien wel interessant om nog eens over injectoren te lezen, monteren kan altijd naderhand nog.
Naast het feit dat ze weer wat extra pk's leveren verdienen ze zichzelf ook terug, hij gaat zuiniger lopen meen ik gelezen te hebben (ik ben zeker geen expert).
In het heen rijden had ik een gemiddeld verbruik van 9.5.
In het terug rijden had ik een gemiddeld verbruik van 9.3.
Ik had thans het rechter pedaal al eens wat dieper ingedrukt.
En dan nog zal het wel allemaal relatief zijn.

Wat die injectoren betreft.
Moest ik nu effectief overschakelen naar echt meer (Sprintex compressor-bewerkte kop-complete uitlaatlijn-nog scherpere nokkenas-etc etc...) dan zou ik over die 550 injectoren niet twijfelen. Maar dan zitten we echt over de hele lijn in een heel andere categorie te praten. Zowel over pk's als uitgaven.
Daveke
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:
Berichten: 6699
Lid geworden op: 16 jul 2009, 23:12

11 aug 2012, 10:34

Sprintex - aanrader. Wel zorgen voor goede koeling
Squeek
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Berichten: 323
Lid geworden op: 14 mei 2010, 20:14

11 aug 2012, 11:01

Daveke schreef:Had je ipv geld aan Msd coil, magnecor kabels, JCW bougies uitgeven het in Bcr8es-en van NGK, een degelijk lichtfilter en met name grote injectoren gestoken had je die dip op 6500-7000 niet gehad en was die lijn doorgestegen. Komt puur omdat je standaard injectoren het daar niet meer trekken
Ik heb ook geen grotere injectoren en bij mij blijft de lijn wel doorstijgen, maar heb wel een ITG luchtfilter *ahum* :mrgreen:
Anyhow, dat verhaal van die grotere injectoren klikt wel interessant.
@Davy, heeft Beek een deal met 1320 gesloten of heb ik wat gemist?
Laatst gewijzigd door Squeek op 11 aug 2012, 11:11, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Peter
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Roelofarendsveen
Berichten: 6589
Lid geworden op: 25 sep 2005, 21:21

11 aug 2012, 11:09

Die van mij blijft ook doorklimmen. :mrgreen:

Ben benieuwd wat ie nu zou doen zonder de prop catalysator die voor de uitlaat zat...

Afbeelding
Daveke
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:
Berichten: 6699
Lid geworden op: 16 jul 2009, 23:12

11 aug 2012, 13:35

Squeek schreef:
Daveke schreef:Had je ipv geld aan Msd coil, magnecor kabels, JCW bougies uitgeven het in Bcr8es-en van NGK, een degelijk lichtfilter en met name grote injectoren gestoken had je die dip op 6500-7000 niet gehad en was die lijn doorgestegen. Komt puur omdat je standaard injectoren het daar niet meer trekken
@Davy, heeft Beek een deal met 1320 gesloten of heb ik wat gemist?
Hoezo?
Koenv
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Wateringen
Berichten: 1775
Lid geworden op: 27 apr 2011, 22:07

11 aug 2012, 16:53

R53 MCS HB / Pepper White
Squeek
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Berichten: 323
Lid geworden op: 14 mei 2010, 20:14

11 aug 2012, 21:18

Klopt.

Terug naar “Motor- en onderstel (tuning)”