Het schijnt zo te zijn dat er in de Italiaanse MINI Challenge equivalent al met de R56 geraced wordt met wat meer vermogen. De alumimium blokken schijnen hier niet zo goed tegen te kunnen en er zijn er al een paar kapot gegaan.
MTH claimt dat ze binnenkort met software komen om het vermogen op 225 pk te brengen. Nou moeten we die beloftes met een korreltje zout nemen heeft het verleden geleerd, maar daar zijn ze dus het blok ook mee aan het testen en het duurt allemaal wel erg lang. MTH geeft trouwens aan dat de oude methode van zelf uploaden verleden tijd is, maar het zou me niet verbazen dat dat een marketingtruuk is om alles via dealers in eigen hand te houden.
JCW Performance
- CooperS-lightningblue
- Volledig MINI minded!
Bericht
Ik heb net als Maaij geen zin om straks met een gare MINI rond te rijden omdat de tuning van de tuner. die nog niks van die auto weet, mijn MINI constant sloopt. Ook ik durf dat gewoon niet aan met m'n zuurverdiende R56. Alleen spullen van MINI/JCW komen aan mijn wagentje. Op de verlaging na waarschijnlijk
Hmmm.... zo had ik er nog niet echt over nagedacht!FastBunny schreef:Het probleem van te weinig vermogen op een R53 JCW kan vertekend zijn. Er zijn veel mensen die roepen dat het komt doordat het luchtfilter aan de achterkant een extra klep heeft die bij een rollebank weinig lucht krijgt en op de weg deze lucht wel krijgt. Als er daar ook een ventilator zou staan zou je best op de orginele waardes kunnen komen. Zoiets kan je straks wellicht weer krijgen als ze het luchtfilter een extra klep geven aan de achterkant.CooperS-lightningblue schreef: Ja ik ben wel benieuwd. Vond het zó raar dat de fabriek hogere cijfers gaf voor de JCW dan hij in werkelijkheid kreeg. Daar hebben ze waarschijnlijk héél veel commentaar op gehad. Wie weet hebben ze het nu wel "eerlijk" gemeten. We zullen zien!
Eigenlijk zou er iemand met een normaal openlucht filter op een Works eens op een testbank moeten staan naast een normale Works om zo het verschil hierin te zien.

Het is inderdaad wat Hans zegt. De versnellingsbak schijnt ook nogal "zwak" te zijn ten opzichte van de R53 en kan volgens MINI gewoon niet meer hebben dan dit. Ik verwacht dan ook dat JCW komt met nog een kit incl. (bijvoorbeeld versnellingsbak en andere dingetjes die dan sterker moet zijn en meer vermogen aan moeten kunnen.)werner schreef:De ECU van de R56 kan door beek ook aangepast worden, waarom zou je dan wachten op JCW.Maaij schreef:Als de prijs incl montage is, vind ik het nog wel meevallen.Klinkt kei-logisch!
Kijken of Beek ook aan die JCW ECU kan komen
Ik denk dat ze er meer uit kunnen halen dan wat JCW nu opgeeft
Ik heb net als Maaij geen zin om straks met een gare MINI rond te rijden omdat de tuning van de tuner. die nog niks van die auto weet, mijn MINI constant sloopt. Ook ik durf dat gewoon niet aan met m'n zuurverdiende R56. Alleen spullen van MINI/JCW komen aan mijn wagentje. Op de verlaging na waarschijnlijk

- CooperS-lightningblue
- Volledig MINI minded!
Bericht
Hoeft ook niet, vond het zelf ook een merkwaardig verhaal, maar ja, ik vertel ook alleen maar wat ik hoor eej Werner.
Ik geloof een veel en je kan mij een hoop wijs maken. Daarom ben ik blij met zo'n forum als dit. De experts zitten altijd klaar om iets te ontkrachten! 

- CooperS-lightningblue
- Volledig MINI minded!
Bericht
Waarom hebben ze nou geen foto van recht achter?! Wil die uitlaat wel eens zien. Ook deze staat niet echt laag...
Vind het interieur zo ook nogal rommelig...
Hij ziet er wel heel erg lekker uit voor de rest!
Waar herken ik die MINI nou toch van?!

Waar herken ik die MINI nou toch van?!

- biermagnaat
- Volledig MINI minded!
Bericht
gaaf stuurtje! hoodscoop lijkt inderdaad open. maar niet volledig lijkt mij meer soort van inkepingen.
- biermagnaat
- Volledig MINI minded!
Bericht
ohja 1 ding snap ik niet! heb je een showcar op de beurs staan zit er niet eens een veerpootbrug op, terwijl dat ding het grootste deel van de tijd met de kap open staat (denk ik)
Onze sponsors