teusz84 stelt zichzelf en zijn 2012 Cooper D voor

Stel je hier even voor.
teusz84
Nieuw Lid
Nieuw Lid

teusz84 stelt zichzelf en zijn 2012 Cooper D voor

15 aug 2012, 22:03

Hoi,

Sinds 2010 rijd ik een Mini Cooper D (van de zaak). Binnen ons bedrijf is gekozen om alle accountmanagers in een Mini te laten rijden en sinds 13 augustus heb ik een prachtig nieuwe Cooper D, chilli red met het businessline pakket.

Afbeelding

Mijn eerste tweak is een feit, ik heb de Garmin Nuvi houder vervangen door mijn TomTom iPhone carkit.

Afbeelding

Afbeelding

Nu wil ik graag nog een paar zaken in de instellingen veranderen, en dagrijverlichting activeren. Dus flink door de topics gaan en misschien hebben jullie tips?! Misschien is er iemand in de omgeving noord oost Nederland die met een kabel een aantal zaken wil aanpassen? Tegen een vergoeding uiteraard! Ik hoor het graag!

Groeten!
Robert
NMC Moderator
NMC Moderator

15 aug 2012, 22:23

Welkom! En aardige werkgever dat ie je in een MINI laat rondrijden. Veel veilige kilometers. :rijden

Wat betreft die dagrijverlichting, dat is toch een mogelijkheid in het menu met je eigen voorkeuren? Waar je ook aangeeft of de deuren op slot gaan, etc. Dagrijverlichting aanzetten in het menu, en dan de schakelaar op de AUTO-stand.
teusz84
Nieuw Lid
Nieuw Lid

15 aug 2012, 22:34

Robert schreef: en dan de schakelaar op de AUTO-stand.
Dat is het probleem, een mini uit 2012 en er zit geen autostand op. Ook in het menu is de optie niet aanwezig...
moinu
Mod virus alert!
Mod virus alert!

15 aug 2012, 23:03

WELKOM !!!!!

Veel MINI rijplezier :rijden :ralley

By the way wat een leuke bedrijfsauto :yeah
cooperbol
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

16 aug 2012, 12:21

Welkom bij de club en... :lol:

..............................heel veel rijplezier in je MINI.. :P :) :D
mushrop
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

16 aug 2012, 15:50

welkom hier, mooie Dooper.

Wat bedoel je precies met dagrijverlichting?
MINI Dubman '07 PureSilver

So far: * JCW Recaro seats * JCW leather/alcantara steering wheel * carbon dashpanels * S frontbumper * JCW upper grill with chrome surroundings * chromeline undergrill * S fuel cap * Cobra Evo1 coilovers * Cooper S rear bumper * Cooper S exhaust * RH ZW1 17x8 front/17x8,5 rear * stage2 tuning BR performance 152pk/330Nm * open downpipe * Porsche diesel logo's * ekte fake Akrapovic uitlaattips *

To do: * wilwood brakes front * HardRace adjustable camberlinks * camberplates * powerflex draagarmrubbers * LED dagrijverlichting * M7 anti-mushroomingplates * Direnza Intercooler *

Project2 Performance www.facebook.com/project2performance

Afbeelding
Smeed
Be Mini
Be Mini

18 aug 2012, 23:40

Welkom hierzo :D ,
Wat een goeie smaak heeft jullie chefke, bedrijfswagens Mini's daar zou ik ook :lol: van worden !!!.
Veel drive fun in jou nieuwe Dooper.

Greetz Karin.
Afbeelding
Oraan57
One wheel wonder
One wheel wonder

19 aug 2012, 16:21

teusz84 schreef:
Robert schreef: en dan de schakelaar op de AUTO-stand.
Dat is het probleem, een mini uit 2012 en er zit geen autostand op. Ook in het menu is de optie niet aanwezig...
Er staat in de handboek dat je het op autostand moet zetten. Ik heb sinds paar dagen een mini roadster en mijn mini heeft die functie ook niet. Waarschijnlijk moet je eerst zo een city... Pakket hebben.. Ben benieuwd hoe het anders moet..!!
I LIKE MY CAR MINI ROADSTER
Oraan57
One wheel wonder
One wheel wonder

19 aug 2012, 16:25

mushrop schreef:welkom hier, mooie Dooper.

Wat bedoel je precies met dagrijverlichting?
Je hebt links van je stuur een lichtknop die je naar boven kan draaien etc etc. Maar als je dat dus naar de andere kant op draait moet hij dus de verlichting zelf regelen. In de tunnel gaan de lichten aan met de zon gaan ze weer uit etc etc. Maar ik kan die functie dus ook niet vinden terwijl dat wel word aangegevem in het handboek van de mini 2012 modellen.
I LIKE MY CAR MINI ROADSTER
mushrop
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

19 aug 2012, 16:33

ah, je bedoelt automatische verlichting. Je kan in het menu instellen of je in de automatische stand altijd je verlichting aan wilt hebben of geregeld wilt hebben door de lichtsensor. De gevoeligheid van de sensor kun je ook nog instellen (dacht ik)

Dus je kan in de AUTO-stand twee instellingen doen:

1. altijd aan
2. verlichting geregeld door de lichtsensor

Je moet dan natuurlijk wel de lichtsensor als optie hebben, anders werkt je AUTO-stand niet. (maar volgens mij zit die functie dan ook niet op je lichtschakelaar)
Laatst gewijzigd door mushrop op 19 aug 2012, 16:34, 1 keer totaal gewijzigd.

So far: * JCW Recaro seats * JCW leather/alcantara steering wheel * carbon dashpanels * S frontbumper * JCW upper grill with chrome surroundings * chromeline undergrill * S fuel cap * Cobra Evo1 coilovers * Cooper S rear bumper * Cooper S exhaust * RH ZW1 17x8 front/17x8,5 rear * stage2 tuning BR performance 152pk/330Nm * open downpipe * Porsche diesel logo's * ekte fake Akrapovic uitlaattips *

To do: * wilwood brakes front * HardRace adjustable camberlinks * camberplates * powerflex draagarmrubbers * LED dagrijverlichting * M7 anti-mushroomingplates * Direnza Intercooler *

Afbeelding
JosCountrymanCooper
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd

19 aug 2012, 16:34

De autostand / dagrijverlichting heb je alleen met een automatische inschakeling dimlicht, met een sensor op de voorruit.
Een vrij nutteloze optie, omdat het dimlicht bijna altijd aangaat (in Nederland.)
Gewoon met de hand aan en uit zetten werkt ook....

Welkom hier trouwens en veel veilige km's.
mushrop
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

19 aug 2012, 16:35

nou dat is niet helemaal waar Jos. Bij mij niet iig, en dit is al m'n 5e auto (BMW en MINI maar ook andere merken) die die functie hebben.

Afbeelding
JosCountrymanCooper
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd

19 aug 2012, 17:01

Bij de dealer is het een keer opnieuw geinitialiseerd,Rob, maar nog steeds hetzelfde. Zie een topic van mij.
De chef zou het nog een keer nakijken, zal het binnenkort weer eens vragen.
teusz84
Nieuw Lid
Nieuw Lid

27 aug 2012, 08:58

mushrop schreef:Wat bedoel je precies met dagrijverlichting?
Dat als je geen verlichting in hebt geschakeld er toch verlichting aan de voorkant brandt. Net als bij de nieuwe VW's, Audi's, Skoda's enz enz.

Nu heb ik al gegrepen van iemand anders dat het niet voor alle nieuwe auto's geldt maar voor alle nieuwe modellen. Gezien het feit dat de R56 een model uit 2006(?) is hoeft MINI zich nog niet aan de nieuwe wetgeving te houden.

Terug naar “Who are U?”