Ik heb ze er bij mij laatst ook afgehaald ivm trillingen
De nieuwe schijf is iets dikker dan anders, dus je mag al blij zijn dat je wiel er niet zomaar af is gelopen - want dat is mij dus gebeurd omdat ik rond reed met een schijf waarvan ik niet wist dat ie 3 mm dikker was dan standaard
Morgen proberen, 99% zeker spacers
Raj's *new colour* - new look - new upgrades
- Raj
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
- Locatie: Zuid-Limburg
- Raj
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
- Locatie: Zuid-Limburg
- Daveke
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
Bericht
Als je non hubcentric hebt, pak ze nu maar wel hubcentric als je ze ECHT nodig hebt..
Je moet het zo zien (met fictieve cijfers), als je naaf normaal een cm uitsteekt, en je OEM schijf een mm of 2 dik is heb je 8 mm op je naaf om je wiel op te centreren.
Als je nu een dikkere schijf hebt door je BBK en je schijf dus een mm of 4 dik is, heb je nog maar 6 mm over op je naaf om je wiel te centreren wat nu met een spacer dus nog verder is teruggedrongen. Waar je normaal met 8 mm rond kan rijden zonder dat het een hubcentric spacer moet zijn, is dat nu misschien nog maar 5. Dat wil dus niet zeggen dat je bouten te kort zijn, wat wel kan als die schijf een stukje dikker dan OEM is! Dan ben jij nl berekend op 8 mm spacers, en wat er nu bij fictief gezien 10 mm zijn.
Ik zou zeggen, spacers weg of wisselen voor een setje hubcentrics want in zet nog steeds mn geld erop in dat het dat is. Ik had identiek hetzelfde, bij hard remmen trillen als een gek, en bij normaal rijden niets aan de hand, tot ik gas ging geven. Nu, niets van dat alles meer sinds de spacers weg zijn.
Als je geen andere opties hebt, ik heb hier nog een setje 5 mm's liggen. Je mag van mij vanavond rustig even komen passen en kijken of dat beter werkt.
Je moet het zo zien (met fictieve cijfers), als je naaf normaal een cm uitsteekt, en je OEM schijf een mm of 2 dik is heb je 8 mm op je naaf om je wiel op te centreren.
Als je nu een dikkere schijf hebt door je BBK en je schijf dus een mm of 4 dik is, heb je nog maar 6 mm over op je naaf om je wiel te centreren wat nu met een spacer dus nog verder is teruggedrongen. Waar je normaal met 8 mm rond kan rijden zonder dat het een hubcentric spacer moet zijn, is dat nu misschien nog maar 5. Dat wil dus niet zeggen dat je bouten te kort zijn, wat wel kan als die schijf een stukje dikker dan OEM is! Dan ben jij nl berekend op 8 mm spacers, en wat er nu bij fictief gezien 10 mm zijn.
Ik zou zeggen, spacers weg of wisselen voor een setje hubcentrics want in zet nog steeds mn geld erop in dat het dat is. Ik had identiek hetzelfde, bij hard remmen trillen als een gek, en bij normaal rijden niets aan de hand, tot ik gas ging geven. Nu, niets van dat alles meer sinds de spacers weg zijn.
Als je geen andere opties hebt, ik heb hier nog een setje 5 mm's liggen. Je mag van mij vanavond rustig even komen passen en kijken of dat beter werkt.
- mushrop
- Volledig MINI minded!
- Locatie: Amstelveen
Bericht
^ what Davy said, 99% zeker dat dat het is.
MINI Dubman '07 PureSilver
So far: * JCW Recaro seats * JCW leather/alcantara steering wheel * carbon dashpanels * S frontbumper * JCW upper grill with chrome surroundings * chromeline undergrill * S fuel cap * Cobra Evo1 coilovers * Cooper S rear bumper * Cooper S exhaust * RH ZW1 17x8 front/17x8,5 rear * stage2 tuning BR performance 152pk/330Nm * open downpipe * Porsche diesel logo's * ekte fake Akrapovic uitlaattips *
To do: * wilwood brakes front * HardRace adjustable camberlinks * camberplates * powerflex draagarmrubbers * LED dagrijverlichting * M7 anti-mushroomingplates * Direnza Intercooler *
Project2 Performance www.facebook.com/project2performance

So far: * JCW Recaro seats * JCW leather/alcantara steering wheel * carbon dashpanels * S frontbumper * JCW upper grill with chrome surroundings * chromeline undergrill * S fuel cap * Cobra Evo1 coilovers * Cooper S rear bumper * Cooper S exhaust * RH ZW1 17x8 front/17x8,5 rear * stage2 tuning BR performance 152pk/330Nm * open downpipe * Porsche diesel logo's * ekte fake Akrapovic uitlaattips *
To do: * wilwood brakes front * HardRace adjustable camberlinks * camberplates * powerflex draagarmrubbers * LED dagrijverlichting * M7 anti-mushroomingplates * Direnza Intercooler *
Project2 Performance www.facebook.com/project2performance

- Raj
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
- Locatie: Zuid-Limburg
- Raj
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
- Locatie: Zuid-Limburg
- parklaneworks
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
- Locatie: Rotterdam
Onze sponsors