MINI R56S OEM+ Mega mods & pics P. 4

Plaats hier de foto's en specs van je trots.
Nick.
Nieuwsgierig
Nieuwsgierig

28 aug 2012, 19:52

Die is bijna klaar dus op een paar "finished" foto's na zal dat niet veel meer zijn denk ik. Daar had ik dan 2 jaar geleden mee moeten beginnen ;).

Maar ik zal wel een paar pics posten naast m'n MINI als het zover is!
biermagnaat
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

29 aug 2012, 07:53

mushrop schreef:Ik stoor me anders mateloos aan het onderstuur van een MINI, en daar heb ik dagelijks "last" van inderdaad. Maar als dat in jou geval niet zo is, dan zou ik me daar ook zeker niet druk om maken.

maak je straks ook een topic aan over die kever? :D
Je mist de 130 nog iedere dag of niet? Overstuur in de gloria! :D
speedy
NMC Legend
NMC Legend

29 aug 2012, 08:20

Vraag mij wel af hoe jij rijd als je geen last hebt van onderstuur :roll:
Ik heb het ook dagelijks en had het liever ook niet gehad.
Marcel Always Open
Cabrio-King

29 aug 2012, 08:56

Volgens mij raak je onderstuur nooit echt kwijt (bmw kopen?).
Maar zelf vind ik het leuker om langzaam de bocht in te gaan en dan kan je tijdens de bocht veeeeel meer fun hebben en fun houden. Maar dan moet je wel een beetje opofferen bij het ingaan van de bocht.
Als je te snel de bocht ingaat , heb je daar de hele bocht last van.

Spacers is IMO optische tuning en verhogen je slijtage. (zeker als je regelmatig hard over rotondes rijdt).
Gr, Marcel
Why straight when you can corner?
"The UJ flag and the chrome add another 100HP"
Fred
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

29 aug 2012, 17:14

Laat die maar slijten... Als je dan toch hard gaat over rotondes, dan kan je het evengoed doen in stijl :mrgreen:.

Mooie mini btw, nick :wink:. Persoonlijk vind ik het ook mooi dat voor iets breder uitkomt dan achter, alleen wil ik dat effect niet bereiken met spacers (al is het op een mini lastig om twee verschillende velgbreedtes te monteren)
Nick.
Nieuwsgierig
Nieuwsgierig

29 aug 2012, 18:04

Thanks voor de complimenten.

Nog een laatste over de spacers/onderstuur;
Uiteraard heeft ook mijn MINI last van onderstuur. Iedere MINI heeft dat en zo goed als iedere voorwielaangedreven auto heeft dat.
Wat ik merk is dat ik het verschil in meer of minder onderstuur niet voel met de huidige setup. Hiervoor alleen gereden met spacers aan de voorkant en dan heb je ook niet ineens overstuur (of zelfs minder onderstuur). Zo'n vaart loopt het allemaal niet met een paar mm verbreding. Er komt echt heeeeeel wat meer bij kijken om het "onderstuur-probleem" aan te pakken, echt heel wat meer.
Of het dan in mijn geval met 18mm minder verbreding op de vooras t.o.v. de achteras het onderstuur zo in de hand werkt.... Misschien. Ik heb geen Loeb of McRae als achternaam, rij de auto niet op z'n limiet (rustige rijder zelfs), en wat ik eerder aangaf; ik denk dat (vrijwel) niemand het zal merken als je er niets over zegt vooraf. In de kroeg klinkt het heel interessant, in de praktijk merk je het nauwelijks/niet. Dat is mijn persoonlijke mening.
Ik vind de setup zo het mooiste en qua handling ben ik tevreden. Er zijn mensen die 20mm voor en achter nog niet genoeg vinden, maar daar hoor ik niet bij.
Nouja, het is inmiddels duidelijk dat iedereen z'n voorkeur heeft v.w.b. onderstel/wheel-setup. De een met andere beweegredenen dan de ander. En gelukkig ook dat dat zo is, anders reden we er allemaal hetzelfde bij :wink: . Onderstuur zal bij onze MINI helaas altijd een issue blijven.

Fred:
Bedoel je niet achter breder dan voor, dat dat mooier is? I.p.v. voor breder dan achter?
Fred
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

29 aug 2012, 18:11

Jup, dat was het :)
Nick.
Nieuwsgierig
Nieuwsgierig

29 aug 2012, 18:18

Agree...

Terug naar “Show your ride”