Dual chamber dump valve?

Van alles over de 1ste generatie MINI.
BMX
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

Dual chamber dump valve?

30 aug 2012, 10:52

Ik was net een beetje aan het rondneuzen op het wereld wijde web..

kom ik dit tegen:
"Dankzij de dubbele kamer die deze unit heeft, is deze blow off valve in tegenstelling tot andere types blow off valve`s ook geschikt voor standaard turbo motoren en supercharger systemen! 25mm klep."
Iemand een idee hoe dit dan zit?
Schijnt te werken.. Maar kan dan weer nergens fatsoendelijke info vinden als het op een supercharger zit :s
MINI F57 JCW | middendemper-delete | BC-racing coilovers | 18x8 ET35 wheels | Loading...
MINI R56S | JCW-trim | H&R veren | einddemper delete? | Vriendin editie
Triumph Street Triple R 675cc | Leovince titanium exhaust (no dB-killer >) ) | bar-end mirrors
MINI R57S | FJCW catback | Moeders editie
BMX
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

30 aug 2012, 13:14

Nee.. dat niet eens :P
Ik was op marktplaats aan het kijken en daar werden eatons aangeboden met BOV :s en toen ben ik eens gaan zoeken :P
MINI F57 JCW | middendemper-delete | BC-racing coilovers | 18x8 ET35 wheels | Loading...
MINI R56S | JCW-trim | H&R veren | einddemper delete? | Vriendin editie
Triumph Street Triple R 675cc | Leovince titanium exhaust (no dB-killer >) ) | bar-end mirrors
MINI R57S | FJCW catback | Moeders editie
Fluitmans
Nieuwsgierig
Nieuwsgierig

30 aug 2012, 13:20

Geen idee hoe het werkt, maar vraag me wel af wat het toevoegt.
Afblaasgeluid is natuurlijk leuk, maar verlies je dan niet alle druk in de compressor?

En het lijkt me dat die juist op druk moet blijven om lekker op te kunnen schieten..
Hopelijk weet iemand meer

Berry
Maichel
Be Mini
Be Mini

30 aug 2012, 19:47

Lijkt me totaal nutteloos.

Een supercharger heeft in tegenstelling tot een turbo geen enkel nut bij het plaatsen van een BOV.
Misschien leuk voor het geluid, maar ik hoor liever de supercharger janken dan zo een stom sisje tijdens het schakelen.

Bij turbo motoren is het noodzakelijk om de druk van het inlaat systeem af te laten dit om te voorkomen dat de inlaat zijde van de turbo wordt afgeremd bij gas loslaten om te schakelen.

De BOV opent bij een vooraf ingestelde druk om zo de lucht uit de inlaat weg te voeren, op deze manier blijft je turbo op toeren omdat het turbine wiel vrij kan draaien.

Bij een compressor of supercharger is dit niet noodzakelijk omdat deze fysiek op de motor is aangesloten.
De by pass van de supercharger zit al ingebouwd deze voert de niet gebruikte lucht retour naar het inlaat kanaal van de supercharger.

Als je bijvoorbeeld afremt op de motor draait de Supercharger wel mee maar er is geen (weinig) toevoer naar de motor.
het overschot aan lucht wordt retour geleid naar het inlaat traject om te benutten tijdens gas geven.

Vandaar ook een dual chamber blow off, deels om de lucht te hergebruiken deels voor het toffe geluid.
beetje het idee van een Hybride BOV deze werkt ook zo op een turbo, erg handig bij auto's met een LMM gemonteerd, zo heb je toch je afblaasgeluid en de LMM meet een waarde waardoor je geen foutmelding of noodloop krijgt.
cooperke s
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd

30 aug 2012, 23:18

Heeft weldegelijk nut jongens,deze auto was niet voor niks derde in de TA in de uk in 2010.

MOre info later lol!
franklyn85
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

31 aug 2012, 08:53

cooperke s schreef:Heeft weldegelijk nut jongens,deze auto was niet voor niks derde in de TA in de uk in 2010.

MOre info later lol!

:D
burn rubber not your soul

Afbeelding
franklyn85
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

31 aug 2012, 08:55

Vraag me af waar hij gemonteerd word

Afbeelding
cooperke s
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd

31 aug 2012, 09:25

franklyn85 schreef:Vraag me af waar hij gemonteerd word
Je kan de BOV zien net naast de buis op de inlaatcollector Frenk.
franklyn85
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

31 aug 2012, 09:27

cooperke s schreef:
franklyn85 schreef:Vraag me af waar hij gemonteerd word
Je kan de BOV zien net naast de buis op de inlaatcollector Frenk.

Oke dus ik begrijp hieruit dat het universeel is en niet specifiek voor mini

Afbeelding
cooperke s
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd

31 aug 2012, 09:29

Je moet weten dat die set up volledig custom is Frenk,alleen sommige spullen als Greddy Bov zijn natuurlijk universeel.
Maichel
Be Mini
Be Mini

31 aug 2012, 09:34

Op een zwaar opgefokt blok kan het misschien nuttig zijn.
Een standaard set up heeft geen BOV nodig, of je moet het voor de sound doen.
mushrop
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

31 aug 2012, 16:54

een BOV heeft ook op een R56 geen functie, niet die Forge iig. Je doet het dus sowieso voor de sound en dat snap ik best. Blijft cool.

Niet alles hoeft een functie te hebben. M'n zwarte beltline levert ook geen enkele peekaa op en hij gaat er geen streepp harder van, maar dik dat het staat!
MINI Dubman '07 PureSilver

So far: * JCW Recaro seats * JCW leather/alcantara steering wheel * carbon dashpanels * S frontbumper * JCW upper grill with chrome surroundings * chromeline undergrill * S fuel cap * Cobra Evo1 coilovers * Cooper S rear bumper * Cooper S exhaust * RH ZW1 17x8 front/17x8,5 rear * stage2 tuning BR performance 152pk/330Nm * open downpipe * Porsche diesel logo's * ekte fake Akrapovic uitlaattips *

To do: * wilwood brakes front * HardRace adjustable camberlinks * camberplates * powerflex draagarmrubbers * LED dagrijverlichting * M7 anti-mushroomingplates * Direnza Intercooler *

Project2 Performance www.facebook.com/project2performance

Afbeelding
GreyCooperS
Forum Junky

31 aug 2012, 16:56

Ik vond mn blaasdingie ook erg cool op mn R56..en i'm with Robbie..alsof mijn Recaro's en gele remklauwen zoveel nut hadden :mrgreen:
AfbeeldingAfbeelding

2008 | R56 Cooper S | Chili Red

Beek Stage 1 | Forge Dump Valve | 17" Intra 7,5J 225-45-17 | Custom Red Recaro CS | GP Gordels | Scangauge II | Aero | Navi | Xenon | Pano | Antracite Hemel | Keyless Go

2002 | e39 540i Touring | Messing Metallic

2000 | e53 X5 4.4i | Tiag
mushrop
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

31 aug 2012, 16:58

hear hear Peet!
MINI Dubman '07 PureSilver

So far: * JCW Recaro seats * JCW leather/alcantara steering wheel * carbon dashpanels * S frontbumper * JCW upper grill with chrome surroundings * chromeline undergrill * S fuel cap * Cobra Evo1 coilovers * Cooper S rear bumper * Cooper S exhaust * RH ZW1 17x8 front/17x8,5 rear * stage2 tuning BR performance 152pk/330Nm * open downpipe * Porsche diesel logo's * ekte fake Akrapovic uitlaattips *

To do: * wilwood brakes front * HardRace adjustable camberlinks * camberplates * powerflex draagarmrubbers * LED dagrijverlichting * M7 anti-mushroomingplates * Direnza Intercooler *

Project2 Performance www.facebook.com/project2performance

Afbeelding

Terug naar “MINI-talk”